אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות באירופה ובסין תרמו לזינוק ברווח הנקי של ב.מ.וו ברבעון השלישי צילום: עמית שעל

המכירות באירופה ובסין תרמו לזינוק ברווח הנקי של ב.מ.וו ברבעון השלישי

יצרנית מכוניות היוקרה דיווחה על עלייה של 15% ברווח הנקי ל-1.8 מיליארד יורו. ההכנסות עלו ב-4.6% למעל 23 מיליארד יורו

04.11.2016, 19:39 | שירות כלכליסט

הכנסות ב.מ.וו השתפרו ברבעון השלישי ועקפו את תחזיות האנליסטים, בזכות מכירות איתנות באירופה ובסין שקיזזו את הירידות החדות בארה"ב. עם זאת, רווחי פעילות המכוניות של החברה נפלו.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מדווחת היום כי הרווח הנקי שלה עלה ב-15% ל-1.8 מיליארד יורו ברבעון השלישי, או 2.75 יורו למניה, זאת לעומת 1.58 מיליארד יורו באותה התקופה אשתקד. אנליסטים ציפו לירידה של 1% ברווח הנקי של החברה ל-1.56 מיליארד יורו. הכנסות ממכירות עלו ב-4.6% ל-23.36 מיליארד יורו.

בסך הכול, דיווחה החברה על עלייה של 1.1% ברווחים לפני ריבית ומס, ל-2.38 מיליארד יורו לשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר. זאת לעומת 2.35 מיליארד יורו באותה התקופה אשתקד. רווחי החברה לפני מס בחטיבת הרכב נפלו ב-3.9% ל-1.8 מיליארד יורו.

מנכ"ל החברה הארד קרוגר, צילום: בלומברג מנכ"ל החברה הארד קרוגר | צילום: בלומברג מנכ"ל החברה הארד קרוגר, צילום: בלומברג

חברת מכוניות היוקרה הגרמנית דיווחה עוד, כי הרווחים מפעילות הליבה של ייצור הרכבים - כולל המותג שלה וכן מותגי "מיני" ו"רולס רויס" - ספגו מכה מעלויות עבודה גבוהות יותר והוצאות הקשורות לשינוי בהרכב הדגמים של החברה ובתמהיל המכירות המקומי שלה. ייתכן כי שינויים אלו משקפים גם פרשנות מוטעית של השוק האמריקאי בידי החברה בתחילת השנה.

החברה לא קלעה לשינוי בביקוש הפרטי לרכבי SUV והיה עליה לשנות את תמהיל הדגמים שלה באמצע השנה, מה שהוביל לירידה במכירות בארה"ב של 8.7% בתשעה החודשים הראשונים של השנה, בעוד החברה צוברת הוצאות נוספות. לעומת זאת, רשמה החברה עלייה חדה במכירות בסין, שם מכירות רכבים חדשים עלו ב-11% בתשעה החודשים הראשונים של השנה. באירופה עלו המכירות בתחום ב-10% בתקופה זו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות