אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בארה"ב חזרו לרכבי שטח אבל רמות הזיהום ירדו

בארה"ב חזרו לרכבי שטח אבל רמות הזיהום ירדו

סוכנות הגנת הסביבה האמריקאית הסבירה את הפרדוקס בשימוש בחומרים כמו אלומיניום וסיבי פחמן, שהפחיתו את משקל כלי הרכב

06.11.2016, 22:12 | תומר הדר

האמריקאים מסתערים על רכבי כביש שטח וטנדרים כבדים, אבל צריכת הדלק הממוצעת אינה נפגעת והזיהום אינו גובר — כך עולה מדו"ח שפרסמה הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA).

על פי הדו"ח, למרות הנהירה לרכבי כביש שטח וטנדרים, שהחלה ב־2013, הזיהום דווקא ירד. שיעור פליטת המזהמים הממוצע לרכב הוא 358 גרם למייל, ירידה של 8 גרם למייל ביחס לנתוני 2014. נשאלת השאלה כיצד מכוניות נהפכות לגדולות יותר אך בו זמנית גם לנקיות יותר. הסיבה טמונה במגמת השינוי בשני גורמים חשובים בתכנון המכוניות: המשקל והספק המנוע. מאז 2005 מורגשת התקדמות ניכרת בתחום בזכות פיתוח טכנולוגיות חדשות לחיסכון במשקל.

כך, משקלו הממוצע של רכב ששווק בארה"ב בשנת 2015 היה נמוך ב־1% ממשקלו של רכב ששווק בארה"ב ב־2014, זאת בגלל השימוש בחומרים כמו אלומיניום וסיבי פחמן. במקביל, מנועים נהפכים ליעילים יותר בשל השימוש בטכנולוגיות חדשות כמו הזרקת דלק ישירה, המפחיתה את שיעור פליטת המזהמים.

תגיות