אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הציפור הכחולה עפה לאחור: טוויטר זקוקה לתוכנית שיקום צילום: בלומברג

הציפור הכחולה עפה לאחור: טוויטר זקוקה לתוכנית שיקום

טוויטר אמנם הכתה את התחזיות, אבל עם צמיחה בשיעור של 8% בלבד בהכנסות נראה שאינה מצליחה להיחלץ ממגמת השקיעה שהיא נמצאת בה מסוף 2014. לאחר שניסיון המכירה לסיילספורס נכשל, צפוי המנכ"ל ג'ק דורסי להשליך את יהבו על שידורים חיים וניסיון להתרחב לשווקים שמחוץ לארצות הברית

30.10.2016, 12:47 | נמרוד צוק

השבועיים האחרונים היו סוערים עבור טוויטר: המכירה לסיילספורס כשלה, החברה הודיעה על פיטורי 9% מעובדיה, המניה חזרה למחיר הנמוך מ־20 דולר, ודו"חות הרבעון השלישי אמנם עקפו את תחזיות האנליסטים, אך צמיחה חד־ספרתית בהכנסות אינה מספיקה כדי להחזיר את אמון המשקיעים, והיא מהווה המשך לא מפתיע לתהליך שקיעה שהחל בסוף 2014. בהיעדר קונה לחברה, צפויה טוויטר להמשיך בקו החדש שמתווה המנכ"ל ג'ק דורסי: התמקדות בתכני וידאו, ובפרט בשידורים חיים, בתקווה שתוכניות האקטואליה יגדילו את מספר המשתמשים הפעילים לפסים של צמיחה.

קראו עוד בכלכליסט

נתוני הדו"ח עלו אמנם על תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן בשורת הרווח, אבל זו היתה נקודת האור הכמעט היחידה בו. ההכנסות הסתכמו ב־616 מיליון דולר, צמיחה של 8% בלבד לעומת הרבעון המקביל ב־2015, הפעם הראשונה מאז הנפקת החברה שהצמיחה יורדת לנתון חד־ספרתי. ההפסד פחת ברבעון השלישי ל־103 מיליון דולר, לעומת 132 מיליון דולר ברבעון המקביל. הצמיחה במספר המשתמשים הפעילים בחודש נשארה אטית כפי שהיתה במהלך השנה האחרונה – 3% בלבד, ומספרם הגיע ל־317 מיליון משתמשים.

ג ג'ק דורסי. השינויים נועדו להפוך את החברה לידידותית יותר למשתמשים | צילום: בלומברג ג

אם מחפשים נתונים חיוביים יותר אפשר למצוא אותם בסעיף המשתמשים הפעילים היומיים, מספר שצמח ב־7%, לעומת 5% ברבעון הקודם; בצמיחה בריאה יחסית של 24% בהכנסות שמקורן מחוץ לארצות הברית, בצמיחה של 26% בהכנסות ממכירת מידע וערוצי הכנסה אחרים שאינם קשורים בפרסום וב־3 מיליון צופים לכל אחד מהשידורים החיים של משחקי הפוטבול בליגת ה־NFL.

סופר ציוצים "טוויטר הרבה יותר חזקה בישראל ממה שנדמה" רואן ברנט, מנהל בכיר בטוויטר, אומר ל"כלכליסט": "האתגר שלנו בשוק הישראלי כעת הוא לעמוד בביקוש הרב מצד חברות שרוצות לעבוד איתנו" נמרוד צוקלכתבה המלאה

דורסי, שנכנס לתפקיד המנכ"ל לפני כשנה, מנסה להמציא את החברה מחדש עם השקעה משמעותית בתחום הווידאו החי (ברכישת פריסקופ וחוזי שידור עם גופי מדיה גדולים), שינויים רבים שנועדו להפוך אותה ידידותית ונגישה יותר למשתמשים חדשים ומזדמנים וחיזוק המיצוב שלה כפלטפורמה לצריכת חדשות ותוכניות אקטואליה.

הצעדים הללו עדיין לא מתבטאים בגידול במספר המשתמשים או בעצירת מגמת ההאטה, ונראה שהצעדים היחידים שמראים תוצאות חיוביות בשלב זה הם חיזוק הנוכחות בשווקים שמחוץ לארצות הברית, כפי שהחלה לעשות לאחרונה גם בישראל. אם טוויטר רוצה לשוב לצמיחה או אפילו למצוא לעצמה קונה במחיר סביר בחודשים הקרובים, היא תצטרך להאיץ את יישום האסטרטגיה החדשה שלה או לחפש צעדים רדיקליים יותר. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות