אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אמזון מעוניינת להתחיל בשידור חי של אירועי ספורט צילום: רויטרס

דיווח: אמזון מעוניינת להתחיל בשידור חי של אירועי ספורט

החברה ערכה שורת פגישות עם נציגי הליגות ועם רשתות שידור במטרה להציע שידורי ספורט של ליגות מקומיות ללקוחותיה ברחבי העולם כחלק מתוכנית ההרחבה של שירות פריים, שצפוי להגיע גם לישראל בקרוב

22.11.2016, 11:58 | הראל עילם

אמזון ממשיכה להרחיב את תוכנית הפריים שלה: החברה פועלת בחודשים האחרונים על מנת להוסיף שידורי ספורט חיים לשירות הסטרימינג וידאו שלה. כך דיווח הבוקר (ג') "וול סטריט ג'ורנל", על בסיס מקורות המקורבים לדיונים בין אמזון ובין ליגות ספורט ידועות. דובר אמזון סירב להגיב לידיעה.

קראו עוד בכלכליסט

בין השאר, אמזון נפגשה עם בכירים ב-NBC, וכן ליגת הבייסבול וליגת הכדורגל האמריקאיות, ודנה באפשרות שתוכל לרכוש את זכויות השידור לחלק ממשחקי הליגות. במהלך הדיונים אמזון אף העלתה את האפשרות להציע חבילת פרימיום בתשלום נוסף למנויי הפריים הקיימים.

שירות הטלוויזיה של אמזון פריים שירות הטלוויזיה של אמזון פריים שירות הטלוויזיה של אמזון פריים

בנוסף, נפגשו בכירי אמזון גם עם נציגים של רשתות המדיה הגדולות, ביניהן יוניוויזן, וולט דיסני, ESPN ו-One במטרה לדון בזכויות השידור הלא מנוצלות של הרשתות האלו, ולהציע להן למכור אותן לאמזון על מנת שהיא תוכל להציע לפחות תוכנית שידורי ספורט בסיסית. הרשתות האלו מחזיקות בזכויות למשחקי ליגות ברוסיה ומקסיקו, אבל אינן משדרות אותם. אמזון, שרוצה להפוך להיות שחקנית גלובלית, יכולה אם כך להפוך אותם לערוצי הכנסות מקומיים.

הדיווח ציין שאמזון גם נפגשה עם ליגות ספורט מקומיות, קולג'ים גדולים, אתרי ספורט מקומיים, ליגות נישה יותר (כגון ליגת הלקרוס) ואף ליגות שנמצאות מחוץ לארצות הברית, כמו מספר ליגות קריקט הודיות. "ההרגשה שלי שהם פונים לכל ליגה אפשרית על מנת לראות מה יש בחוץ" אמר לג'ורנל צ'אד סוופורד, סמנכ"ל ליגת הקולג'ים ACC.

אמזון לא לבד – גוגל ופייסבוק מנסות להשתלטעל סצינת השידורים החיים מזה מספר שנים ובמיוחד שידורי הספורט. כל החברות הפעילות בתחום מנסות לקבל את זכויות השידור השונות. אמזון לפחות יכולה להתנחם בכך שבתחרות על שוק הספורט הדיגיטלי, בזכות רכישת טוויץ', היא מקדימה את המתחרות בכמה שנים – במיוחד את פייסבוק, שמנסה גם להיכנס לתחום.

פריים, שהחל את דרכו כשירות פרימיום המציע ללקוחות אמזון המועדפים שירותי משלוח אקספרס בחינם, נמצא כיום בחזית מאמצי אמזון למצב את עצמה כאלטרנטיבה אמיתית לנטפליקס, ספוטיפיי ושירותי אינטרנט אחרים. לקוחות פריים מקבלים גם גישה מלאה לשירות הסטרימינג וידאו של החברה, שטח אחסון בענן, מגוון הטבות נוספות וכן הנחה לשירות סטרימינג המוזיקה החדש של אמזון.

בשנה האחרונה אמזון, בדומה לנטפליקס, מרחיבה בהתמדה את ההשקעה שלה בתכני מקור וכן את הפריסה הבינלאומית שלה. אמזון פריים זמין כיום ב-11 מדינות ועד סוף השנה אמזון צפויה להשיק את השירות בכמעט כל מדינה בעולם, כולל בישראל.

תגיות