אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על טעם ועל ריח: פרוטרום מדווחת על רבעון שיא במכירות וברווח הנקי צילום: עמית שעל

על טעם ועל ריח: פרוטרום מדווחת על רבעון שיא במכירות וברווח הנקי

מכירות החברה עמדו על 300 מיליון דולר - צמיחה של 28%. צמיחה זו נבעה בעיקר ממדיניות הרכישות האגרסיבית של חברת תמציות הטעם והריח. הרווח הנקי עמד על 35 מיליון דולר

22.11.2016, 08:17 | רעות שפיגלמן

פרוטרום דיווחה על רבעון שיא ברבעון השלישי של השנה. מכירות החברה עמדו על 300 מיליון דולר - צמיחה של 28%. צמיחה זו נבעה בעיקר ממדיניות הרכישות האגרסיבית של חברת תמציות הטעם והריח.

קראו עוד בכלכליסט

המכירות בתחום הטעמים - תחום הפעילות העיקרי של החברה עמדו על 280 מיליון דולר לעומת 217 מיליון דולר ברבעון המקביל - עליה של 32%, והמכירות בתחום חומרי הגלם הייחודיים הסתכמו ב-56 מיליון דולר - עליה של 16%. לגבי תחום זה מציינים בפרוטרום כי הוחלט על הפסקת הייצור של מספר מוצרים אשר החברה לא רואה בהם חשיבות אסטרטגית כחלק ממהלך של אופטימיזציה בייצור. בתחום הסחר והשיווק, שאיננו חלק מפעילות הליבה של החברה, ירדו המכירות ב-8% ועמדו על 20 מיליון דולר.

ביחס להיקף המכירות הכולל בנטרול השפעת המטבעות מדובר על צמיחה של 4.3% לעומת הרבעון המקביל.

 

החברה דיווחה גם על רמות שיא ברווח הגולמי, התפעולי והנקי. החברה דיווחה על רווחיות גולמית של 40% ברבעון, כאשר ה-EBITDA של החברה הגיע ל-59 מיליון דולר, צמיחה של 25.4% לעומת התקופה המקבילה.

הרווח הנקי עמד על 35 מיליון דולר.

פרוטרום רכשה מתחילת השנה את AMCO הפולנית תמורת 22.4 מיליון דולר, את Wiberg האוסטרית תמורת תמורת 130 מיליון דולר, את הסטארט אפ באלגלו שלו פטנט בתחום האצות, תמורת 10 מיליון שקל, את Grow האמריקאית תמורת 20 מיליון דולר, את Extrakt-Chemie הגרמנית כולל נדל"ן שבו שוכן המפעל, סה"כ תמורת 6 מיליון דולר ונטילת חוב של 2.2 מיליון דולר, את Redbrook האירית תמורת 44.8 מיליון דולר, את נרדי-ארומס הברזילאית תמורת 1.6 מיליון דולר, ואת Piasa המקסיקנית תמורת 20.5 מיליון דולר.  

אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, צילום: תומי הרפז אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום | צילום: תומי הרפז אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, צילום: תומי הרפז

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות