אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריצ'רד ברנסון חשף את האבטיפוס למטוס על קולי חדש, היורש של הקונקורד צילום: boom

ריצ'רד ברנסון חשף את האבטיפוס למטוס על קולי חדש, היורש של הקונקורד

המטוס, XB-1, שכבר זכה לכינוי "בייבי בום", יקצר בחצי את זמן הטיסה בין לונדון וניו יורק ל-3.5 שעות בלבד. הטיסה המסחרית הראשונה צפויה לעלות לאוויר רק ב-2023, ותעלה 2,500 ליש"ט

16.11.2016, 22:46 | שירות כלכליסט
המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון חשף את האבטיפוס למטוס על קולי חדש, שאמור לקצר בחצי את זמן הטיסה בין לונדון וניו יורק ל-3.5 שעות בלבד.

המטוס, XB-1, שכבר זכה לכינוי "בייבי בום", על שם החברה מדנבר שפיתחה את האבטיפוס, מתוכנן להיות המטוס האזרחי המהיר ביותר שיוצר, ומבטיח לספק לנוסעים טיסת על קולית "בת השגה" מבחינת המחיר. הטיסה המסחרית הראשונה צפויה לעלות לאוויר רק ב-2023, ותעלה 2,500 ליש"ט.

מהירות השיוט של המטוס תגיע ל-2.2 מאך, כלומר 10% מהר יותר ממהירות הקונקורד, שעמדה על 2 מאך (מהירות הקול נמדדת ב-1 מאך). כמו כן, המטוס יוכל לשאת 40 נוסעים על סיפונו. "אני נלהב כבר זמן רב מחדשנות בתחום התעופה והפיתוח של מטוסים מסחריים מהירים", אמר ברנסון, מייסד חברת וירג'ן, בעלת הזכות לרכוש את 10 המטוסים הראשונים שתייצר בום האמריקאית.  

המטוס העל קולי XB 1 של ריצ המטוס העל קולי XB 1 של ריצ'רד ברנסון | צילום: boom המטוס העל קולי XB 1 של ריצ

על אף שחברות מטוסים נוספות כמו בואינג ולוקהיד מרטין עובדות על פיתוח מטוסים על קוליים משל עצמן, בווירג'ן ובבום מקווים להיות הראשונים, זאת בשל התבססות על טכנולוגיה קיימת, שכבר אושרה על ידי הרגולטורים.

במסגרת שיתוף הפעולה בין וירג'ן גלקטיק ובום, החברה של ברנסון תספק שירותי הנדסה וייצור לבום, וכן תבחן את מכשירי הטיסה.

מושב במטוס העל קולי של ברנסון, צילום: boom מושב במטוס העל קולי של ברנסון | צילום: boom מושב במטוס העל קולי של ברנסון, צילום: boom

"למעצבים של קונקורד לא הייתה הטכנולוגיה לייצר טיסות על קוליות בנות השגה, אך כעת לנו יש", מסר בלייק שול, מנכ"ל בום. לדבריו, החברה מקווה לבצע טיסת מבחן כבר בשנה הבאה.

ריצ ריצ'רד ברנסון | צילום: גטי אימג'ס ריצ

הדמייה נמל תעופה הית הדמייה נמל תעופה הית'רו לונדון עם המטוס העל קולי של ריצ'רד ברנסון | צילום: boom הדמייה נמל תעופה הית

תגיות

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
לא מטוס יומרני. היה כבר כזה. הקונקורד
לקונקורד היו 80 מקומות ישיבה. טס במהירות 2 מאך. ולא הייתה הצלחה מסחררת. להטיס 40 נוסעים. לא נראה לי כלכלי. אולי המטוס הזה מיועד לאלפיון העליון. לטסים בקונקורד הייתה הרגשה מוזרה. להגיע 3 שעות לפני השעה שיצאו לטיסה....לברנסון יש המון כסף. מה אכפת לו לבזבז קצת לשם הפרסום. בהצלחה
אבי קרית טבעון  |  28.11.16
25.
למגיב 1
מטוסי נוסעים של היום לא מתוכננים ולא בנויים לטוס במהירות הקול אחת הסיבות היא שהמנועים שלהם מסוג טורבו-מניפה לא מתוכננים לטיסה על קולית.. לא סתם למנוע סילון של מטוס על קולי (מנוע טורבו-סילון) יש כונסי אויר, שדואגים לכך שלמרות שהמטוס טס במהירות על קולית האויר, הכונס מקטין את מהירות האויר שפוגע במנוע לתת קולי. אם מסתכלים על מטוס נוסעים כמו 747 המנועים שלו תלויים על הכנף ללא כונס וממש רואים את המניפה שמסתובבת.
מוטי  |  28.11.16
לכל התגובות