אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון משיקה את שירות המוזיקה שלה צילום: בלומברג

אמזון משיקה את שירות המוזיקה שלה

אחרי חודשים ארוכים של שמועות השיקה הבוקר אמזון את שירות Amazon Music Unlimited שיציע לא רק גישה למאגר מוזיקה בלתי מוגבל, אלא גם אינטגרציה עמוקה עם הרמקול החכם אקו. מנוי חודשי יעלה 10 דולר. נכון לרגע זה השירות זמין רק בארה"ב

12.10.2016, 18:54 | הראל עילם

אחרי חודשים ארוכים של שמועות, אמזון השיקה הבוקר (ד'), במהלך החג, את שירות סטרימינג המוזיקה שלה – Amazon Music Unlimited. בדומה לשירותים מתחרים כגון ספוטיפיי ואפל מיוזיק, גם אמזון מיוזיק אנלימיטד מעניק למשתמשים גישה למאגר מוזיקה בלתי מוגבל תמורת מנוי חודשי. בניגוד למתחרים, עם זאת, אמזון מציעה את השירות החדש בעיקר כתוכנית משלימה ללקוחותיה.

קראו עוד בכלכליסט

 המנוי החודשי יעלה 10 דולר לחודש לקהל המשתמשים הרחב, 8 דולר לבעלי מנוי אמזון פריים (או 79 דולר לשנה) ו-4 דולר בלבד לבעלי הרמקול החכם אקו – פחות ממחצית ממחיר המנוי לשירותים מתחרים. נכון לרגע זה השירות זמין רק בארצות הברית, אבל יגיע גם לבריטניה, גרמניה ואוסטריה מאוחר יותר השנה. המחירים האלו עולים בקנה מידה אחד עם ההערכות והדיווחים שהתפרסמו לפני כחודשיים, אולם אז נרמז כי במקום מחיר מוזל, אמזון תציע שירות מוזיקה נפרד למשתמשי אקו.

דניאל אק, מייסד השירות המתחרה ספוטיפיי דניאל אק, מייסד השירות המתחרה ספוטיפיי דניאל אק, מייסד השירות המתחרה ספוטיפיי

מוקדם מדי להעריך את גודל קטלוג השירים של אמזון ולהשוות אותו למתחרים הדומיננטיים, אבל סטיב בום, סמנכ"ל חטיבת המוזיקה באמזון, אתר בשיחה עם אתר TheVerge כי השירות החדש כולל קטלוג של "עשרות מיליוני שירים" מבית שלושת חברות המוזיקה הגדולות וכן מאות חברות עצמאיות קטנות יותר.

בעוד שספוטיפיי, טידל ואפל נלחמים אחד בשני בעיקר על ידי השגת חוזים בלעדיים עם אמנים פופולריים, אמזון מצידה מתמקדת בעיקר באינטגרציה העמוקה בין שירות המוזיקה שלה ואקו. אקו הוא כבר אחד המכשירים המסקרנים בשוק: הוא אינו רק רמקול חכם אלא גם כולל בתוכו את הסייעת הדיגיטלית אלקסה שזוכה לשבחים רבים. אקו הוא בעצם הדרך של אמזון להכנס לשוק הבית החכם, והוביל לפיתוח של לא מעט חקיינים – כולל מערכת Home של גוגל.

"המהפכה הראשונה בתחום סטרימינג מוזיקה הייתה בזכות הסמארטפונים" אמר בום בראיון נפרד עם סוכנות הידיעות רויטרס. "אנחנו מאמינים שהמהפכה הבאה תגיע מהבית החכם".

אמזון אומרת כי אקו ידע להוריד מראש שירים שהוא חושב שהמשתמש יהנה מהם, וכי המשתמש יוכל להפעיל את השירות בצורה קולית. כך למשל, יהיה ניתן לבקש מאלקסה לשמוע שיר שמתאים למצב רוח מסוים (כגון מוזיקה שמחה, או מוזיקה שמתאימה לכושר), שיר ספציפי על בסיס מספר מילים שאתם זוכרים, שיר מומלץ מז'אנר מסוים, השיר הפופולרי ביותר כיום, השיר האחרון שהאמן יצר ועוד. אתר TheVerge אמר כי הם לדוגמה ביקשו מאלקסה לשמוע "שירים של U2 משנות השמונים".

אמזון גם מתכוונת להתבסס על חוכמת ההמונים ולאפשר לאינטיליגנציה המלאכותית של אלקסה ללמוד את החיפושים של משתמשים אחרים ולשפר את ההמלצות שלה כל הזמן. כך למשל, בום אמר כי אלקסה כבר חכמה מספיק על מנת להבין בקשה כמו "השמיעי לי שירים של מלך הפופ" – התייחסות למייקל ג'קסון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות