אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תמיד הייתי בעד החיבור בין המוזיקה לדיגיטל" צילום: צביקה טישלר

Mobile 2017

"תמיד הייתי בעד החיבור בין המוזיקה לדיגיטל"

יוני בלוך, מייסד חברת Interlude, סיפר כיצד אהבתו למוזיקה וטכנולוגיה בילדותו השתלבו לסטארט-אפ מצליח שעוזר ליוצרים בעולם לספר את הסיפור שלהם

31.10.2016, 12:53 | אלירן מלכי

יוני בלוך, מייסד חברת אינטרלוד סיפר היום (ב') בוועידת Mobile 2017 של "כלכליסט" איך הפך מילד שגדל בבאר שבע למייסד חברת סטארטאפ מצליחה העובדת עם יוצרים בכל העולם: "כשהייתי בן 4 אבא שלי קנה לי קומבו 4 ואמא שלי קנתה לי פסנתר ורשמה אותי למוזיקה קלאסית, אבל ניצלתי את הזמן כדי לתכנת בבית, לשחק משחקי מחשב ולנגן מוזיקה קלאסית. "בגיל 11 הייתי חלק מקבוצת האקרים שהייתה פורצת לכל מיני תוכנות ומפיצה אותם באינטרנט. אני התמקדתי בתוכנות הקלטה וכמה שנים אחרי זה כבר הקלטתי את השיר הראשון שלי והעלתי אותו לאינטרנט האיטי של אותה תקופה. כמה חודשים אחרי זה, מישהו סוף סוף הגיב לי לשיר וכתב "לא היה לי כוח להוריד את השיר אבל יש לך חרא של שם משפחה". בלוך הסביר שזו הייתה האינטרקציה הראשונה שלו עם הקהל בתור אמן. בהמשך השיר שלו התגלגל לחברת התקליטים, שהחתימה אותו לשלושה אלבומים קדימה.

קראו עוד בכלכליסט

"תמיד הייתי בעד החיבור בין המוזיקה לדיגיטל", סיפר בלוך. "לפני כמה שנים אני והלהקה שלי החלטנו לעשות קליפ אינטרקטיבי", תיאר בלוך את יצירת הקליפ שהציט את העיסוק שלו ב- storytelling אינטרקטיבי: "פעם היינו מספרים סיפורים אחד לשני כשהיינו יושבים מול המדורה, עם ההתפתחות הטכנולוגית הרבה יותר אנשים התחילו להתרחק - ואנחנו מאמינים שאפשר להחזיר את התחושה הזאת שוב". 

יוני בלוך, צילום: צביקה טישלר יוני בלוך | צילום: צביקה טישלר יוני בלוך, צילום: צביקה טישלר

"הרעיון של הקליפ האינטרקטיבי שלנו היה שבמהלך הקליפ המתנגן, הצופה יכול לבחור איזה סיפור הוא רוצה לראות" אמר בלוך והדגים בעזרת הקליפ האינטרקטיבי הראשון שהוא יצר. בקליפ בלוך מסתובב עם אוזניות בדירה שיש בה מסיבה, ופוגש אנשים. צופי הקליפ יכולים לבחור בכל אינטרקציה עם איזו דמות להמשיך את הקליפ. בלוך סיפר שלצופים יש 250 אפשרויות המהלך הקליפ, כלומר ניתן לראות את הקליפ 250 פעמים ובכל פעם הצופים יראו קליפ אחר. במידה והצופים לא בוחרים אינטרקציה מסוימת, הקליפ לא יעצור באמצע אלא יבחר בשביל הצופה באופן רנדומלי וימשיך את רצף הקליפ. בלוך אף שילב במהלך הקליפ גם גרסאות שונות של השיר שלו כך שלא רק הקליפ הוא שונה, גם גרסת השיר כך שיכול להיות ששני אנשים שמעו את השיר החדש של בלוך אבל בגרסאות שונות והם לא היו מודעים לכך.

"לאחר שהקליפ יצא לאוויר, הרבה מאוד כותבים ויוצרים, במיוחד מהארץ, באו אלינו אחרי הקליפ הראשון ואמרו שיש להם רעיונות לעוד קליפים" אמר בלוך. הטכנולוגיה של בלוך החלה להתפרסם החוצה ושימשה להרבה מאוד דברים. אחר מהם היה פרסומות. בלוך הדגים פרסומות לחברת המכונית פורשה בה ניתן לראות קליפ אינטרקטיבי בה הרוכשים הפוטנציאלים יכולים לראות במהלך הפרסומת גרסאות שונות של הרכב - צבע, סוג גלגל ואפילו מודל אחר. כך ניתן לצפות בפרסומות של פורש עם הרכב שהרוכש הפוטנציאלי מעוניין לרכוש. 

בלוך הראה דוגמה נוספת של קליפ שנעשה בדרום אמריקה לקראת יום האם. הקליפ הראה את האינטרקציה בין אמא לבת מיום לידתה, דרך גיל הבגרות ועד שהילדה הופכת להיות אמא בעצמה. במהלך הקליפ ניתן לבחור איך לראות את הקליפ - דרך העיניים של האמא או של הילדה. בלוך אומר כי ניתוח שעשו על הדאטה של הסרטון הראה כי הרבה אמהות דווקא צפו בצד של הבת בקליפ. בלוך הראה טכנולוגיה נוספת שהחברה שלו פיתחה וזה וידאו בו ניתן להפעיל את הסרטון לפי תזוזת עיניים ולהתמקד בפרטים בסרטון המעבירים את העלילה לפי תזוזת העיניים בלבד.

בלוך מסיים בסיפור המעניין איך הזמר בוב דילן הגיע לעבוד איתו "יום אחד הטלפון מצלצל ובצד השני של הקו האמרגן של דילן שמספר שהנכד של בוב דילן ראה קליפ אינטרקטיבי שלנו ושכנע את סבא שלו לעשות איתנו קליפ. דילן רצה לעשות קליפ על שיר חדש אבל אנחנו אמרנו לו שזה בדיוק 50 שנה לשיר like a roling stone והצלחנו לשכנע אותו. על הקליפ של דילן קיבלנו 86 מיליון צפיות, יותר מכל הקליפים של דילן ביחד".

בלוך סיפר גם כיצד כשהציע נישואין לאשתו עשה שימוש בסרטון אינטרקטיבי: "זה וידיאו שלי על ברך אחת, והיא יכולה היתה לבחור בין 'כן' ו'לא'. כשהראתי לה את זה היא הסמיקה ונראתה נרגשת, אבל היא לחצה לא. אמרתי לה מיד - 'מה את עושה???', והיא אמרה לי - רק רציתי לראות מה יקרה אם אלחץ על זה...".

תגיות