אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רון בארון מאמין בטסלה: "מאמין שארוויח פי 30-50 על השקעתי ב-15 שנה" צילום: James Lipman

רון בארון מאמין בטסלה: "מאמין שארוויח פי 30-50 על השקעתי ב-15 שנה"

מייסד בארון קפיטל שמחזיק במניות החברה בשווי 300 מיליון דולר: "אף אחד לא רוצה שטסלה תצליח - חוץ מהאנשים שקונים את המוצר שלהם"

04.11.2016, 18:15 | שירות כלכליסט
המשקיע המיליארדר רון בארון אמר היום (ו') בראיון כי הוא מאמין שיוכל להרוויח פי 30-50 על השקעותיו בטסלה ב-15 השנים הבאות.

קראו עוד בכלכליסט

בארון כינה את טסלה "אולי אחת החברות המעניינות" ביותר שבהן השקיע במהלך הקריירה בת 46 השנה שלו. "אני מאמין שבהשקעה פה ב-15 השנה הבאות, אנו יכולים להרוויח פי 30-50", אמר בשולי ועידת ההשקעות השנתית שלו בניו יורק.

בארון מחזיק בכ-1.5 מיליון מניות טסלה, שערכן הכולל הוא כ-300 מיליון דולר. "מניות אלו מייצגות כ-1.5% מנכסינו. כאשר התחלנו להשקיע בחברה, שווי המניות היו 33 דולר למניה".

מטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה, צילום: wikimedia מטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה | צילום: wikimedia מטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה, צילום: wikimedia

ביום חמישי סגרה המניה את יום הסחר בשווי של 187.42 דולר. בארון אמר שהעלות הממוצעת לרכישת מניה במהלך שלוש שנים ומעלה הוא כעת "יותר מ-200 דולר". שיא השווי של מניות טסלה היו כ-280 דולר למניה ביולי 2015.

"אבל זה די מסוכן", הוסיף בארון, "בתחילה עליהם להוכיח את הקונספט. לאחר מכן עליהם להוכיח שהם יכולים לייצר, והם גם חייבים להוכיח כי הם יכולים לייצר ברווח", אמר מייסד "בארון קפיטול" (Baron Capital) בראיון ל-CNBC.

"כשזה נוגע לטסלה, אף אחד לא רוצה שתצליח חוץ מהאנשים שקונים את המוצר שלהם. סוכנויות הרכב לא רוצות שתצליח משום שרכבי טסלה לא זקוקים לטיפולים ולשירות. האיגודים המקצועיים לא רוצים שתצליח משום שטסלה ממציאה מחדש את הדרך שבה מייצרים רכבים".

ביום רביעי הודיעה טסלה על מיזוג על חברת SolarCity שיוסיף 500 מיליון דולר למאזן של יצרנית הרכבים החשמליים במהלך 3 השנים הבאות, ויתרום יותר מ-1 מיליארד דולר בהכנסות במהלך השנה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
האמונות של ברון לגיטימיות , לאחר הכל הוא
האמונות של ברון לגיטימיות , לאחר הכל הוא מושקע כבד בטסלה . אבל לטסלה יש כיום בעיות כבדות לא פחות . שימוש בטכנולוגיה של חשמל ממצברים למכוניות שהיא מייצרת שלא היא פיתחה אלא פנאסוניק , תחרות הולכת וגוברת מצד חברות גדולות שהחלו לייצר גם הם רכבים חשמליים ומעל הכל , המדיניות הניהולית של אלון מאסק שבחר להשקיע את המזומנים העודפים של טסלה במפעל הפנלים הסולאריים הכושל שלו סולר סיטי , במקום להשקיע בפיתוח טכנולוגיה מתקדמת משלו של מצברים ארוכי טווח לרכבים של טסלה  , מהלך שזכה לביקורות קטלניות ממרבית האנליסטים והמומחים לעניין באמריקה . אלו הסיבות העקריות שמניית טסלה מדשדשת בזמן האחרון . חוץ מזה הדגמים של טסלה הן תאווה לעיניים למתבונן ובעיקר לאלו שכיסיהם מלאים בדולרים לבזבז . 
Ring  |  04.11.16