אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממשלת גרמניה: מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה מסוכנת צילום: בלומברג

ממשלת גרמניה: מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה מסוכנת

המערכת שגרמה לקרע בין מובילאיי הישראלית לטסלה עומדת במוקד דו"ח חריף של משרד התחבורה הגרמני שקובע כי "טסלה מודל S מהווה סיכון תחבורתי מהותי בכביש"

08.10.2016, 21:37 | תומר הדר

מערכת ה-AUTOPILOT של טסלה, מערכת הנהיגה האוטונומית המפורסמת ביותר בעולם - שגרמה לקרע בין מובילאיי הישראלית לטסלה, שלווה בהאשמות הדדיות מתוקשרות נמצאת תחת מטר חיצי ביקורת מאז מאי האחרון - אז התגלה כי מכונית טסלה מודל S שהיתה במצב נהיגה אוטונומי היתה מעורבת בתאונת דרכים קשה ונהגה נהרג. 

קראו עוד בכלכליסט

 מאז צצו מקרים נוספים ברחבי העולם, שבהם נטען כי מערכות הנהיגה האוטונומית של החברה קשורות בתאונות דרכים שאירעו, וכעת מגיעה הצהרה חמורה במיוחד מצד הממשל הגרמני, הנחשב למחמיר במיוחד בכל הנוגע לבטיחות בדרכים.

טסלה מודל S, צילום: James Lipman טסלה מודל S | צילום: James Lipman טסלה מודל S, צילום: James Lipman

על פי דו"ח שחובר עבור משרד התחבורה הגרמני, במטרה לנסות ולקבוע את מידת הסכנה שמהוות מכוניות אלה בכבישי גרמניה, קובעים מומחי המכון הגרמני לחקר הבטיחות בדרכים כי טסלה מודל S "מהווה סיכון תחבורתי מהותי בכביש". לפי המומחים הגרמנים, מערכת הנהיגה האוטונומית אינה מתריעה בפני נהגים כאשר הרכב נקלע למצב חירום שמחשבי הרכב אינם מסוגלים לפתור.

החיישנים, לפי המחקר שנערך בגרמניה, אינן מספקים התראה מספקת במקרה של עקיפה במצב אוטונומי. טסלה (שאינה משווקת מכוניות בישראל) הודיעה בתגובה כי החברה מבהירה ללקוחותיה שמערכת הנהיגה האוטונומית משמשת לסיוע לנהגים בלבד ודורשת מן הנהג להיות מעורב בנהיגה כל הזמן.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
בר-מוח (מצאת לך אחלה שם...) הנכבד : אין
בר-מוח (מצאת לך אחלה שם...) הנכבד : אין על כדור הארץ נהג אחד ,המסוגל להיות " 100% מרוכז !! לאדם בוגר יש כ- 10בחזקת  14 תאים חיים + פי עשר חידקים+ וירוסים !!!!!!!!!!!!!!!!! מכאן שרק מכונות אינטליגנטיות יכולות לתפקד פי אלפי מונים ממך או  'מסופר מן'  אחרררר... נ.ב. : וגם אז תקרנה תקלות לאותן מכונות מהעתיד !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bee  |  09.10.16
9.
יקח זמן וקורבנות לשכלל את המערכות האוטומטיות. נרצה
יקח זמן וקורבנות לשכלל את המערכות האוטומטיות. נרצה או לא - זהו העתיד. אוטונומית, חשמלית. אפילו שאישית אני מעדיף לנהוג לבד,  תמיד ניהול מרכזי - אבל של כל המכוניות - יהיה בטוח יותר. הבעיה שהמכוניות האוטונומיות  עדיין לא בשלות, הכל בטסטים, המערכות לא נבדקות לרמת אמינות מלאה אחרי מאות אלפי ק"מ , לא בתנאים מסובכים ולא אחרי תאונות, שעלולות לפגוע בחיישנים. מעלים אותן על הכביש רק כדי להרויח כסף ולקדם רעיון. אז מה אם ימותו כמה אנשים שהם שפני נסיון ?  החברות הגדולות תמיד יאשימו את הנהג, יזרקו למישהו כסף -  וכולם ישכחו. בר מוח - התגובה שלך טובה , אבל כמה נהגים באמת מרוכזים  100% בנהיגה? לא בשימוש בנייד, לא בשיחה אם הנוסעים, לא במבט על הזאטוטים מאחור?  וכמה נהגים באמת מיומנים להגיב לפי תנאי הדרך? לכן עדיף שכל המכוניות יהיו אוטונומיות, ככה יפחתו התאונות וניצול הכביש ע"י המכוניות יהיה יעיל יותר (מהירות קבועה, כמות מכוניות בשטח מסויים).  אבל יקח 20-40 שנים להגיע לטכנולוגיה טובה כזו. ולך תגיד למדינת ישראל להשקיע בתשתית לנהיגה אוטונומית. בדיחה טובה, נכון ?
Sailboat  |  09.10.16
8.
הספק הוא הלב של המערכת המדעית, אבל אינני
הספק הוא הלב של המערכת המדעית, אבל אינני עשוי מדיו ונייר ויש לי גם אמונות. אני מאמין באבולוציה, במפץ הגדול, בשיטות סטטיסטיות ברפואה ובעוד שלל תיאוריות מדעיות, מוכחות היטב אך עדיין שנויות במחלוקת. "אין שום ספק" היא לא אמירה מדעית וגם לא התיימרה להיות. אני בהחלט מאמין שהטכנולוגיה הזו - על אף מגרעותיה וחולשתה הזמנית - היא טובה יותר מנהג אנושי ורק תמשיך להשתפר ובסוף גם תזכה באמון הציבור. לכן "אין לי שום ספק". אגב, איינשטיין "לא האמין שאלוהים משחק בקוביות" בהקשר של תורת הקוונטים - ובהמשך שינה את דעתו.
homeless1984  |  09.10.16
לכל התגובות