אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מובייל תחילה: שינוי מהותי באלגוריתם מנוע החיפוש של גוגל צילום: שאטרסטוק

מובייל תחילה: שינוי מהותי באלגוריתם מנוע החיפוש של גוגל

גוגל הכריזה שמעתה האלגוריתם שלה ייתן עדיפות לגרסת המובייל של האתר והתאמתו למונחי החיפוש תקבע בהתאם. השינוי עלול לפגוע במיוחד בבעלי עסקים קטנים שלא מתחזקים גרסת מובייל מלאה לאתר

07.11.2016, 13:54 | הראל עילם

האם אתם קוראים את המאמר הזה על גבי מסך המחשב או דרך הטלפון? יותר ממחצית מכל החיפושים במנוע החיפוש של גוגל נעשים דרך המובייל, והדבר מעודד את החברה לשנות את אלגוריתם החיפוש שלה שוב ושוב. במהלך סוף השבוע גוגל הודיעה שהיא מתחילה להתנסות באלגוריתם חדש, שייתן עדיפות לגרסאות המובייל של אתרים, על פני אתרים המותאמים רק לדפדפן האישי.

קראו עוד בכלכליסט

זאת לא הפעם הראשונה שהחברה עושה מהלך כזה. לפני כשנה וחצי, גוגל הודיעה שכאשר משתמש מבצע את החיפוש דרך הסמארטפון, מנוע החיפוש שלה יתעדף אתרים המותאמים למובייל. במרץ האחרון גוגל השיקה עדכון למנוע החיפוש שלה שהחל "להעניש" בתוצאות החיפוש אתרים שאינם מותאמים למובייל – זאת במטרה לעודד בעלי אתרים להתאים את עצמם למובייל, וגם כדי לאפשר לחברה לספק תוצאות חיפוש טובות יותר לרוב המשתמשים שעושים שימוש דווקא בסמארטפון.

ההכנסות מפרסום גדלו אבל בעלי עסקים קטנים עלולים להיפגע ההכנסות מפרסום גדלו אבל בעלי עסקים קטנים עלולים להיפגע ההכנסות מפרסום גדלו אבל בעלי עסקים קטנים עלולים להיפגע

האלגוריתם של גוגל משקלל אלפי משתנים על מנת לקבוע את הדירוג הכללי של האתר ואת רמת הרלוונטיות שלו למונחים מסוימים, והעדכון במרץ הוסיף לאלגוריתם את הפרמטר שמודד את תאימות האתר גם במובייל. במאי, המשקל של הפרמטר הזה גדל ולפני כשבוע גוגל הודיעה שהיא מתכוונת לפצל את אינדקסי החיפוש שלה בין אינדקס למובייל ואינדקס למחשבים שולחניים.

אבל הניסוי האחרון שעליו גוגל הכריזה הוא ככל הנראה הרבה יותר מהותי מהשינויים שקרו במרץ או במאי. דאז, גוגל בדקה את התאימות של האתר למובייל אבל השתמשה בתאימות כפרמטר לשקלול תוצאות החיפוש. כעת, גוגל תאנדקס קודם כל את גרסאות המובייל של האתרים ותיתן להם עדיפות. כלומר, אם יש פער משמעותי בין גרסת האתר במובייל, וגרסת האתר לדסקטופ, גוגל תתייחס בעיקר לגרסת המובייל. אתרים שיש להם אתר מובייל מצומצם או רק דף נחיתה יפגעו במיוחד מהמהלך הזה.

גוגל הבהירה שאתרים שמתאימים את עצמם אוטומטית לדפדפן או למובייל לא יחוו כל שינוי. היא הבטיחה שהיא לא מתכוונת לזנוח את משתמשי הדסקטופ ואמרה שהיא הולכת לבחון את התוצאות לאורך החודשים הקרובים.

ועדיין, מדובר בשינוי רוחבי משמעותי. עדכון מנוע החיפוש בתחילת השנה עורר לא מעט זעם בקרב מפתחי האתרים, במיוחד בקרב בעלי עסקים זעירים שטענו שאין להם את המשאבים לעדכן כל הזמן את האתר שלהם. למרות זאת נראה שגוגל רק מאיצה את קצב השינויים במנוע החיפוש שלה ומנסה להתאים את עצמה למהפכת הסמארטפונים. הדבר אומנם הוביל לשיפור משמעותי בהכנסות שלה מפרסום במובייל, אבל הצליח גם להכעיס לא מעט אנשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות