אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצמיחה של רשתות האופנה לא תורגמה לעלייה בשיעורי הרווחיות צילום: עמית שעל

הצמיחה של רשתות האופנה לא תורגמה לעלייה בשיעורי הרווחיות

הדו"חות של רשתות פוקס וקסטרו אמנם משקפים תמונת מצב מעודדת המצביעה על עלייה במכירות וכנגזרת שיפור ברווחיות החברות, אלא שעדיין מוקדם לפתוח שמפניות לנוכח שיעורי הרווחיות התפעולית הנמוכה שהציגו הרשתות

24.11.2016, 07:13 | ניר טל

השילוב בין צריכה פרטית גואה בקרב משקי הבית לבין מגמת ההתרחבות של רשתות האופנה היה אמור להביא לשיפור משמעותי ברווחיות החברות מאז השפל בספטמבר אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

הדו"חות של רשתות פוקס וקסטרו אמנם משקפים תמונת מצב מעודדת המצביעה על עלייה במכירות וכנגזרת שיפור ברווחיות החברות, אלא שעדיין מוקדם לפתוח שמפניות לנוכח שיעורי הרווחיות התפעולית הנמוכה שהציגו הרשתות.

העלייה במספר סניפי פוקס וקסטרו לא עוזרת לשיעור הרווח התפעולי העלייה במספר סניפי פוקס וקסטרו לא עוזרת לשיעור הרווח התפעולי העלייה במספר סניפי פוקס וקסטרו לא עוזרת לשיעור הרווח התפעולי

רגישות יותר לשינויים

שיעור הרווחיות התפעולית מהמכירות של פוקס (בתחום האופנה ואופנת בית) ברבעון השלישי הסתכם ב־2.06% ושל קסטרו ב־3.58%. נתון זה הופך את הרשתות לרגישות יותר לשינויים ברמת המאקרו, כמו למשל מצב של הסלמה ביטחונית, ולשינויים באופי פעילותן, כמו למשל בגידול בהוצאות מימון כתוצאה משינוי מטבע כפי שקרה לפוקס ברבעון.

בתמונה הכללית, הרווחיות הגולמית שמייצרות הרשתות גבוהה ועומדת על 58%-57%. המשמעות היא שהחלק הארי של הוצאות החברות מתרכז בהוצאות על מכירה ושיווק, שכוללות בין היתר את עלות הפעלת הסניפים ואת שכ"ד שהן משלמות לקניונים שנחשב לגבוה ונגזר לעיתים מגובה הפדיונות שלהן. לרשת פוקס נוספו מתחילת השנה שמונה סניפים (תחת מספר מותגים) לסך של 316 סניפים, נכון לסוף ספטמבר.

לרשת קסטרו נוספו ארבעה סניפים לסך של 158 סניפים. לשתי הרשתות אמנם כוח מיקוח מול המשכירים, וקסטרו אף דיווחה על ירידה בהוצאות שכ"ד שלה, אולם הצמיחה במכירות שלהן, שנובעת מהרחבת הפעילות, גוררת עמה גם עלייה בהוצאות, מה שמוביל לצמצום ההשפעה בשורת הרווח. רשת קסטרו ופוקס רשמו עלייה של 10.3% ו־11.1% בהתאמה בהוצאות המכירה והשיווק שלהן לרבעון השלישי. אמנם עדיין נוצר מרווח כתוצאה מהיקף המכירות, שלעתים מתבטא במיליוני שקלים, אך הוא לא בהכרח מבטא את העיקרון של היתרון לגודל.

התחרות בענף תתחזק

שלוש השנים האחרונות היו בבחינת התרחבות של שתי הרשתות. כתוצאה, מספר הסניפים של קבוצת פוקס (כלל מותגי האופנה) מספטמבר 2013 ועד ספטמבר 2016 צמח ב־70%. בקסטרו, באותה התקופה, צמח היקף הסניפים ב־28.5%. עובדה זו יכולה להסביר במעט את שיעורי הרווחיות התפעולית, שהגיעו לשפל בספטמבר אשתקד (1.3% לפוקס ו־4.1% לקסטרו).

אולם, מגמת הצמיחה של הרשתות עוד לא תורגמה לשיעורי הרווחיות שרשמו באותה תקופה. לצורך ההשוואה, שיעור הרווחיות התפעולית של רשת פוקס (מגזר האופנה) עמד על 10.3% בסוף ספטמבר 2013 ושיעור הרווחיות התפעולית של קסטרו הסתכם ב־6.3%.

רמת הרווחיות הנמוכה מחדדת את האתגר העומד בפני הרשתות. הסביבה שבה פועלות רשתות האופנה לא צפויה להיות פשוטה יותר. אין בטוחה שהצריכה הפרטית הגבוהה תימשך, היקף הצרכנים שנוהרים לאונליין רק גדל והצפי הוא להמשך ההחרפה בסביבה התחרותית ממילא.

 פוקס , צילום: טל אזולאי פוקס | צילום: טל אזולאי  פוקס , צילום: טל אזולאי

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות