אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החשש לליסטריה בסברה יגרע 5 מיליון דולר מהרווח התפעולי של שטראוס

החשש לליסטריה בסברה יגרע 5 מיליון דולר מהרווח התפעולי של שטראוס

המכירות של קבוצת המזון עמדו ברבעון השלישי על 2.1 מיליארד שקל - רבעון שיא. שטראוס ישראל צמחה ב-4.4%, וזאת לעומת התכווצות של 0.4% בשוק המזון והמשקאות באותה תקופה

22.11.2016, 08:28 | נורית קדוש

שטראוס מדווחת הבוקר (ג') על תוצאות הרבעון השלישי. החברה מדווחת על צמיחה של 5.8% בנטרול שערי מטבע ברבעון השלישי, כאשר המכירות הסתכמו ב-2.096 מיליארד שקל. לחלק ניכר מהצמיחה אחראית פעילות שטראוס בשוק המקומי שזינקה ב-4.4%, בניגוד למגמה בענף המזון בישראל, ופעילות הקפה שרשמה גידול כמותי לצד העלאות מחיר שנעשו במרבית מדינות הפעילות, למעט בישראל על רקע התייקרות הקפה הירוק ושחיקת מטבעות מקומיים ביחס לשקל.

קראו עוד בכלכליסט

העליה במכירות באה לידי ביטוי בעליה של 13% ברווח הגולמי שהסתכם ברבעון השלישי ב- 804 מיליון שקל. כשליש מהשיפור ברווח הגולמי הגיע מהשוק המקומי, בעקבות השקת מוצרים חדשים, מהלכי התייעלות בתהליכי הייצור והאריזה במספר מפעלים, ירידה במחירי האנרגיה וירידות מחיר בחלק מחומרי הגלם ובראשם החלב הגולמי.

העליה באה לידי ביטוי גם ברווח התפעולי של הקבוצה, שזינק ב-10.2% ביחס לרבעון השלישי אשתקד. זאת בעיקר בזכות פעילות הקפה שביצעה כאמור העלאות מחיר בחלק ממדינות הפעילות של החברה וכן מהפחתת מכסים על יבוא קפה ירוק ברומניה שהוזילה את עלות חומרי הגלם ואפשרה הורדת מחירים. את הרבעון השלישי חתמה החברה עם רווח נקי (מיוחס לבעלי המניות) של 69 מיליון שקל, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל.

קבוצת שטראוס הינה החברה השנייה בגודלה בשוק המזון בישראל ונכון לתשעת החודשים הראשונים של השנה החזיקה על פי סטורנקסט בכ-11.5% מסך שוק המזון והמשקאות בשוק הקמעונאי במדינה. מכירות החברה בישראל במונחים כספיים גדלו מתחילת השנה ב-4.4% למרות שעל פי סטורנקסט ירד שוק המזון והמשקאות בישראל בתקופה ב-0.4%.

ברבעון השלישי הסתכמו מכירות שטראוס בישראל ב-1.1 מיליארד שקל המשקפים עליה של 5.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במגזר בריאות ואיכות חיים (בעיקר מוצרי המחלבה) היתה עליה של 3.8% ובמגזר תענוג והנאה (שוקולד וחטיפים) היתה עליה בשיעור של 8.1%. העליה שיקפה גידול כמותי ,שקוזז בחלקו על ידי הורדות מחיר בקטגוריות השונות, בעיקר במוצרי החלב.

בעקבות העליה במכירות רשמה שטראוס עליה של 10.6% ברווח הגולמי בישראל לצד עליה ברווחיות הגולמית שעומדת על 39.9% מהמכירות. העליה ברווח הגולמי נובעת מעליה כמותית במכירות, המשך מהלכי התייעלות בתהליכי הייצור והאריזה במספר מפעלים וכן משקפת את ההשפעה של ירידות מחיר בחלק מחומרי הגלם (חלב גולמי, אבקות חלב, טחינה, אגוזים ושקדים), לצד התייקרות בחומרי גלם אחרים (סוכר, תפוח אדמה ושמן זית).

בסוף השבוע החולף הודיעה שטראוס על ריקול שביצעה לממרחי חומוס של סברה בארה"ב. זאת מחשש לליסטריה במפעל בוורג'יניה ומבלי שזלגו מוצרים לשוק. הנהלת החברה צופה כי לאיסוף בחברת סברה תהיה השפעה ישירה של כ-5 מיליון דולר על הרווח התפעולי. לחברה יש כיסוי ביטוחי. ההשפעה צפויה ברבעון הרביעי.

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס מסר: "בישראל, החברה ממשיכה להציג שיעורי צמיחה גבוהים בניגוד למגמה בשוק וזאת לצד הורדות מחירים במוצרי ליבה ושיפור תנאי ההעסקה של עובדיה. חברת הקפה הבינלאומית מגדילה את מחזור המכירות ומשפרת את הרווח התפעולי וחברת המטבלים והממרחים הבינלאומית ממשיכה בהגדלת נתחי השוק שלה בכל מדינות הפעילות, תוך המשך התמודדות עם אתגר הגדלת הקטגוריה בארה"ב".  

גדי לסין, מנכ"ל שטראוס, צילום: עמית שעל גדי לסין, מנכ"ל שטראוס | צילום: עמית שעל גדי לסין, מנכ"ל שטראוס, צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות