אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משה טרי ומוטי פרידמן פוטרו מהנהלת תחנת הכוח IPM צילום: אוראל כהן, מיכאל קרמר

בלעדי לכלכליסט

משה טרי ומוטי פרידמן פוטרו מהנהלת תחנת הכוח IPM

השניים, המחזיקים ב-20% מתחנת הכוח בבאר טוביה, צפויים שלא להיאבק בפיטורים, כל עוד זכויותיהם בפרויקט לא ייפגעו

07.11.2016, 08:28 | גולן חזני

הסכסוך בין אברהם נניקשווילי וטימור בן יהודה לבין משה טרי ומוטי פרידמן בנוגע לתחנת הכוח בבאר טוביה (IPM) מתקרב לסיומו. ל"כלכליסט" נודע כי נציגו של בן יהודה — יושב ראש החברה אודי ברזילי — שיגר בשבוע שעבר הודעת פיטורים לטרי ופרידמן, המכהנים גם כמנהלי המיזם.

לטענת ברזילי, הוא זימן את השניים כבר פעמיים לשימוע לפני פיטורים, אך הם החליטו שלא להתייצב. על פי הערכות, במידה וזכויותיהם בפרוייקט לא ייפגעו — השניים לא יאבקו על ניהול המיזם. במקרה של מחלוקת הם צפויים לשקול פניה לערכאות משפטיות.

קראו עוד בכלכליסט

נניקשווילי. התחייב להזרים 100 מיליון דולר , צילום: אוראל כהן נניקשווילי. התחייב להזרים 100 מיליון דולר | צילום: אוראל כהן נניקשווילי. התחייב להזרים 100 מיליון דולר , צילום: אוראל כהן

נניקשווילי החזיק בתחנה בשותפות עם טרי ופרידמן, כשהוא מחזיק ב־80% ממנה וטרי ופרידמן מחזיקים ביחד 20%. נניקשווילי התחייב להזרים את מלוא ההון העצמי בסך 100 מיליון דולר לפרויקט, בעוד טרי ופרידמן הובילו את השגת האישורים לתחנה.

אולם, לאור כתב האישום נגד נניקשווילי בפרשת פואד בן־אליעזר, רשות החשמל אילצה את נניקשווילי למכור את מניותיו. את המניות הוא מכר לטימור בן יהודה אבל רשות החשמל לא הכירה בעיסקה בשל הקשרים בין השניים. לכן, ביולי האחרון נמכרו המניות לחברת גלובל פאוור שבשליטת אהוד בן שך וניסן כספי, וזאת תמורת 85 מיליון דולר. בשבוע שעבר חתמו השניים על צירופם של קרן נוי ובנק לאומי לפרוייקט.

לפי ברזילי, עד ה־15 בחודש יועברו כל המסמכים הקשורים לעסקהלרשות החשמל. "עשינו עיסקה נפלאה", אמר ברזילי לאחרונה. "המניות לא יועברו לנאמן כי נשלים אותה כמתוכן".

טרי ופרידמן נלחמו בהסכם מול בן־שך וכספי, וטענו במכתבים למממנים ולבנקים כי העיסקה איננה חוקית וכי נגד כספי יש כתב אישום. הם אף טענו מספר פעמים כי הם אינם מכירים בעיסקת מכירת המניות בידי לבן שך וכספי.

קבוצת IPM מתעתדת להקים תחנת כוח בהספק של 430 מגה־ואט על שטח של 62 דונם באזור התעשייה של באר טוביה. התחנה תהיה האחרונה שתיבנה במסגרת האסדרה הנוכוחית של שוק החשמל הפרטי. בהקמת התחנה יושקעו 400 מיליון דולר, בליווי דויטשה בנק.

תגיות