אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אפל זנחה את פיתוח המכונית האוטונומית צילום: בלומברג

דיווח: אפל זנחה את פיתוח המכונית האוטונומית

לפי בלומברג, ענקית הטכנולוגיה ערכה שינוי אסטרטגי שכלל פיטורים ועברה להתמקד בפיתוח תוכנת נהיגה אוטונומית. באפל סירבו להגיב

17.10.2016, 16:30 | עומר כביר

אפל צמצמה משמעותית את פרויקט פיתוח המכונית האוטונומית שלה, זנחה לעת עתה את התוכנית לפתח מכוניות משלה והעבירה את עיקר המיקוד של פעילותה בתחום לפיתוח תוכנת נהיגה אוטונומית - כך לפי דיווח של בלומברג.

קראו עוד בכלכליסט

בהנהגת הפרויקט, שפועל תחת שם הקוד הפנימי פרויקט טיטאן, סבורים שפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית תספק לחברה גמישות שתאפשר לה לשתף פעולה עם יצרניות רכב קיימות, או לחזור לפיתוח רכב משלה בעתיד.

לדברי מקורות, בעקבות שינוי המיקוד עזבו בחודשים האחרונים מאות עובדים מקרב אלף אנשי הפרויקט. חלקם פוטרו, אחרים פרשו מרצונם ונוספים עברו לעבודה במחלקות אחרות בחברה. עם זאת, מספר העובדים בפרויקט לא השתנה משמעותית, שכן אפל שכרה עובדים חדשים שיוכלו לקדם את כיוון הפעילות החדש.

בנוסף, הנהלת החברה הציבה לאנשי הפרויקט דד-ליין: להוכיח עד סוף השנה הבאה את ההיתכנות של פיתוח מערכת נהיגה אוטונומית. במועד זה תתקבל החלטה סופית לגבי עתיד הפרויקט וכיוונו. באפל סירבו להגיב לדיווח.

מנכ"ל אפל טים קוק, צילום מסך: מתוך אתר אפל מנכ"ל אפל טים קוק | צילום מסך: מתוך אתר אפל מנכ"ל אפל טים קוק, צילום מסך: מתוך אתר אפל

השינוי האסטרטגי הגיע לאחר חודשים של חילוקי דעות בקרב בכירי החברה, חילופי הנהגה וקשיים במערך האספקה. בתחילת ספטמבר דווח שאפל שוקלת את האסטרטגיה שלה בתחום ושהחברה כבר פיטרה עשרות עובדים. זאת, לאחר שביולי מינה המנכ"ל, טים קוק, את אחד המנהלים המוערכים באפל, בוב מנספילד להוביל את הפרויקט. מנספילד, כך לפי דיווחים, הוא זה שדחף להתמקדות בפיתוח תוכנה.

בתחילת הקיץ, היה זה מנספילד שהודיע לעובדי הפרויקט על השינוי האסטרטגי. בחודשים שחלפו מאז החלו מהנדסים לעזוב את הפרויקט, בין השאר על רקע ספקות שמוצר של אפל בתחום הרכב יגיע אי פעם לשוק. אחרים פוטרו בשני סבבים, הראשון באוגוסט והשני בספטמבר.

בין העובדים שעזבו נמנו 120 מפתחי תוכנה שעסקו בפיתוח מערכת הפעלה למכונית וכמה מאות מהנדסי חומרה שעבדו על חלקים שונים של הרכב כמו השלדה. מפתחי התוכנה שנותרו בפרויקט עוסקים בתחומים כמו תוכנה אוטונומית, חיישנים ויזואליים וסימולטורים לבדיקת הפלטפורמה.

אפל היא לא ענקית הטכנולוגיה היחידה שסובלת מבעיות בתחום. לפני כחודש דיווחה בלומברג שגם פרויקט המכונית האוטונומית של גוגל, שנחשבת לאחת החברות הוותיקות בתחום, נתקל בקשיים משמעותיים ומתקדם באיטיות רבה.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
אף מדינה לא תסכים להפקרת נוסעים, בידי "רובוט".
אף מדינה לא תסכים להפקרת נוסעים, בידי "רובוט". בעל המכונית או הנהג, יהיו מחוייבים בשליטה על המכונית, במידה ו"תשתגע", כלומר חייב להיות נהג על ההגה ומקרה של תאונה, האחריות חלה עליו. זה לא פשוט ודי מורכב להגיע, למכונית אוטונומית כפי שחולמים. 
Ducky  |  19.10.16
19.
נו, אז למה לא רואים רכבים כאלה, בהמוניהם
נו, אז למה לא רואים רכבים כאלה, בהמוניהם על הדרכים. יתכן ובשעת נהיגה באוטונומית, ניתנת עזרה מצד האדם היושב בתוכה, הבוחן את ביצוע המכונית האוטונומית. עדיין לא רואים את התוצאות בפועל, לא בחדשות ולא בסרטונים. ועדיין אין נהירה ולא עומדים בתור לרכישת מכונית אוטונומית. 
Ducky  |  19.10.16
18.
אני עובד בחברה שמפתחת מכוניות אוטונומיות. בהכשרתי אני
אני עובד בחברה שמפתחת מכוניות אוטונומיות. בהכשרתי אני חוקר בינה מלאכותית, אבל הגורל הוביל אותי להתעסק במכוניות וחיישנים.  והנה החדשות בשבילך: לא רק שמכונית אוטונומית זה עובדה מוגמרת ל-ח-ל-ו-ט-י-ן, כל יצרניות הרכב כבר הפנימו את זה ממזמן והתחרות ביניהן עזה מאוד. הדור הקודם של הרכב שעבדתי עליו עשה קרוב לרבע מיליון קילומטר בכבישים שאתה לא היית מאמין, והתוצאות היו מדהימות מכל בחינה. הדור הנוכחי מתעלה עליו ברמת נהיגה שאף נהג אנושי לא מתקרב ויתקרב אליה. לו יכולתי, הייתי מזמין אותך לנסיעה שתראה כמה אתה טועה. בוא נדבר עוד עשר שנים!
Fries  |  18.10.16
17.
היגעתי למסקנה הזאת, דרך ההיגיון. אם ניקח מטוס
היגעתי למסקנה הזאת, דרך ההיגיון. אם ניקח מטוס כדוגמה, הוא מהווה חיקוי חיוור של מעוף הציפור שהוא יצירת הטבע. מטוס שהוא חיקוי של מעוף הציפור, נראה מגושם ורחוק מהחן הרב של מעוף הציפור. נתון אבסולוטי , הכוונה שלמרות המוטציות, עץ לא הופך לבן אדם ופרח לא הופך לסלע בטווח המיידי, או ההיפך. האם החוכמה המלאכותית יכולה ליצור חוקים, לגלות את נוסחת איינשטיין או כל נוסחה מורכבת אחרת. בס"ה גם בחידושים הטכנולוגים אין חדש כל כך, רק משדרגים כל הזמן בזכות המזעור. לא יעזור כלום, שום דבר לא משתווה לחוכמת אנוש. לעתים לאדם יש הארה, בתחום שהוא מעמיק בו, אז נוצר דבר מה חדש, כפי שקרה לבל ממציא הטלפון. גם איינשטיין הגיע לנוסחה המנצחת שלו, בזכות הארה מאחר והוא העמיק בתחום.
Ducky  |  18.10.16
לכל התגובות