אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל דלק קידוחים: "קרובים להשגת מימון לפיתוח לווייתן, אסדת קידוח תגיע לשם בקרוב" צילום: נמרוד גליקמן

מנכ"ל דלק קידוחים: "קרובים להשגת מימון לפיתוח לווייתן, אסדת קידוח תגיע לשם בקרוב"

יוסי אבו: "מאז אישור מתווה הגז ועד היום השקענו כחצי מיליארד שקל כדי להביא את לווייתן להחלטת השקעה סופית". מנכ"ל בז"ן, אבנר מימון: "טוענים שבז"ן אחראית לזיהום ואין שום הקשה לנתונים עצמם או למידע היבש והעובדתי"

21.11.2016, 11:35 | ליאור גוטמן

"מאז אישור מתווה הגז ועד היום השקענו כחצי מיליארד שקל כדי להביא את לווייתן להחלטת השקעה סופית. אני לא מכיר הרבה פרויקטים בישראל שמשקיעים כל כך הרבה כסף. אנחנו בשלב מתקדם לחתימת הסכמי מימון ומקווה שבתקופה הקרובה נגיע עם חדשות בתחום, ונקבל החלטת השקעה סופית על פיתוח לווייתן כבר בתקופה הקרובה. יש לנו אסדה שנמצאת היום במאגר תמר והכוונה היא לשלוח אותה למאגר לווייתן עם סיום העבודות בתמר" – כך אמר היום (ב) מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו. הדברים נאמרו במסגרת ועידת האנרגיה והעסקים של חברת אקו אנרג'י שנערכת ברמת גן.

בהתייחסו לדיווחים על אפשרויות הייצוא של הגז מישראל אמר שמבחינת דלק יש שתי מטרות עיקריות: הראשונה היא השוק הערבי ואפשרות לייצוא למצרים "יש כבר את החוזה עם ירדן ויש מצב לייצא עוד גז תוך שימוש בצנרת הפאן ערבית". לדבריו, פוטנציאל נוסף הוא לשוק הטורקי שמשווע לטענת אבו לעוד ספקים. "לדעתנו יש לנו אפשרות לספק לשם עד 10 מיליארד מ"ק גז ליום. אין שום דבר שעומד בפנינו גם בתכנון צנרת לשם", אמר.

יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים, צילום: נמרוד גליקמן יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים | צילום: נמרוד גליקמן יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים, צילום: נמרוד גליקמן

מנכ"ל בזן: מתעמרים בתעשיה עם קמפיינים מגוחכים

מי שעלה לדבר אחרי אבו הוא מנכ"ל קבוצת בז"ן אבנר מימון, שניצל את ההזדמנות כדי להגיד מה הוא באמת חושב על הניסיונות לצמצם את פעולת מפעלי בז"ן וחברות הבת שלה. כזכור, ראש עיריית חיפה יונה יהב ניסה החודש לסגור את מפעלי כרמל אולפינים (כאו"ל) אולם בהוראת ביהמ"ש לעניינים מקומיים צו הסגירה בוטל בטענה שלא הוכח זיהום אוויר חריג שם.

"יש עודף רגולציה בישראל, ובשלוש שנים האחרונות עזבו את הבורסה מעל כ-100 חברות. ואחרי שהברחנו אותם אנחנו בדרך להבריח את מי שנותר בתעשיה. אבל הבעיה מעבר לרגולציה היא הסנטימנט כי לא סופרים את התעשייה, ובקרוב יהיה אולי המון גז אבל לא יהיה מי שיקנה אותו".

הסיבה לחזון העגום שלו היא לתפיסתו היחס שמקבלת התעשייה בכלל וקבוצת בז"ן בפרט. "תתפכחו לפני שיהיה מאוחר מדי כי קל להרוס וקשה לבנות. זו שגיאה לדורות לחשוב שהמשק יכול להסתמך על קניונים, הייטק ונושאי שירותים. טוענים שבהכרח בז"ן אחראית לזיהום ואין שום הקשה לנתונים עצמם או למידע היבש והעובדתי".

מימון עבר לתקוף חזיתית את פעילי הסביבה שמובילים את המאבק לצמצום פעילותה של בז"ן ואמר ש"מכאן אני רוצה לשאול את הפעילים ושוחרי הציבור בעיני עצמם למה הם לא קשובים לעובדות היבשות? כרמל אולפינים מספקת חומר גלם ל-300 מפעלים אחרים, וכשאנחנו משתעלים יש להמון גופים דלקת ריאות. לא ראיתי אף אחד יוצא נגד זה. הטיעונים זולים עד כדי גיחוך והקמפיין לא מכבד את מי שמנהל אותו. קל למצוא חן וקשה להנהיג, ולדעתי המשרד להגנת הסביבה צריך להנהיג ולא להגרר", אמר, ותהה מדוע ראש עיריית חיפה יונה יהב מתעקש לצבוע את חיפה בצבעים של זיהום. "נשגבת מבינתי ההתנהגות שלו", סיכם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות