אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Otto של ליאור רון ביצעה נסיעה מסחרית ראשונה עם משאית אוטונומית

משאית שמצוידת בטכנולוגיה של חברת אוטו הובילה כ-50 ארגזי בירה למרחק של כ-180 קילומטר בקולורדו, ללא נהג אנושי. חברת אנהוזר בוש שילמה עבור הנסיעה כ-471 דולר ובכך הפכה אותה לנסיעה המסחרית הראשונה בהיסטוריה

25.10.2016, 13:16 | מאיר אורבך
אוטו של ליאור רון ביצעה את הנסיעה המסחרית הראשונה של משאית אוטונומית.החברה, שנוסדה על ידי הישראלי ליאור רון ונמכרה לאובר ב-680 מיליון דולר, ביצעה ביום חמישי האחרון הסיעה מסחרית בקולורדו שכללה העברה של כ-50 אלף בקבוקים של הבירה האמריקאית באדוויזר למרחק של כ-180 קילומטר. תמורת העברת הסחורה שילמה חברת אנהוזר בוש כ-471 דולר ובכך הפכה את העברת הבירה לנסיעה המסחרית הראשונה של משאית אוטונומית בהיסטוריה.

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם "כלכליסט" מסביר ליאור רון, מייסד otto, על הנסיעה המיוחדת שביצעה משאית הוולוו בכבישים המהירים של מדינת קולורדו. "יש לנו עשרות אנשים שמלווים את הפרוייקט הזה כבר מספר שבועות וגם אני נסעתי לצד הרכב שלנו. חשוב לי להדגיש שבמהלך כל הנסיעה הנהג שהצטרף לרכב האוטונומי לא נדרש לגעת או להשתתף בנהיגה. הנהג שהיה במשאית הוא נהג וותיק שסיפר לנו כמה היה דרוך בדקות הראשונות של הנסיעה אבל מהר מאוד הפך להיות נינוח.

"אנחנו מאוד מתרגשים בשבילנו זה צעד ראשון ומאוד משמעותי שמוכיח שאנחנו מסוגלים לספק כיום נהיגה מסחרית לכל דבר על בסיס משאיות אוטונומיות. המשאית שלקחה את הבירה כללה את כל הטכנולוגיה שפיתחנו וכיום אנחנו חושבים על השלב הבא בו ננסה להפוך את כל התהליך למסחרי ועסקי", הוסיף רון. ליאור רון צפוי להיות הדובר המרכזי של כנס המובייל של כלכליסט שיתקיים ב-31.10 בתל אביב.

תא הנהג של המשאית האוטונומית תא הנהג של המשאית האוטונומית תא הנהג של המשאית האוטונומית

בחודש אוגוסט האחרון דיווחה Otto, שמפתחת ערכת נהיגה לרכב ללא נהג, שחברת אובר רוכשת את החברה בתמורה ל-680 מיליון דולר. הערכה של אוטו מאפשרת להפוך רכבים רגילים לרכבים אוטונומיים, על ידי שימוש בכלים קיימים, כגון חיישנים ומצלמות, איגודם תחת תוכנת אחת והתאמתם לכלי הרכב הספציפי. רון, שכיהן בתפקידים בכירים מאוד בגוגל ובמוטורולה מוביליטי, הקים את החברה בשיתוף אנתוני לבנדובסקי בכיר לשעבר בגוגל, דון ברנט אף הוא מגוגל וקלייר דילאוני. מרבית עובדי החברה הם יוצאי גוגל, אפל וטסלה. 

לבנדובסקי עומד כיום בראש מאמצי פיתוח המכונית האוטונומית של אובר, וכן להמשיך להוביל את Otto שצפויה לפעול כחטיבה עצמאית. אובר צפויה למנף את הרכישה להקמת שני מרכזי מו"פ חדשים, אחד מהם במשרדי אוטו בסן פרנסיסקו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ומה עם הרגולציה, לא יהיו מוכנים לקחת אחריות
ומה עם הרגולציה, לא יהיו מוכנים לקחת אחריות על רכב אוטונומי. צריך ערבות מדינה בשביל גולם, שאתה לא יודע מה הוא עלול לעשות בעוד רגע. שום מדינה לא תסכים לקחת על עצמה עול שכזה, לא בטוח. בקשר לווידאו, נותנים לך לראות מה שהם רוצים שתראה. 
Plane  |  25.10.16
לכל התגובות