אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדמוקרטים פותחים בבליץ תעמולה לצעירים ומיעוטים צילום: אי פי איי

הדמוקרטים פותחים בבליץ תעמולה לצעירים ומיעוטים

שבוע לפני הבחירות בארה"ב, המפלגה הדמוקרטית תשקיע מיליון דולר כדי להעלות את שיעורי ההצבעה בקרב אוכלוסיות היעד שלה. המודעות יפורסמו ברשתות חברתיות וגם ביוטיוב. מטות קלינטון וטראמפ הסתירו מוועדת הבחירות מידע על הוצאותיהם

02.11.2016, 23:43 | שירות כלכליסט

פחות משבוע נותר עד הבחירות בארה"ב, וצוות הקמפיין של המפלגה הדמוקרטית פותח במאמץ מרוכז להגדלת אחוזי ההצבעה בקרב צעירים ומיעוטים. הצוות של המפלגה מתכוון להשקיע מיליון דולר בשבוע הקרוב במודעות שיתפרסמו ב־12 מחוזות קריטיים שבהם מפגרת המפלגה בסקרים.

קראו עוד בכלכליסט

צעירים ומיעוטים נחשבים קהל הבוחרים הטבעי של המפלגה הדמוקרטית, שתנסה ביום הבחירות לנשיאות גם להשיג רוב בסנאט. המודעות ייפנו לבוחרים מתחת לגיל 35 ולבוחרים אפרו־אמריקאיים ולטינו־אמריקאיים, שבאופן מסורתי נוטים להצביע בשיעורים נמוכים יותר ביחס לגברים לבנים מעל גיל 35, שהם רוב מצביעה של המפלגה הרפובליקנית. המודעות יפורסמו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. פרסומות יוצגו בשירות סרטוני הווידיאו יוטיוב וישודרו בשירות המוזיקה בסטרימינג פנדורה.

השתתפותם בבחירות של האוכלוסיות הללו הן קריטיות גם עבור מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, שנחלשת בסקרים בשבוע האחרון. מגמת ההתחזקות של המועמד הרפובליקני בסקרים דונלד טראמפ קיבלה דחיפה משמעותית ביום שישי שעבר, כשראש הבולשת הפדראלית (FBI) שלח מכתב לקונגרס ובו הוא מיידע אותם על איתור אימיילים שקשורים לקלינטון בחקירה שמנהל הארגון נגד חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, בעלה של הומה אבדין שהיא יועצת בכירה של קלינטון.

בתוך כך, תחקיר האתר פוליטיקו חושף שיטה שבאמצעותה מטות הבחירות מתחמקים באופן קבוע מדיווח על מטרות הוצאותיהם הכספיות. כך למשל, מטה הבחירות של טראמפ שילם מיליוני דולרים על מודעות בפייסבוק, אך ההוצאות הללו לא הופיעו בדיווחים הכספיים של המטה באוגוסט, ספטמבר ואוקטובר. התחקיר מלמד שהמטה של טראמפ העביר לחברת הייעוץ האסטרטגי ג'יילס־פרסקייל, שניהלה את הקמפיין הדיגיטלי שלו, 56 מיליון דולר בששת החודשים האחרונים. הסכום הזה שווה לסכום ששילם טראמפ לחברה מאז הכריז על מועמדותו לנשיאות ביוני 2015 ועד מאי השנה.

בדו"חות לוועדת הבחירות הפדראלית מופיעים הסכומים ששולמו לג'יילס־פרסקייל תחת התיאור "ייעוץ דיגיטלי" או "פרסום מקוון". בכך עוקף הקמפיין של טראמפ את הדרישה לדיווח שקוף על היעדים שעליהם הוא מוציא את הכסף.

משרדי ג'יילס־פרסקייל בעיר סן אנטוניו שבטקסס הפכו למעשה לשלוחה מרכזית של מטה הבחירות של טראמפ, אבל איש מהעובדים במקום לא מופיעים בדיווחים כעובדי המטה.

לארי נובל, לשעבר יועץ משפטי בוועדת הבחירות, אמר לפוליטיקו ש"ההתנהלות הזו שמה ללעג את כל מנגנון השקיפות".

מנגד, גם מטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית קלינטון שילם לחברת הייעוץ הדיגיטלי בולי פולפיט אינטראקטיב יותר מ־55 מיליון דולר מאז שקלינטון הודיעה על כוונתה לרוץ לבחירות. גם במקרה זה לא נמסר לוועדת הבחירות הפדראלית כל דיווח על מטרות התשלום לחברת הייעוץ.

"מטרת חוק מימון הקמפיינים הוא לאפשר לציבור לדעת מי הם התורמים ולאן הולך הכסף", אמרה לפוליטיקו אן רייבל, לשעבר יו"ר ועדת הבחירות הדמוקרטית שחברה בה גם כיום. "הסתרת המידע הזה מהציבור מונעת מהם לדעת מה קורה בקמפיינים ואת מי הכסף משרת", היא אמרה לפוליטיקו. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות