אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמסונג מעדכנת: עלות הריקול של הגלקסי נוט 7 תעמוד על 3 מיליארד דולר צילום: רויטרס

סמסונג מעדכנת: עלות הריקול של הגלקסי נוט 7 תעמוד על 3 מיליארד דולר

מדובר בעלות הצפויה בששת החודשים הקרובים; תעניק פיצוי של 100 דולר לכל לקוח שיבחר להחליף את מכשיר הנוט 7 שלו במכשיר חלופי מבית החברה

14.10.2016, 08:29 | הראל עילם
שורת הרווח של סמסונג ממשיכה לספוג מהלומות: מספר ימים לאחר שחתכה את תחזית הרווח שלה לרבעון הקודם והודיעה שהיא מפסיקה את היצור של הפאבלט גלקסי נוט 7, היצרנית הקוריאנית מדווחת כי הריקול של כל מכשירי הנוט יעלה לה כ-3 מיליארד דולר בסך הכל.

קראו עוד בכלכליסט

סמסונג הודיעה אמש (ה') שהיא מעריכה כי כל עלות פרויקט הריקול – שכולל את האיסוף של המכשירים התקולים לאחר שהתגלתה בהם תקלה הגורמת להתלקחות המכשיר, המיחזור שלהם ומתן פיצוי וזיכוי לכל הלקוחות שנפגעו – יעלה לה כ-3 מיליארד דולר לאורך ששת החודשים הקרובים. לפני כמה ימים החברה חזתה ירידה ברווח התפעולי לרבעון הקודם – סמסונג הורידה את תחזית הרווח שלה ב-33%, מ-7.8 טריליון וון ל-5.2 טריליון וון , פער של 2.6 טריליון וון (או 2.3 מיליארד דולר אמריקאי).

 , צילום: יוטיוב צילום: יוטיוב  , צילום: יוטיוב

אנליסטים גם החלו להוריד את תחזיות הרווח לרבעונים העתידיים של סמסונג – סיטיגרופ הורידה את תחזית הרווח התפעולי לרבעון הרביעי של 2016 ב-6%, ל-7.06 טריליון וון, ולרבעון הראשון של 2017 ב-3%, ל-6.72 טריליון וון, לאחר שהחברה הודיעה שהיא תפסיק את מכירת  המכשיר וייצורו. למרות זאת, מניית החברה רשמה עליה נאה של 1.28% במהלך 24 השעות האחרונות. לפי הערכות אנליסטים בחברת מודי'ס, החברה נזילה ויציבה מספיק על מנת לספוג את העלות.

סמסונג מצידה דיווחה כי בסך הכל היא איתרה עד היום 96 מכשירים תקולים, 23 מהם מאז שהחלה את הריקול של כל המכשירים - זאת מתוך 2.5 מיליון מכשירים שנמכרו והופצו בעולם. החברה הודתה שהיא עדיין לא מצאה את התקלה, לאחר שגם מספר מכשירים שהיו לכאורה תקינים המשיכו לסבול ממנה.

החברה גם הודיעה שהיא תציע פיצוי בגובה מאה דולר לכל לקוח שיבחר להחליף את מכשיר הנוט 7 שלו במכשיר חלופי מבית החברה. היצרנית הקוריאנית נאלצה להתמודד בימים האחרונים עם לקוחות מודאגים שהחלו לחשוב שמדובר בבעיה רחבה יותר במוצרי סמסונג – בעיה שנתקלנו בה גם בישראל.

בארצות הברית מספר לקוחות המחזיקים בגלקסי 7 אדג' דיווחו שהם קיבלו מסר מסמסונג שמודיע להם שהמכשיר שברשותם אכן בטוח.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
החליפו לי בשרות סמסונג שקע טעינה לא תקין
החליפו לי בשרות סמסונג שקע טעינה לא תקין בסמסונג  6,יש לי ביטוח מקיף היה במכשיר מכה קטנה שלא הפריעה לי יותר משנה בגלל שפותחים את המכשיר בחום חויבתי על החלפת מסך ב500 שקל למרות הביטוח המקיף שיש לי .לא אמרו לי דבר בזמן מסירת המכשיר ,חברה שגוזלת מהלקוחות לא פלא שהיא קיבלה מכה כואבת .
Cherries  |  14.10.16
1.
סמסונג לא תחזור להיות, מה שהייתה פעם. אפילו
סמסונג לא תחזור להיות, מה שהייתה פעם. אפילו לקוחות שרופים של סמסונג, יחשבו פעמיים לפני שרוכשים מכשיר מהחברה. לציבור הקונים אבד האימון העיוור בסמסונג, ואין את אותו הביטחון שהיה לציבור, לפני התקלה בנוט 7. הדבר אך טבעי, ציבור הקונים לא יכול להמשיך ולנהוג כאילו, כלום לא קרה. הדבר יתבטא בכמות המכירות הפחותה  מהרגיל.
Lobster  |  14.10.16