אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על זמן שאול: השעונים החכמים כבר לא מעניינים את הלקוחות

דו"ח טכנולוגי

על זמן שאול: השעונים החכמים כבר לא מעניינים את הלקוחות

ירידה חדה במכירות השעונים החכמים, סין מאיימת לתבוע מי שישמיץ את המכשירים שמיוצרים בה, ועורכי דין מצאו שיטה להסיר מידע מביך מגוגל

26.10.2016, 13:44 | יוסי גורביץ

מי צריך שעון חכם?

כשסטיב ג'ובס התחיל לשווק את האייפד, מהלליו קראו לו גאון, כי הוא המציא קטגוריה חדשה של מוצר שאף אחד לא ידע שהוא צריך. הבעיה היתה שאכן, אף אחד לא היה צריך אותה, וארבע שנים אחר כך המכירות החלו לדעוך. במקרה של השעון החכם, הקטגוריה היתה מופרכת כל כך שהיא מראה סימני גוויעה שנתיים בלבד לאחר שיצאה בקול תרועה.

השקת האפל ווטש. המכירות צנחו השקת האפל ווטש. המכירות צנחו השקת האפל ווטש. המכירות צנחו

חברת המעקב IDC מדווחת שברבעון השלישי של 2016, מכרה אפל רק מיליון שעונים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד נרכשו 3.9 מיליון שעונים של אפל. ב-IDC מציינים אמנם שאנחנו לפני עונת החגים, ושאפל ודאי תוציא שעון חכם חדש, אבל שלא נראה שיש התלהבות בקרב הלקוחות.

ואם להודות על האמת, ברעיון של אפל היה חצי הגיון. הבעיה בכל הרעיון של שיווק שעונים חכמים היא שאנשים ממילא נושאים עליהם סמארטפון, שבלעדיו השעון לא יכול לתפקד. אם יש לך סמארטפון, שממילא מכיל שעון ושהוא התפתחות של המכשיר שכבר הרג את שעון היד – הסלולר – אז למה אתה בעצם צריך שעון חכם?

הסיבה היחידה היא אלגנטיות, ואפל תמחרה את המוצר שלה בהתאם. אבל יש שעונים אלגנטיים יותר ונחשבים יותר בשוק, שלא דורשים ממך למצמץ מול מסך זערורי כדי לקרוא מייל אלא פשוט מראים את השעה. הלקוח הממוצע קלט שהוא לא צריך את המכשיר הזה, ולא קנה אותו. ההסבר לגל הרכישות של השנה שעברה הוא פשוט למדי: אם תשפוך מספיק תקציב פרסומי, אנשים יקנו כמעט הכל. אבל כדי לשכנע אותם להמשיך לקנות משהו שהם לא צריכים גם אחרי שהגל הראשוני חלף, תצטרך להשקיע הרבה, הרבה יותר.

ומאחר ובסוף השבוע כבר התקבלו דיווחים על כך שאפל שוקלת לסגור את חנות האפל ווץ' שלה בפריז – סניף בתוך חנות האפל הגדולה שם – כנראה שגם באפל מבינים שהקטגוריה הזו עוברת מן העולם. ויפה שעה אחת קודם.

האשמת הקורבן

בסין ממש לא אוהבים את העובדה שמוצרי האינטרנט של החפצים שיוצרו אצלם שימשו להתקפת הענק על הרשת – או, ליתר דיוק, ממש לא אוהבים את הדיווחים על כך. אף שחברת שיונגמאי הודיעה שהיא תבצע ריקול של מכשירים ששימשו להתקפה, החברה התעקשה שמדובר בפחות מ-10,000 מכשירים. כמו כן, החברה הודיעה שמי שאחראי להתקפה הוא לא היא עצמה, שלא איבטחה את המכשירים כיאות, אלא המשתמשים, שלא טרחו לשנות את הסיסמה והשאירו אותה על ברירת המחדל.

בית חכם. הצרכנים אשמים כי לא החליפו סיסמה בית חכם. הצרכנים אשמים כי לא החליפו סיסמה בית חכם. הצרכנים אשמים כי לא החליפו סיסמה

כי אין ספק שהדבר הראשון שאתה עושה כשאתה קונה קוצץ מלפפונים חכם הוא לבדוק את הגדרות האבטחה שלו. יתר על כן, כפי שציין בלוגר האבטחה ברייאן קרבס, לגמרי לא פשוט לשנות את הגדרות ברירת המחדל של המכשירים הללו.

המבוכה שנגרמה לשיונגמאי לא נעצרה שם: משרד המשפטים הסיני איים לתבוע חברות ופרטים שמשמיצים את החברה או מוצרים סיניים בכלל. גם שם העדיפו להפיל את התיק על המשתמשים. מומחים מעריכים שהסיכוי שממשלת סין תנסה לתבוע מישהו מחוץ לגבולותיה נמוך למדי, ושמדובר באיום שהמטרה שלו היא להשתיק ביקורת מבית.

פרסום שלילי? יש פתרון!

שני עורכי דין בקליפורניה נתבעים בימים אלה על מזימה פשוטה למדי, שמטרתה הסרת פרסום לא נעים ללקוחות שלהם מהאינדקס של גוגל. השטיק הלך כך: עורכי הדין היו מגישים תביעה נגד הפרסום מצד תאגיד קש שלא היה מעורב כלל, שהיה טוען שהפרסום פוגע בו, כנגד נאשם שגם הוא לא היה מעורב בנושא בשום צורה. אחר כך היו עורכי הדין מודיעים לבית המשפט שתאגיד-הקש והנתבע הפיקטיבי הגיעו ביניהם להסכמה למחיקת התביעה, ושכחלק מהתנאים הגיעו הצדדים להסכמה על מחיקת הפרסום. בית המשפט היה מאשר את ההסכם, ועורכי הדין היו מגישים אותו לגוגל כהסכם משפטי מחייב שתובע את הסרת הפרסום.

