אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תרבות השיתוף ברשתות החברתיות הקפיצה את מכירות ליל כל הקדושים צילום: איי אף פי

תרבות השיתוף ברשתות החברתיות הקפיצה את מכירות ליל כל הקדושים

האמריקאים השקיעו סכום שיא של 8.4 מיליארד דולר בהכנות לחג. התחפושות הפופולריות ביותר: גיבורי על ומועמדים לנשיאות ארה"ב. במקביל, המודעות הבריאותית הביאה לירידה במספר ההורים שיצאו עם ילדיהם לאסוף ממתקים

01.11.2016, 08:35 | שירות כלכליסט

האמריקאים טרודים אמנם בימים אלה בזהותו של הדייר הבא בבית הלבן, שתיוודע בשבוע הבא, אבל זה לא מנע מהם לכבוש שיאים חדשים של הוצאות על אירועי ליל־כל־הקדושים (הלואין) שחל אתמול (ב').

על פי נתונים שפרסמה פדרציית הקמעונאות הארצית בארה"ב (NRF), האמריקאים הוציאו בהכנות לקראת החג סכום של 8.4 מיליארד דולר לעומת 6.9 מיליארד דולר ב־2015. מדובר למעשה בסכום הגבוה ביותר שהושקעה בחג מאז התחילה בדיקת הנתונים הללו ב־2005. על פי הנתונים, 171 מיליון אמריקאים, שהם 69% מכלל התושבים, השתתפו בחגיגות ובזבזו בממוצע 83 דולר לאדם על תחפושת, ממתקים, קישוטים וכיבוד למסיבות. זאת לעומת 74.34 דולר בממוצע לחוגג ב־2015.

עושים שופינג בארה"ב, צילום: אי פי איי עושים שופינג בארה"ב | צילום: אי פי איי עושים שופינג בארה"ב, צילום: אי פי איי

לפי הערכות, ההתלהבות המיוחדת מהחג ומתחפושות נובעת מהפופולריות של הרשתות חברתיות ותרבות השיתוף, שרשמה עלייה. "בעידן של פייסבוק, אינסטגרם וסנפצ'ט, אי אפשר להסתיר תחפושות גרועות, ותחפושת מתוחכמת מעוררת הרבה התלהבות", הסבירה ל"וושינגטון פוסט" אליסון זלר, דוברת מטעם פדרציית הקמעונאות. הרשתות החברתיות מהוות גם את אחד ממקורות ההשראה המרכזייים לתחפושות, כך למשל מידת ההשפעה של פינטרסט זינקה ב־133% מאז 2012.

התחפושות הן אכן חלק מרכזי בחג — מחצית מהאוכלוסייה הבוגרת התחפשה — ובהתאם, אחראיות ל־3.1 מיליארד דולר מהסכום הכולל שפיזרו האמריקאים. יתרה מכך, 17% מהם אמרו כי יחפשו את חיות המחמד, כשהתחפושות הפופולריות לכלבים וחתולים הן של דלעת, שטן ובאטמן. זאת לעומת תחפושות של גיבורי על, ערפדים, מכשפות ומועמדים פוליטיים, שזכו להצלחה בקרב בעליהם. תחפושות של גיבורי על אף הצליחו להדיח את הנסיכות מתואר התחפושת האהובה על הילדים, שבו החזיקו ב־11 השנים האחרונות.

עם זאת, למרות שיעור גבוה של מתחפשים, מספר ההורים שתכננו לצאת ולחפש ממתקים עם ילדיהם נמצא במגמת ירידה. לפי הסקר, רק 29% מההורים דיווחו על כוונה לקושש ממתקים, השיעור השני הנמוך אי פעם. הסיבות: עלייה במודעות הבריאותית ופחד מזרים.

באתר ביזנס אינסיידר אף פרסמו את המדרג הבריאותי של הממתקים, ובעוד ממתקי הדלעת של ריס'ס נבחרו לגרועים פחות, ברשימת הממתקים הבעייתיים ביותר נמצאים חטיפים מוכרים ואהובים כמו M's&M, קיט קט ושוקולד הרשי.

לפי דו"ח נפרד שפרסמה הפדרציה באוקטובר, גם החגים הבאים אמורים להיטיב עם הקמעונאים. המכירות הקמעונאיות צפויות לעלות השנה בתקופת החגים בארה"ב ב־3.6% לרמה של 655.8 מיליארד דולר, זאת לעומת עלייה של 3% ב־2015. התחזית הזו מתייחסת לחודשים נובמבר ודצמבר, אז עורכים האמריקאים את הקניות לחג ההודיה ולחג המולד ואינה כוללת את מכירות המכוניות, הדלק ומסעדות. במקביל, המכירות המקוונות צפויות לזנק בשיעור של בין 10% – 7% לרמה של 117 מיליארד דולר. על פי התחזית, האמריקאי הממוצע יוציא 935.58 דולר בעונת החגים.

תגיות