אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מינהל התכנון שוקל להעביר את שדה התעופה של הרצליה לאזור שמוגדר כשמורת טבע בבני ציון צילום: עמית שעל

מינהל התכנון שוקל להעביר את שדה התעופה של הרצליה לאזור שמוגדר כשמורת טבע בבני ציון

ל"כלכליסט" נודע שהעתקת שדה התעופה לשמורת בני ציון מעוררת התנגדות מהמועצה האזורית חוף השרון, שטוענת שהקמתו תגביל את אפשרויות הפיתוח בסביבה. תוכנית פינוי השדה החלה לפני 15 שנה, ועתידה לצאת לפועל ב־2018

15.11.2016, 06:49 | אמיתי גזית

מינהל התכנון במשרד האוצר שוקל להעתיק את שדה התעופה של הרצליה לאזור המוגדר שמורת טבע, ונושק לשמורת בני ציון מערבית לכפר חרוצים ולמושב בני ציון. זו החלופה העדיפה מתוך שלוש שיוצגו בחמישי בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בדיון שנקרא "קונגרס" בו יוועצו עם הציבור.

זה הוא צעד מעשי ראשון אחרי 15 שנה של מאבק שניהלה עיריית הרצליה ובעלי הקרקע לפינוי השדה, שמבקשים לקדם תוכנית לבניית 15 אלף דירות במקום וטוענים שמיקומו יוצר מגבלות בנייה שעל פי הערכות מונעות את בנייתן של עוד למעלה מ־5,000 דירות.

אך כעת הצעד מעורר התנגדות על ידי המועצה האזורית חוף השרון, ואפשר להעריך כי גם הגופים הירוקים יתנגדו לאלטרנטיבה הראשונה, משום שהיא סומנה באזור המוגדר שמורת טבע.

במכתב ששלח מהנדס המועצה המקומית חוף השרון ירון ערמון לראשי היישובים, והגיע לידי "כלכליסט", הוא קורא להם להגיע לישיבה ולהביע את התנגדותם לחלופת בני ציון. המהנדס טוען כי השדה מתוכנן על שטחים פתוחים, בגודל של כ־470 דונם, והקמתו לא רק שתגרום לבעיות רעש וזיהום אלא גם תגביל את אפשרויות הפיתוח בסביבה. ערמון חושש כי בני ציון הוא החלופה המועדפת בשל קירבתו להרצליה.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

חלופות נוספות סומנו בעמק חפר, מזרחית לצומת רופין ולמושב בית הלוי, ולא רחוק משם בשטח המועצה האזורית מנשה, מזרחית לשכונת בית אליעזר בחדרה. החלופות נבחרו על ידי משרד מתכנני הערים פיטלסון, שילה, יעקבסון שנשכרו על ידי מינהל התכנון.

השדה, שעתיד להיסגר באפריל 2018, הוא החשוב בארץ למשימות אוויריות שאינן לצורך הטסת נוסעים, ופועל כיום בניגוד לחוק ללא תוכנית המסדירה את ייעוד הקרקע שמסומנת בכלל כחקלאית. כבר ב־2000 הוגדר כי יש להכין תוך שלוש שנים תוכנית המסדירה את שימוש הקרקע, אך הדבר טרם הושלם. ב־2011 רשות שדות התעופה הקפיאה את המאמצים לאישור התוכנית משום שהיא נדרשה להפקיד בידי עיריית הרצליה כתב שיפוי שבו התחייבות לשלם פיצויים אם העירייה תיתבע על ידי בעלי הקרקע בשל ירידת ערך הנכס.

מהוות"ל נמסר כי "נבחנו למעלה מ־40 אתרים שמתוכם נמצאו שלושה כמתאימים יותר. כבר בשלב בדיקה ראשונית זו, נציגי הרשויות והיישובים מוזמנים להציג בפני הוועדה את התייחסותם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
לא יקום שדה תעופה בעמק חפר
שדה תעופה לא יקום בעמק חפר וזאת הבטחה שלי. כשאצטרך להתגלות, אתגלה. למגיב 2 עדיף שתשתוק. למה שלימודי טיסה עם עשרות המראות ונחיתות יעברו מעל שטח מיושב מאוד! של בתים פרטיים, מעל גני ילדים ובתי ספר, יזהמו וירעישו ? עדיף שיוקם בעיר, חדרה למשל, כי שם גם ככה מזוהם ורועש. לא תורידו את איכות חיינו, או תסכנו אותנו עם לימודי טיסה, רעש וזיהום אוויר. עליי.
העמק  |  04.01.17
3.
תרשו לי להיות ציני...
מועצת חוף השרון פועלת נגד תחלופת בני-ציון, אבל בטענות מוזרות. לדבריהם התוכנית היא ליותר מ 140,000 המראות/נחיתות בשנה, יותר מנתב"ג, שנשמעה מוגזם לגבי מטוסים קלים בלבד -- מאין כל התנועה הזו? ברור שכיוון ששדה-דב ייסגר בכל מקרה, לא סביר ששדה התעופה היחיד במרכז יהיה נתב"ג. כמות האוכלוסין בהחלט מצדיקה שדה נוסף גם לנוסעים, לטיסות פנים. לגבי הבעיות הירוקות -- ברוב העולם, שדות תעופה דווקא עוזרים לאיכות הסביבה, בגלל שכמות הנזק מהם מזערית יחסית לעוד אלפי דירות בשטח (וזה מה שיקרה שם אחרת.)
אינשם  |  25.11.16
1.
זה באמת לא אזור מתאים לשדה. מזרחית לחדרה עדיף
אבל חבורת הקומבינאטורים (חלקם יוצאי חיל האוויר) שממררת לתושבי הרצליה, רעננה וכפר שמריהו את החיים כבר שנים עוד תצליח להתגבר גם על שוחרי איכות הסביבה. הרי למה להם נסיעה של חצי שעה לחדרה בשביל התחביב היקר להחריד שלהם אם אפשר קרוב יותר לבית על חשבון שטחי שמורת טבע? העיקר שיעופו ממקומם היום וככל שמוקדם, כך ייטב.
יריב  |  15.11.16