פרסומות מובייל בגוגל פרסומות מובייל בגוגל פרסומות מובייל בגוגל

על פי הטענות של התובעים, עורכי הדין הללו אמנם פעלו בקליפורניה אבל את התרגיל הזה ביצעו אחרים בכל רחבי ארצות הברית. מעניין שגוגל עצמה לא שמה לב לכך שנשלחו אליה שוב ושוב הסכמים משפטיים שנוסחו באופן זהה – כשאחד הצדדים מופיע בהם 59 פעמים. מסתבר שבינה מלאכותית עדיין לא לוקחת עורך דין עירני.

קצרצרים

1. בית המשפט העליון של שוודיה הגביל בצורה חריפה את היכולת להפעיל רחפנים נושאי מצלמה במדינה. על פי הפסיקה, השימוש ברחפנים כאלה יוגבל לכוחות המשטרה ולצלמים מורשים שישלמו מחיר גבוה עבור רישיון. בית המשפט פסק שחוקי הפרטיות המחמירים של המדינה מגדירים את הרחפנים ככלי מעקב ובהתאם אין להתקין עליהם מצלמות. עם זאת, הוא התיר את השימוש במצלמות הנישאות על אופניים או כלי רכב; הללו, מצאו השופטים, מלווים את המשתמש באשר יילך, ורואים את מה שהוא ממילא יכול לראות, בעוד שהרחפן יוצא מטווח הראיה של בעליו. מטבע הדברים, הפסיקה הרגיזה את ענף צלמי הרחפנים המתפתח במדינה.

רחפן עם מצלמה של חברת Robotics רחפן עם מצלמה של חברת Robotics רחפן עם מצלמה של חברת Robotics

 

2. עוד יום, עוד תיעוד של אלימות חריגה בפייסבוק לייב. משטרת אוקלהומה הכריזה על מייקל דייל וואנס ג'וניור, בן 38, כחשוד בשני מעשי רצח – על פי הדיווחים, הקורבנות הם דודו ודודתו – כמו גם בשלל עבירות אחרות. וואנס, שנכון לשעת כתיבת הטור טרם נתפס, העלה על פי הדיווחים שני סרטונים לפייסבוק לייב, לכאורה דקות ספורות קודם לרצח הכפול. הוא התרברב בנשק שהוא נושא, הבהיר שלא מדובר במתיחה, ויצא למסע הרצח. פייסבוק הודיעה שעות לאחר הדיווח הראשוני שהיא הסירה את הסרטונים מהעמוד של וואנס, משום שהם מנוגדים למדיניות שלה שאוסרת על האדרת אלימות.

3. כל מה שתגיד יוכל לשמש נגדך: עובדים במסעדה בפילדלפיה התרברבו, בסרטון שהעלו לפייסבוק לייב, בכך שהם קיימו יחסי מין עם לקוחות, אחד מהם נראה מעשן במטבח המסעדה במהלך הכנת האוכל ומוסיף שהוא נוהג לעתים להכין את האוכל ללא כפפות, שוקל בכובד ראש את האפשרות לירוק באוכל של הלקוחות, ומציין אגבית שמדי פעם הוא נוהג לשטוף את הרצפה עם לחמניות המבורגר. המסעדה המבועתת הודיעה בתגובה שהעובדים יפוטרו ושהיא תחטא היטב את המטבח. ההודעה הגיעה באיחור: הסרטון יצר רעש של ממש ברשתות החברתיות של פילדלפיה, והתקשורת המקומית שמה את ידה על הדו"ח של מחלקת התברואה, שמצא שהמסעדה לא עמדה בכמה וכמה תקנים.

4. בלקברי השיקה אתמול (ג') את מכשיר האנדרואיד השלישי שלה – והמכשיר האחרון שתוציא לשוק כיצרנית טלפונים. החברה הודיעה לפני כחודש שהיא תעביר את כל יצור הסמארטפונים שלה למיקור חוץ, ותתמקד בתחום של בניית תוכנה וניהול. המכשיר שיצא אתמול, שנקראDTEK60, סוגר פרק בהיסטוריה של הסמארטפונים, תקופה שבה הם נחשבו למכשיר יקר ורציני שעיקר תפקידו לאפשר למנהלים ובכירים אחרים לעשות דברים רציניים מחוץ למשרד. היא הובסה על ידי חברות שהבינו שהסמארטפון יכול להיות גם כלי של בידור ופרסום.

מכונית אוטונומית של וולוו. מפחדת משטיפה אוטומטית, צילום: Volvo מכונית אוטונומית של וולוו. מפחדת משטיפה אוטומטית | צילום: Volvo מכונית אוטונומית של וולוו. מפחדת משטיפה אוטומטית, צילום: Volvo

 

5. מכוניות מודרניות חמושות בשלל ציוד חכם שהמטרה שלו היא לזהות האם הרכב עומד להתנגש במשהו, שזה רעיון מועיל וחיובי. למרבה הצער, יותר ויותר מכוני שטיפת רכב מדווחים שהחיישנים שמונעים מהרכב להתנגש בדברים, גם מונעים ממנו לזהות את מברשות שטיפת הרכב כמשהו חיובי והרכב לעתים נועל את עצמו במקום כדי לא להתנגש בהן, מה שמוביל לעיכובים, תסכולים ועוד. לתייג תחת צרות עולם ראשון. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות