אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל לוקחת צעד אחורה בתחום הבית החכם ומפרקת את חטיבת הנתבים שלה צילום: Apple

אפל לוקחת צעד אחורה בתחום הבית החכם ומפרקת את חטיבת הנתבים שלה

החברה הפסיקה את הפיתוח והייצור של נתבי ה-AirPort שלה אחרי שלא שחררה דגם חדש לשוק במשך שלוש שנים, זאת בתקופה שבה חברות מתחרות דווקא מתמקדות בנתבים כפלטפורמת בית חכם

21.11.2016, 17:05 | הראל עילם

אפל הפסיקה את הפיתוח והיצור של נתבי ה-AirPort שלה, ופיזרה את כל העובדים הקיימים בקבוצה לחטיבות אחרות. כך דיווחה הבוקר (ב') סוכנות הידיעות בלומברג, על בסיס מקורות המקורבים לחברה.

קראו עוד בכלכליסט

אם לא שמעתם אף פעם על AirPort, אתם לא לבד – אלו היו כמה מהמוצרים הכי פחות מוכרים ונמכרים של אפל. הפעם האחרונה שהחברה השיקה דגם AirPort חדש היה ב-2013, והיא מעולם לא השיקה דגם חדש שמוסיף תמיכה בתקן Wifi AC החדש ביותר או הכריזה שהיא מתכוונת לתמוך בעתיד ב-WiGig. דגמי ה-AirPort ומתקן האחסון הביתי Time Capsule של החברה נמכרו במחירים שנעו בין 99 ל-199 דולר.

AirPort. נתוני המכירות הנמוכים לא מדווחים, צילום: Apple AirPort. נתוני המכירות הנמוכים לא מדווחים | צילום: Apple AirPort. נתוני המכירות הנמוכים לא מדווחים, צילום: Apple

אפל לא פרסמה מעולם את נתוני המכירות של הנתבים. בדומה למוצרים אחרים שמעולם לא רשמו הצלחה מסחרית מסחררת (לפחות עבור אפל), נתוני מכירות הנתבים מוחבאים יחד עם מכירות השעון החכם אפל ווטש והממיר אפל טיוי בתוך סעיף "הכנסות אחרות", שמייצג פחות מ-5% מהכנסות השנתיות של אפל. לאחרונה החברה החלה להוריד את מחירי הנתבים במטרה "לחסל את המלאי הקיים", כפי שכתב בלומברג.

לפי הדיווח, אפל החלה לצמצם את הקבוצה בצורה הדרגתית במהלך השנים האחרונות, עד שהחליטה מוקדם יותר השנה לסגור אותה לחלוטין. חלק מהמהנדסים עברו לחטיבת האפל טיוי.

על אף שמדובר כנראה בהחלטה נבונה מבחינה מסחרית, עבור אפל מדובר בכניעה למתחרות דווקא בתקופה שיותר ויותר חברות נכנסות לתחום הנתבים. גוגל מתכוונת להשיק את הנתב שלה, ובדומה לחברות אחרות רואה בנתבים מתקדמים עם יכולות לתפקד כ-Hub, כדרך להחדיר לתוך השוק טכנולוגיות של בית חכם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות