אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה: זינוק של 70% במסירת מכוניות ברבעון השלישי צילום: בלומברג

טסלה: זינוק של 70% במסירת מכוניות ברבעון השלישי

יצרנית כלי הרכב החשמליים מסרה 24.5 אלף מכוניות; העלייה מקרבת את טסלה ליעד שנקבע למחצית השנייה של השנה - 50 אלף כלי רכב

03.10.2016, 09:24 | שירות כלכליסט

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה הודיעה אמש כי מסירות כלי הרכב ברבעון השלישי זינקו ב-70% ל-24.5 אלף, בעקבות שיפורים בהליך הייצור והנחות שהעניקה. בשני הרבעונים הקודמים פספסה החברה את יעד המסירות.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה במסירות מקרבת את טסלה ליעד שנקבע למחצית השנייה של השנה - 50 אלף כלי רכב. החברה מסרה כי זהו עדיין היעד לתקופה האמורה, וכי המסירות ברבעון הרביעי יהיו "בדומה או מעט מעל לאלה ברבעון השלישי".

 עם זאת נתוני הרבעון השלישי כללו 1,500 מכוניות שנרכשו ברבעון השני ונמסרו רק ברבעון הנוכחי. לפי טסלה, 5,500 מכוניות נוספות שנמכרו ברבעון השלישי - יירשמו רק ברבעון הבא. 

טסלה מודל S, צילום: יצרן טסלה מודל S | צילום: יצרן טסלה מודל S, צילום: יצרן

עמידה ביעד המסירות לרבעון השלישי היתה חשיבות קריטית עבור החברה המפסידה, המקווה לגייס כספים בהמשך השנה.

טסלה התמודדה עם בעיות בייצור מוקדם יותר השנה, והחלה לפתור אותן ביוני. ביוחי היא מסרה כי היקף הייצור יעלה במהלך הרבעון השלישי מ-2,000 ל-2,200 מכוניות בשבוע, וברבעון הרביעי - ל-2,400 מכוניות בשבוע. היקף הייצור ברבעון השלישי, 25,185 כלי רכב, מצביע על ייצור של מעט יותר מ-2,000 כלי רכב בשבוע.

בספטמבר הודיעה טסלה כי תמכור מכוניות שהיו בתצוגה או שימשו למבחן - "במחירים מיוחדים". אנליסטים הביעו חשש כי ההנחות האלה יפגעו ברווחיות החברה.

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, מזכר לעובדים ובו חזר על מדיניות החברה של אי-הענקת הנחות על כלי רכב חדשים.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
הו הצחקת את טויוטה. רק דגם פריוס מוכר
הו הצחקת את טויוטה. רק דגם פריוס מוכר פי 3 מאשר טסלה בכל שנה. ואני לא מדבר על שאר החברה בין אם חשמליות או היברדיות. שלא נדבר על אלו שרק עם מנועי בעירה.  הכמות שטסלה מוכרת בשנה היא  טיפה בים. תקיעת מסמר זה רכב שמוכר הכי הרבה. לא כמות של מכונית ספורט כמו פורשה. 
Grapes  |  04.10.16
6.
אי אפשר להשוות את תעשיית הרכב לטלפונים- ראה
אי אפשר להשוות את תעשיית הרכב לטלפונים- ראה איך יצרניות סיניות טסו בנתח שוק הסמארטפונים אך ממש לא קרובות לזה בשוק הרכב. מאסק שואף להגיע לכ-1% מהשוק בעוד ארבע שנים. ארבע שנים לאחר השקת האייפון, הסמארטפון כבר היה שחקן כמעט יחיד בשוק הניידים. מלבד זאת כבר היום יש דגמים חשמליים חדשים ותוך שנתיים יהיו המון דגמים חשמליים מלבד טסלה. סמסונג הייתה יצרנית לפני האייפון ועדיין חזקה בשוק זה יותר מאפל.
Ducky  |  03.10.16
לכל התגובות