אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הכלכלה רוצה להגביר תחרות גם בגבינות הצהובות שמחוץ למעדניה צילום: אוראל כהן

משרד הכלכלה רוצה להגביר תחרות גם בגבינות הצהובות שמחוץ למעדניה

המשרד החל בהליך חלוקת מכסות יבוא פטורות ממכס לגבינות קשות - ולראשונה פתח מכסות יבוא לגבינות ארוזות, כלומר שנמכרות מחוץ למעדנייה בסופר

28.09.2016, 13:02 | נורית קדוש

משרד הכלכלה מפרסם היום (ד') את ההליך התחרותי ליבוא גבינות קשות (גבינה צהובה) לשנת 2017. במסגרת זו יחולקו הקצאות בהיקף של 5,600 טון ליבוא גבינות קשות בפטור ממכס. החידוש השנה נוגע לחלוקת מכסות לא רק לגבינה צהובה הנמכרת במשקל במעדניות, אלא גם לגבינה פרוסה וארוזה הנמכרת במקררי החלב.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, טען כי ההליך התחרותי ליבוא גבינות קשות, שמשרד הכלכלה החל להפעיל כבר לפני כשנה וחצי, כבר הביא להגברת התחרות והפחתת המחירים לצרכן. לשוק הגבינות הצהובות נכנסו מספר מותגים חדשים שמקורם ביבוא, ובהם המותגים הפרטיים של שופרסל, רמי לוי, וכן עלמה.

יאיר שירן, מנהל מינהל תעשיות ויו"ר ועדת מכסות, הסביר את הרחבת ההליך גם לגבינות ארוזות שמחירן גבוה משמעותית מזה של הגבינה במעדניה שמצויה תחת פיקוח מחירים: ״מתוך כוונה להעביר את ההצלחות של הליך זה בגבינות הנמכרות במעדנייה, גם לגבינות הנמכרות על המדפים, באריזה קמעונאית, הוחלט לקיים שני הליכים תחרותיים במקביל האחד מיועד לגבינות במעדנייה והשני מיועד לגבינות על המדף. הציפיה היא שמהלכים אלו יעמיקו וירחיבו את תוצאות הרפורמה לטובת גיוון המותגים לצרכן, הגברת התחרות והורדת המחירים״.

גבינה צהובה של שופרסל. מגבירה תחרות, צילום: הילה ספאק גבינה צהובה של שופרסל. מגבירה תחרות | צילום: הילה ספאק גבינה צהובה של שופרסל. מגבירה תחרות, צילום: הילה ספאק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות