אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוקפת את התור: גוגל תדווח על רמת העומס באתרים בזמן אמת צילום: מאיר פרטוש

עוקפת את התור: גוגל תדווח על רמת העומס באתרים בזמן אמת

שדרוג לשירות המפות של גוגל יאפשר למשתמשים לדעת האם יש תור ארוך במיוחד בכניסה לאתר או שזמן ההתמנה למנות במסעדה מתארך

22.11.2016, 17:13 | הראל עילם
שנייה לפני טירוף חגי הקניות - גוגל הכריזה אמש (ב') שהיא עדכנה את שירות החיפוש שלה, כך שהוא כולל גם מידע בזמן אמת על רמת העומס באתרים מפורסמים, חנויות, מסעדות ועוד.

קראו עוד בכלכליסט

שירות המפות והחיפוש של גוגל כבר מציג למשתמשים מידע על פקקים בדרכים וכן שעות פתיחה ושעות עומס מוערכות של בתי עסק ואתרים שונים. כלי יעודי בשם Popular Times משתמש בניתוח של נתוני מיקום של מאות מיליוני משתמשים אנונימיים על מנת לנתח מהן שעות השיא והעומס באתרים שונים. הוא אינו מכסה הרבה אתרים מחוץ לארצות הברית, אבל בתוך המדינה מאפשר למשתמשים לתכנן את הקניות והבילויים שלהם בצורה חכמה יותר – כדי שיוכלו לדעת מתי להמנע ממסעדות או חנויות מסוימות.

הצגת השעות הפופולריות לפי מידע היסטורי הצגת השעות הפופולריות לפי מידע היסטורי הצגת השעות הפופולריות לפי מידע היסטורי

העדכון הנוכחי ל-Popular Times, יחליף את ההערכה הכללית על העומס במידע על העומס בזמן אמת – שוב, על בסיס נתוני מיקום אנונימיים ואפילו היקף החיפוש עבור בית העסק בשעות האחרונות. משתמשים שנמצאים במקום גם יוכלו לשלוח תיקונים להערכות של גוגל, במידה והדיווח אינו מדויק.

הכלי גם יציג מידע על אופי העומס במקום – האם מדובר בתור של אנשים שממתינים לכניסה למסעדה או בזמני המתנה גבוהים מהרגיל לשירות, למשל. דף בית העסק המפורט של גוגל יציג גם שעות פתיחה ופעילות של כל מחלקה – בקניון, למשל, יוצגו שעות הפתיחה הכלליות של הקניון, שעות הפתיחה של החנויות השונות ושעות פתיחה של מחלקת האבדות.

בעוד שמדובר בשדרוג קטן יחסית – רוב המשתמשים בארצות הברית אפילו מדווחים שהכלי עדיין אינו זמין עבורם – החשיבות היא בעיקר בשילובו באסטרטגיה הרחבה יותר של גוגל. ענקית החיפוש עובדת במרץ על פיתוח הסייעת הדיגיטלית ומערכת האינטיליגנציה המלאכותית שלה. היכולת לספק המלצות חכמות היא קריטית עבור גוגל. בדרך זו, היא תוכל, למשל, להמליץ למשתמש לאיזו מסעדה ללכת ביום ראשון בצהריים לא רק על בסיס הרגלי האכילה שלו, היסטוריית החיפושים ומצב הפקקים, אלא גם על פי רמת העומס במסעדה – ולהבטיח שהלקוח יקבל את ההמלצה הטובה ביותר.

תגיות