אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסומת גאה, המכונית שגרתית צילום: נמרוד גליקמן

הפרסומת גאה, המכונית שגרתית

משפחה להט"בית מככבת בקמפיין של ניסאן סנטרה, אבל במציאות זו משפחתית למשפחה רגילה ביותר ללקוחות מהשוק המוסדי

07.11.2016, 08:32 | תומר הדר

לניסאן סנטרה מגיע ציון לשבח, עוד לפני שהתנענו אותה: מדובר במכונית הראשונה המשווקת בישראל כשהיא מלווה בקמפיין בכיכוב משפחה גאה — אמא ואמא, אבא ואבא וילדים. המסר הוא שניסאן סנטרה היא מכונית יוצאת דופן. לא שגרתית. אולם כשעוברים למציאות ניסאן סנטרה היא מכונית שגרתית בהחלט, סנטרה נחשבת לדגם ותיק מאוד בשוק הרכב האמריקאי, אך היא חדשה בישראל, ולא בטוח שהיא בהכרח בשלה לקלוט מכונית משפחתית נוספת בעידן שבו כולם רוצים ג'יפונים.

חיצונית הסנטרה בהחלט נראית "מכובדת" יותר מרוב המשפחתיות. העיצוב החיצוני מזכיר את זה של דגמי ניסאן הבכירים, אלה שבקרוב ישמשו את שרי הממשלה לצד סקודה סופרב. בפנים ניסאן סנטרה מרווחת מאוד יחסית למשפחתית. המרווח לנוסעים במושב האחורי מצוין, אך דווקא מקדימה מורגש מחסור מסוים במקום לנהג ולנוסע. נקודת תורפה נוספת: המושב הקדמי קשה ונטול תמיכה לחלקן הקדמי של רגלי הנהג. רשימת האבזור מכובדת וכוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. איכות הגימור של לוח המחוונים גבוהה, אך חבל שהחומרים אינם בהירים יותר.

ניסאן סנטרה, צילום: נמרוד גליקמן ניסאן סנטרה | צילום: נמרוד גליקמן ניסאן סנטרה, צילום: נמרוד גליקמן

ניסאן סנטרה מיועדת לארה"ב, ואפילו נחשבת שם לספורטיבית, אך לישראל מגיעה הגרסה ה"רגועה": מנוע בנפח 1.8 ליטרים המפיק 130 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. המנוע והתיבה פועלים היטב ביחד, אך היתה עדיפה העברת הילוכים ידנית מגלגל ההגה. איכות הנסיעה מאכזבת מעט: המכונית נוקשה למדי, ככל הנראה כדי להעניק לנוסעים תחושה ספורטיבית, אך בפועל במהירויות עירוניות היא נוטה להתרסק על בורות באופן שאינו נעים במיוחד. ככל שהמהירות עולה, המצב משתפר.

שוק המכוניות המשפחתיות בישראל אמנם במגמת ירידה, אך יש לקוחות, בעיקר בשוק המוסדי, שישמחו לקבל מכונית משפחתית של ניסאן, כזו שתוכל להתחרות במאזדה 3 וטויוטה קורולה. מבחינתם מדובר בחבילה בהחלט סבירה, שאמנם אינה מתבלטת לעומת מתחרותיה, אך מצליחה בהחלט לספק את הסחורה עבור משפחה ישראלית ממוצעת.

תגיות