אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות היבוא המקביל: סכום הקנייה של מוצרי חשמל באשראי לא השתנה צילום: מיכאל קרמר

למרות היבוא המקביל: סכום הקנייה של מוצרי חשמל באשראי לא השתנה

למרות התחרות החזקה בענף החשמל והירידה הממוצעת במחיר המוצרים, סכום הקנייה הממוצע לא השתנה באופן משמעותי בחמש השנים האחרונות. כך עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה

27.10.2016, 08:12 | אורנה יפת

למרות התחרות החזקה בענף החשמל והירידה הממוצעת במחיר המוצרים, סכום הקנייה הממוצע לא השתנה באופן משמעותי בחמש השנים האחרונות. מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקת שוברי תשלום בכרטיסי אשראי, אשר הגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי גובה הקנייה הממוצע של מוצר חשמל או אלקטרוניקה ביתית בכרטיס אשראי, עמד בספטמבר 2012 על 1,068 שקל, ובספטמבר 2016 ירד רק במעט ל־1,033 שקל.

מדובר בירידה קלה יחסית ביחס לתחרותיות הגבוהה בענף החשמל. לדברי אריאל גנוט, מנכ"ל גמא, "אנשים נהנו מהוזלת המחירים אבל עדיין הוציאו את אותו הסכום בקנית מוצרי חשמל, כלומר הם רכשו יותר מוצרים תמורת אותו הסכום". לדבריו, ענף החשמל מאופיין ברשתות חזקות שפועלות בשוק לאורך שנים ולא נרשמה בשנים האחרונות קריסה של רשת חשמל.

קראו עוד בכלכליסט

מקררים (ארכיון). "אנשים לא קונים בצמוד לחג מקרר, אלא מתי שהם צריכים", צילום: שאול גולן מקררים (ארכיון). "אנשים לא קונים בצמוד לחג מקרר, אלא מתי שהם צריכים" | צילום: שאול גולן מקררים (ארכיון). "אנשים לא קונים בצמוד לחג מקרר, אלא מתי שהם צריכים", צילום: שאול גולן

הקנייה הממוצעת בענף החשמל נשארה זהה, אבל שולי הרווח של רשתות החשמל ירדו כתוצאה מהתחרות בענף וריבוי המוצרים שמיובאים ביבוא מקביל, אשר פוגע ברווח של היבואנים. גורמים בענף החשמל אומרים כי המכירות בחג לא היו גבוהות בתחום מוצרי החשמל. "היה גידול קל שבועיים לפני החג, אבל בימים הסמוכים לחג המכירות לא היו גבוהות וזה לא מפתיע", אומר גורם בכיר בענף. "אנשים לא קונים בצמוד לחג מקרר. החגים נעלמים כמקור לקניות. אנשים נוסעים לחו"ל, מבלים, וקונים מתי שהם צריכים ולא מחליפים מקרר דווקא לפני החג".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות