אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוט 7: המשתמשים מתעוררים ומתחילים לתקוף את סמסונג צילום: רויטרס

נוט 7: המשתמשים מתעוררים ומתחילים לתקוף את סמסונג

המשבר של היצרנית הקוריאנית לא הסתיים: בקשה ראשונה לתביעה ייצוגית הוגשה נגדה בארה"ב בזמן שגם בסין מתחילות להישמע טענות על טיפול לא הולם בנושא. במקביל החלה החברה להקים דוכני החלפה למכשירים בנמלי תעופה

19.10.2016, 12:30 | רפאל קאהאן

ימים לא קלים שעוברים על יצרנית הנוט 7. ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית עומדת בפני התקפות משלושה כיוונים שונים, המשתמשים, הרשויות ומתחרים. הרשויות כבר הודיעו שמכשירי הנוט 7 מסוכנים. ה-FTA, רשות התעופה הלאומית שאסרה על העלאה של מכשירי הנוט 7 למטוסים הפכה את ההנחיה לחוק בעל השלכות פליליות. בשביל לסייע ללקוחות שיגיעו לשדה התעופה עם הנוט 7, סמסונג החלה בהקמת קיוסקים בנמלי התעופה שיאפשרו להם להחליף את המכשיר במקום ולקבל זיכוי של 100 דולר במידה וירצו לרכוש מכשיר אחר מתוצרת סמסונג או 25 דולר למכשיר של חברה אחרת, מעבר להחזר המלא של מחיר רכישת הנוט 7.

קראו עוד בכלכליסט

קיוסקים אלה כבר הוקמו בנמלי תעופה באוסטרליה ובארה"ב. במקביל הוגשה לפני שלושה ימים הבקשה הראשונה לתביעה ייצוגית שמגיעה משלושה משתמשים שדורשים להכיר בהם עבור לקוחות המכשיר בפנסילבניה, נבדה וקליפורניה. בתביעה נטען שסמסונג חיכתה זמן רב עד שהודיעה על תקינות המכשיר, ובינתיים השאירה את הלקוחות ללא מכשיר ועם עלויות מנוי סלולר. התביעה, אם תתקבל, תפתח ככל הנראה פתח למאות, אם לא אלפי, תביעות מקבילות ממדינות בהן הנוט 7 הושק ונרכש. העלויות המשפטיות ממהלכים אלה צפויות ליצור לחץ פיננסי כבד ביותר על סמסונג.

עמדת ריקול של סמסונג בנמל התעופה של סן פרנסיסקו, צילום: Twitter / @svqjournalist עמדת ריקול של סמסונג בנמל התעופה של סן פרנסיסקו | צילום: Twitter / @svqjournalist עמדת ריקול של סמסונג בנמל התעופה של סן פרנסיסקו, צילום: Twitter / @svqjournalist

במקביל החלו גם הרשויות והמשתמשים בסין לדרוש גם מסמסונג התייחסות לנושא הנוט 7. החברה טענה בזמנו שמכשירי הנוט 7 שהושקו בסין אינם מסוכנים ולא כוללים את התקלה שגורמת להתלקחות. אך מספר מקרים שבהם מכשירים אכן התלקחו הביאו את רשת הטלוויזיה הממשלתית הסינית CCTV להתייחס לנושא בתוכנית פריים טיים. בתוכנית הביאו עדות של לפחות שני לקוחות של החברה שמכשירם התלקח. בשני המקרים נטען, ניסו נציגי סמסונג לשלם להם על מנת שלא יחשפו את האירוע לתקשורת. הטלוויזיה הסינית תקפה את סמסונג וטענה שהחברה מנהלת מדיניות דו פרצופית כלפי המשתמשים הסינים.

שלט שאוסר על העלאת נוט 7 לטיסות בנמל תעופה סן פרנסיסקו, צילום: Twitter / @svqjournalist שלט שאוסר על העלאת נוט 7 לטיסות בנמל תעופה סן פרנסיסקו | צילום: Twitter / @svqjournalist שלט שאוסר על העלאת נוט 7 לטיסות בנמל תעופה סן פרנסיסקו, צילום: Twitter / @svqjournalist

הטענה העיקרית היא שבעוד שהחברה מיהרה לדאוג ללקוחות המערביים, היא נמנעה מלחשוף את הבעיה המכשירים שנמכרו בסין עד שהחלו להופיע מקרי התלקחות. התקשורת הסינית טענה כבר מספטמבר שגישתה של סמסונג לנושא בסין הייתה מהולה ב"התנשאות". ניסיון השוחד של סמסונג אגב נענה בזעם מצד לקוח אחד לפחות, כבאי בן 23, שמכשירו התלקח ברחוב בעת שניסה לרשום מספר טלפון של חבר. סמסונג מיהרה להגיב לטענות ומסרה שהיא מתנצלת על אי ההבנות שנגרמו במהלך ניסיונות ההתמודדות שלה עם התקלה עקב תקשורת לקויה. עוד הוסיפה החברה בתגובה לטענות הכבאי והטלוויזיה הסינית שהשוק המקומי מהווה את אחד החשובים שלה ושהיא לעולם לא תנסה לפגוע בלקוחות ובמשקיעים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות