אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכניסים חשמל: ישראל נכנסת לעידן ההיברידי

מכניסים חשמל: ישראל נכנסת לעידן ההיברידי

יבואניות יונדאי וקיה השיקו היברדיות הפונות לפלחי שוק נחשקים: כביש־שטח ומשפחתיות קומפקטיות, ויקפיצו את נתח השוק שלהן

21.11.2016, 08:57 | תומר הדר

האם ישראל נמצאת בפתחה של מהפכה היברידית? יבואנית הרכב כלמוביל השיקה השבוע את יונדאי איוניק בישראל, הנחשבת למכונית ההיברידית המשפחתית העממית הראשונה של יונדאי, במחיר של 136 אלף שקל. לפני כשבועיים השיקה טלקאר, יבואנית קיה את נירו, את רכב הכביש־שטח ההיברידי העממי הראשון של קיה, במחיר 137 אלף שקל. גם אנשי כלמוביל וגם אנשי טלקאר צופים שהיקפי המכירות יגיעו לאלפי יחידות. המשמעות: כבר בשנה הבאה שוק הרכב הישראלי יזכה לגל של מכוניות היברידיות חדשות. בנוסף לכך, בתחילת השנה עתידה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לייבא ארצה את CHR, רכב כביש־שטח היברידי קטן ראשון ליבואנית.

עד כה יובאו ארצה מכוניות נוסעים עממיות רק על ידי יבואניות הונדה וטויוטה, אלא שהיצע דגמי הונדה ההיברידיים, שכלל את סיוויק הייבריד ואינסייט, צומצם להונדה ג'ז בלבד, מה שהותיר את טויוטה כמעט לבד במערכה.  

קראו עוד בכלכליסט

מניתוח דו"ח רשות המסים בנושא ענף הרכב עולה כי מכוניות היברידיות לא כבשו עד כה נתח שוק מהותי. ב־2014, שנת השיא של מכירות רכב היברידי בישראל, היוו הרכבים ההיברידיים 14.2% מכלל הרכבים ששווקו בארץ. ב־2013 עמד נתון מכירת הרכב ההיברידי על 3.06%, וב־2015 ירדו המכירות ל־3.59%.

אלא שכעת צפוי המצב להשתנות בגלל שני גורמים. ראשית, ציי הרכב. על פי רשות המסים, ב־2014 חל מהפך תודעתי בקרב בכירי ציי הרכב, שהחלו להשתכנע בכדאיות רכישתם של רכבים היברידיים. כעת חודרים לשוק בו בזמן צמד מותגים הנחשבים חזקים במיוחד בקרב ציי רכב. לדברי דוידי פיאמנטה, מנכ"ל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל, חלק ניכר ממכירות איוניק מיועד לציי רכב, שם נהנים מחזיקי רכב היברידי מהטבת שווי שימוש בגובה 500 שקל.

שנית, קיה ויונדאי יצרו מכוניות בעלות מקדם נחשקות גבוה ותמחור אגרסיבי. איוניק ונירו נועדו להיאבק על פלחי שוק הנחשבים אטרקטיביים במיוחד בשוק הישראלי – רכבי הכביש־שטח והמכוניות המשפחתיות הקומפקטיות.

יונדאי אינדיק יונדאי אינדיק יונדאי אינדיק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
מה שיקרה
כדור הארץ הולך לקראת שינוי גדול בכל מקורות האנרגיה לכל הצרכים אין מנוס מזה . זה ייקח זמן גם בגלל קיבעון פונקציונלי של צרכנים ומנהיגים פוליטים וגם עד שהטכנולוגיה תשתכלל ותפתור כל מיני בעיות שקיימות . אז תעלה הצריכה במאות אחוזים והמחירים ירדו בהתאם .מה שמרגיז שעדיין ממשלת ישראל והמשרדים הממונים עוצרים ושמים חסמים ליוזמות של מעוניינים ליהנות מחשמל סולרי ביוזמה עצמית או שימוש ברכבים היברידים על חשמל או גז , בגלל הרצון להמשיך להרוויח שלא כדין מאות אחוזים ממסים מכיסו של האזרח .
עתידן  |  24.11.16
5.
ומה לגבי הקרינה האלקטרו-מגנטית?
יש הרבה מחקרים (לא של יצרני הרכב) המדברים על פליטה מוגברת של קרינה מסרטנת. אפלו המשרד לאיכות הסביבה ממליץ לא לשהות יותר מ-18 שעות בשבוע ברכב היברידי / חשמלי. אגב, הקרינה החזקה ביותר היא במושב האחורי הרחוק מהנהג. http://www.saferemr.com/2014/07/shouldnt-hybrid-and-electric-cars-be-re.html http://witscience.org/hybrid-cars-pose-moderate-cancer-risk-new-study-confirms/
מ.ח  |  21.11.16
4.
לא כדאי בארץ לקנות רכב היברידי
רק אחרי 5 שנות שימוש זה מתחיל להיות כדאי. ההפרש בין רכב היברידי לרכב רגיל נע בין 45 אלף שח ל70 אלף שח. אפילו אם אתה חוסך 1000שח בחודש, רק אחרי 5 שנים אתה מתחיל להחזיר את הכסף שזרקת על רכב היברידי. במקום לשלם 50,000 יותר- אתה קונה דלק ב-50000 שח ונוסע 5 שנים בחינם.
אלי גל  |  21.11.16
לכל התגובות