אותה הגברת, בשינוי הליידי: אלבום חדש לליידי גאגא
ליידי גאגא מיצתה את הסנסציות: באלבום החדש "ג'ואן" היא יורדת מהפלטפורמות ומחברת את הדאנס־רוק שלה לקאנטרי שורשי. אבל אחרי זמן רב כל כך מאחורי מסיכה, האם היא זוכרת איך להיות אותנטית?
ליידי גאגא חוזרת עם אלבום חדש. קוראים לו "Joanne" (הליקון), לליידי גאגא קוראים סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה. הכנסת השם האמצעי שלה, האמיתי, זה שהיא קיבלה בלידתה מהוריה ולא אחד שהמציאה בספונטניות אחרי שורת קוק בישיבה עם המנהל שהבטיח שהוא יעשה ממנה כוכבת, מסמן שינוי כיוון.
"ג'ואן", שהוא כבר האלבום החמישי של גאגא, אמור להיות האלבום האישי שלה. האלבום שבו היא מורידה את המסכות, האלבום שבו היא יוצאת מהביצה (זוכרים?), ואומרת בפשטות ובכנות: "זו אני". כדי להבהיר את הנקודה, היא הצטלמה ל"ניו יורק טיימס" בשחור־לבן, בג'ינס וטי־שרט, עם איפור ושיער טבעיים. אבל האם זה כל כך פשוט? האם באמת יש איזו סטפני ג'ואן אמיתית מאחורי ליידי גאגא? וגם אם פעם היתה, האם ליידי גאגא זוכרת איך היא דיברה או נשמעה או הרגישה? הכיוון האישי החדש נובע מההבנה של גאגא שהיא לא יכולה להמשיך כמו קודם. היא הגיעה לנקודה בקריירה שלה בה היא היתה חייבת להמציא את עצמה מחדש. אלבום הסולו הקודם שלה, “Artpop”, שיצא ב־2013, לא הצליח כמו קודמיו, אולי כי היא לא הלכה בו עד הסוף. כבר אז היא התחילה להציג את עצמה בגירסה יותר אנושית. אחרי שנים ששיווקה עצמה כמכונה גרוטסקית ומפלצתית, פתאום היא הראתה את הפנים שלה, ובראיונות דיברה קצת פחות בסיסמאות ויותר כמו בן אדם. אבל "ארטפופ" עדיין היה פרויקט מקושקש ויומרני, בו היא נשמעה יותר כמו סטודנטית שנה א' לאמנות מאשר כמו בן אנוש. גאגא הבינה שהגימיקים והשטיקים שעליהם בנתה את שמה כבר לא עובדים. נראה כי היא סיימה את תפקידה כאשת השעה, וכעת היא רוצה להפוך לאמנית נצחית, כוכבת שהפופולריות שלה לא מוגבלת לעונה או שתיים. היא פונה גם למשחק והשנה אפילו זכתה בגלובוס הזהב כשחקנית במיני־סדרה על הופעתה ב"אימה אמריקאית: מלון". בשנה הבאה היא גם תיכנס לנעלי הענק של ג'ודי גארלנד, ותככב ברימייק לסרט המוזיקלי "כוכב נולד" מ־1954.על מנת להפוך לכוכבת נצחית, גאגא שמה דגש בימינו פחות על תלבושות אקסטרווגנטיות ויותר על הקול שלה. בטקס האוסקר האחרון היא ביצעה מחווה ל"צלילי המוזיקה", לנגד עיניה הדומעות מהתרגשות של ג'ולי אנדרוז. עוד לפני זה, ב־2014, היא הוציאה אלבום דואטים בשם “Cheek to Cheek” עם הזמר הוותיק טוני בנט שהיה אז בן 88, בו הם ביצעו סטנדרטים של ג'ז. התדמית המסורתית של בנט היה כל מה שגאגא היתה צריכה: הוא סימן אותה כזמרת בעלת יכולת ווקאלית אמיתית והעניק לקריירה שלה זכות קיום מעבר לסנסציה זמנית. גאגא ובנט זכו בגראמי, אבל המבחן האמיתי הוא האלבום החדש, שאין לו הרבה ברירות אלא להצליח: גאגא כבר סגורה בתור הופעת המחצית בסופרבול הבא, בפברואר 2017.
2 תגובות לכתיבת תגובה