אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם אתם יכולים לנסות להביס את הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם

גם אתם יכולים לנסות להביס את הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם

שיתוף פעולה בין בליזארד-אקטוויז'ן ל-DeepMind של גוגל יחבר בינה ובין משחק האסטרטגיה סטארקראפט. המערכת תצטרך ללמוד כיצד לנצח שחקנים אנושיים מיומנים בעזרת אסטרטגיה בלבד

06.11.2016, 14:47 | הראל עילם

בליזארד-אקטוויז'ן, חברת המשחקים הגדולה בעולם, הודיעה במהלך סוף השבוע שהיא הולכת לחבר בין מערכת הבינה המלאכותית של גוגל, DeepMind, ובין משחק המחשב הפופולרי שלה, סטארקראפט. המטרה היא לאפשר לאחת ממערכות ה-AI המתקדמות בעולם שמסוגלת ללמוד ולהשתפר כל הזמן, ללמוד ממיליוני שחקני סטארקראפט ברחבי העולם.

קראו עוד בכלכליסט

המערכת של דיפמיינד – שפותחה על ידי חברה בריטית שנרכשה על ידי גוגל בתחילת 2014 עבור 400 מיליון דולר – מבוססת על רשתות עצביות, אלגוריתם שמחקה את דרך הפעולה של המוח האנושי. מערכת רשת עצבית אינה מתוכנתת בצורה ישירה – במקום זאת, היא לומדת על ידי כך שהיא רואה אילו תבניות מספקות תוצאות טובות יותר. מערכות רשתות עצביות משמשות כיום לא מעט מערכות, כולל כאלה שמסוגלות לזהות מחלות ותווי פנים, לחקות דיבור אנושי ואפילו מאפשרות לרכבים ללמוד לנהוג בעצמם.

מתוך starcraft. לנצח שחקנים אנושיים ללא שימוש ביתרונות ממוחשבים מתוך starcraft. לנצח שחקנים אנושיים ללא שימוש ביתרונות ממוחשבים מתוך starcraft. לנצח שחקנים אנושיים ללא שימוש ביתרונות ממוחשבים

זאת לא הפעם הראשונה שהמערכת של דיפמיינד לומדת כיצד לשחק במשחקי מחשב. עוד לפני רכישת החברה על ידי גוגל בתחילת 2014, מתכנתי דיפמיינד השתמשו במשחקים כדי לשפר את המערכת. אחד מהמייסדים של החברה הוא ד"ר דמיס האסאביס, מפתח משחקים שיצר את מערכת הבינה המלאכותית המתקדמת במשחק Black and White. מאז הרכישה, דיפמיינד למדה בין השאר כיצד לשחק במשחק הלוח גו ובמשחק הארקייד הקלאסי Breakout, מבית אטארי.

אולם זאת הפעם הראשונה שדיפמיינד מנסה ללמוד משחק אסטרטגיה מורכב כמו סטארקראפט. בניגוד למשחקי לוח או משחקי ארקייד, בסטארקראפט יש מאות יחידות נעות. המחשב מגיב לא רק לסביבה סטטית אלא גם לסביבה דינמית של יריב אנושי ואגרסיבי. בנוסף, גוגל הגבילה את מהירות התגובה של דיפמיינד כדי שהמערכת לא תוכל להגיב או לבצע פעולות מהר יותר משחקן אנושי מיומן אלא תהיה חייבת לפתח אסטרטגיה חכמה יותר.

המטרה הפעם היא לא רק ליצור מחשב שמסוגל לנצח שחקנים אנושים בסטארקראפט - – בעולם שבו גם שחקני השח הטובים בעולם מנוצחים על ידי המחשב, זה כבר אפשרי במגוון דרכים. המטרה היא לשפר את המשחק כדי שירגיש אורגני ו"אנושי" יותר, וליצור יריב מאתגר שעדיין ניתן לנצח אותו.  

סטארקראפט היא גם בחירה מעניינת, וללא ספק מאתגרת מאוד. המשחק המקורי הצליח להגיע למעמד של קאלט מאז שהושק ב-1998. הוא עדיין פופולרי במיוחד בליגות ספורט דיגיטלי ברחבי העולם ובדרום קוריאה ליגות סטארקרפט משודרות בזמן שיא ברשתות הטלוויזיה המרכזיות.

תגיות