סוף עידן: גרמניה מתכננת להפריט את מערכת הכבישים המהירים
לפי דיווחים, שר האוצר וולפגנג שויבלה מעוניין להקים רשות תחבורה ותשתיות פדרלית - ולמכור 49.9% ממנה למשקיעים פרטיים
שר האוצר הגרמני וולפגנג שויבלה מגבש תוכנית להפרטת מערכת הכבישים המהירים (אוטובאהן) - אחד מהסמלים של גרמניה של אחרי מלחמת העולם השנייה.
קראו עוד בכלכליסט
השבועון "דר שפיגל" פרסם מסמך שלפיו שויבלה מתכנן הקמת רשות תחבורה ותשתיות פדרלית שתהיה אחראית על בניית ותחזוקת הכבישים המהירים. החלק במסמך שעורר סערה בגרמניה נוגע לכוונתו של שויבלה למכור 49.9% ממניות הרשות החדשה למשקיעים פרטיים.
כיום תחזוקת הכבישים המהירים מוטלת על ממשלות 16 מדינות המחוז של גרמניה ורבים מהם במצב רעוע. לפי "דר שפיגל", בשבוע שעבר הציג שויבלה את התוכנית בפני ועדת הכספים של הפרלמנט הגרמני. כדי ליישם את התוכנית, יהיה חייב שויבלה ליזום שינוי בחוקה הגרמנית, שאוסרת כיום על מעורבות חברות פרטיות בתפעול מערכת הכבישים המהירים במדינה.
גרמניה הייתה המדינה הראשונה שסללה כבישים מהירים בין הערים. בניגוד למיתוס הרווח, לא מדובר בהמצאה של המשטר הנאצי, שכן הכבישים המהירים הראשונים נסללו כבר ב-1913. כיום פרוסים בגרמניה כבישים מהירים באורך של כמעט 13 אלף קילומטרים שבתחזוקתם משקיעה הממשלה 10 מיליארד יורו בשנה.
3 תגובות לכתיבת תגובה