אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון תעבור את מייסי'ס במכירות אופנה ב־2017 צילום: אי פי איי

אמזון תעבור את מייסי'ס במכירות אופנה ב־2017

הכנסות החברה הרביעית בגודלה בעולם מאופנה בשוק האמריקאי יגיעו ל־28 מיליארד דולר בעוד שנה, כך על פי תחזית חברת ההשקעות Cowen

27.10.2016, 08:29 | נמרוד צוק

אחרי שהפכה לחברת המסחר האלקטרוני הגדולה בארה"ב ולחברה הציבורית הרביעית בגודלה בעולם, אמזון כובשת פסגות נוספות: בשנה הבאה היא צפויה להפוך למשווקת הביגוד הגדולה ביותר בשוק האמריקאי, באינטרנט ומחוץ לרשת גם יחד, כשהיא עוקפת את המובילה הנוכחית, רשת חנויות הכלבו מייסי'ס. זאת על פי תחזית של חברת ההשקעות והמחקר Cowen, שצופה כי מכירות הביגוד דרך אמזון ינסקו ב־2017 ב־30% ויגיעו ל־28 מיליארד דולר לעומת צפי ל־22 מיליארד דולר בלבד אצל מייסי'ס.

קראו עוד בכלכליסט

28% צמיחה שנתית

 

את 2016, אומרים האנליסטים של Cowen, תסיים אמזון עם מכירות ביגוד בהיקף של 22 מיליארד דולר, כאשר עד 2021 היא עשויה כמעט לשלש אותו ולהגיע ל־62 מיליארד דולר. נתח השוק של החברה בענף צפוי לצמוח עד אז ל־16.2% לעומת 6.6% השנה. התחזית מתבססת, בין היתר, על ניתוח צמיחת פעילות החברה בתחום בעשרת הרבעונים האחרונים, שבמהלכם נהנתה החברה מקצב צמיחה שנתי ממוצע של 28% במכירות בגדים, כאשר מתחרות בולטות כמו וולמארט וטארגט סבלו באותה התקופה מירידה שנתית של 2%.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

עד כה התקשתה אמזון להתקרב בתחום הביגוד לנתח שוק דומה לאלו שהצליחה לכבוש בענפים אחרים (בתחום שיווק הספרים בכריכה רכה, לדוגמה, היא החזיקה בסוף 2015 ב־42% מהשוק) בשל הנוכחות החזקה של חנויות הכלבו וההעדפה של צרכנים רבים למדוד את הבגד לפני הרכישה. מצד שני, אומרים ב־Cowen, שוק הביגוד האמריקאי מפוצל מאוד, עם 45% מהמכירות שמגיעים לידי חברות קטנות יותר מ־15 מובילות הענף, דבר שעשוי להקל על אמזון להתברג לראש הרשימה.

אמזון ביצעה בחודשים האחרונים כמה צעדים לחיזוק פעילותה בתחום האופנה, כגון קמפיין שעלה החודש תחת הכותרת "Delivering Fasion" ומקדם את קולקציות הסתיו שנמכרות באתר בהשקעה של 15 מיליון דולר, והוספה של 2,000 פריטים משבעה מותגים עצמאיים חדשים.

באותו חודש עלתה לשידור בשירות הסטרימינג של החברה העונה השלישית של סדרת הריאליטי "פאשן פאנד", שאותה רכשה אמזון מרשת הכבלים אוייבשן TV ובמסגרתה מעצבים צעירים מתמודדים על פרס של 400 אלף דולר. בעמוד הסדרה הוצגו גם פריטים של המעצבים שהוצעו למכירה.

מכוונת לאופנת עילית

התוכניות של אמזון בענף לא כוללות רק את שוקי הביגוד הבסיסי והמותגים הזולים אלא גם חדירה לתחום אופנת העילית — אבל פה החברה עלולה להיתקל בקשיים רבים יותר, ובראשם רתיעה של מעצבי־העל ויצרניות אופנת היוקרה מזיהוי עם החנות העממית. מנהלי תאגיד LVMH, לדוגמה, המחזיק במותגים דיור, לואי ויטון, ג'יבנשי ואחרים, הצהירו לאחרונה כי אין לתאגיד כל כוונה למכור מוצרים כלשהם דרך אמזון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות