אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפילו ארוחות החג לא הביאו קונים: מכירות שוק המזון צנחו ב־5.4% באוקטובר צילום: תומריקו

אפילו ארוחות החג לא הביאו קונים: מכירות שוק המזון צנחו ב־5.4% באוקטובר

חגי תשרי לא עצרו את ההאטה ומכירות כלל שוק הצריכה ירדו ב־5.5% לעומת אוקטובר 2015. שטראוס מתחזקת על חשבון תנובה ויוניליוור שמרה על נתחה

10.11.2016, 09:45 | נורית קדוש

גם החודש העמוס של חגי תשרי לא הצליח לבלום את ההאטה בצריכה. באוקטובר רשם שוק מוצרי המזון, המשקאות, הטיפוח האישי והניקיון ירידה חדה של 5.5% במכירות, שהסתכמו ב־3.23 מיליארד שקל. את הירידה ניתן להסביר בעיתוי החגים שחלו השנה בחודש אוקטובר ואיתם נרשמו מעט ימי מכירות. אך יחד עם זאת, החגים היו אמורים להוביל דווקא לעלייה בצריכת המזון והמשקאות.

הירידה בביקוש למזון ומשקאות היתה בשיעור דומה (5.4%) לזו שנרשמה בכלל השוק. מתחילת השנה רשמו מכירות כלל מוצרי הצריכה ירידה של 0.8% במכירות, שהסתכמו ב־34 מיליארד שקל לעומת ינואר עד אוקטובר בשנה שעברה. שוק המזון והמשקאות ירד ב־0.9% לעומת התקופה המקבילה ב־2015. הנתונים לא כוללים את הצמיחה הטבעית באוכלוסייה, בשיעור של כ־1.5%–2% בשנה, המצביעים על כך שהשוק בירידה חדה יותר.

חלק מספקי המזון הגדולים ממשיכים להיפגע מהתמורות בשוק המזון ומהעמקת פעילות המותג הפרטי של שופרסל המהווה את הלקוח הקמעונאי הגדול ביותר שלהן. נתח השוק של חברת תנובה מתחילת השנה עמד ב־15.7% לעומת 16.4% בתקופה המקבילה. גם אסם נפגעה מהמותג הפרטי של שופרסל וממעבר צרכנים למוצרים מקבילים ונתח השוק שלה עמד על 10.2% לעומת 10.3%.

 , צילום: מיקי נועם אלון צילום: מיקי נועם אלון  , צילום: מיקי נועם אלון

החדשנות מבית שטראוס שבאה לידי ביטוי בשוקו ללא סוכר, יוגורט עתיר חלבון ואף הורדת מחירים במגוון קטגוריות מוצרים, זיכתה את

החברה בשיפור כוחה בשוק המזון. נתח השוק של החברה השנייה בגודלה הסתכם מתחילת השנה ב־11.5% לעומת 11.1% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה המרכזית הצליחה, בין היתר באמצעות טרה, לרשום עלייה בנתח השוק המצטבר שלה ל־7.6% לעומת 7.1% אשתקד. למרות המשבר שתקף אותה במהלך השנה, עם גילוי הזיהום במפעל הדגנים תלמה בערד, הצליחה יוניליוור לשמר את נתח השוק המצטבר שלה העומד על 4.2%. נתון זה יכול להעיד על עוצמת מותגי החברה, בעיקר בתחום דגני הבוקר, כמו גם על הקושי של הצרכנים לקשר בין מותגיה השונים לשם החברה.

אזהרת ארגון הבריאות העולמי מצריכת מוצרי בשר מעובד באה לידי ביטוי בירידה בנתח השוק של חברת נטו, קונצרן המזון השישי בגודלו שנתח השוק שלו הסתכם מתחילת השנה ב־4% לעומת 4.2% אשתקד. זוגלובק שפועלת בעיקר בתחום מוצרי הבשר המעובד נפגעה בצורה חדה יותר ונתח השוק שלה מתחילת השנה עמד על 1.3% לעומת 1.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

תגיות