אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק צריכה ללמוד שיעור בפרסום מגוגל צילום: אי פי איי

מאקרו טכנולוגי

פייסבוק צריכה ללמוד שיעור בפרסום מגוגל

פייסבוק עוקפת את גופי המדיה המסורתיים בהכנסות מפרסום, אבל עדיין נמצאת הרבה מאחורי גוגל. התלות שלה במפרסמים תאלץ אותה לשכלל את הכלים שהיא מציעה להם

26.11.2016, 16:10 | הגר רבט

1. עוקפת. נתונים שפרסם אתר The Information מראים שעל אף אזהרתו של סמנכ"ל הכספים של פייסבוק דיוויד וונר, לפיה החברה נמצאת לקראת מיצוי רווחיה מפרסום, השנה היתה הפעם הראשונה שהרשת החברתית גרפה יותר הכנסות מפרסום מגופי המדיה המסורתיים. כעת החברה של מארק צוקרברג שנייה בהכנסותיה מפרסום בצפון אמריקה רק לגוגל.

פייסבוק. צריכה פחות קידום תוכן ויותר קידום מוצרים, צילום: pixabay.com פייסבוק. צריכה פחות קידום תוכן ויותר קידום מוצרים | צילום: pixabay.com פייסבוק. צריכה פחות קידום תוכן ויותר קידום מוצרים, צילום: pixabay.com

 

2. מספקת. הנתונים החדשים עשויים להביא לעימות בין פייסבוק לגופי המדיה המסורתיים, שמתחרים ביניהם על כספי המפרסמים. ונראה שזה קרב שהרשת החברתית תנצח בו. אף שהיא מתכחשת לכך, פייסבוק היא מזמן חברת תקשורת, אך היא מתפקדת גם כספקית תשתית עבור גופי תקשורת אחרים שמסתמכים על הפלטפורמה שלה כדי להגיע למשתמשים. מחקר עדכני של מכון Pew הצביע על כך ששיעור ניכר מצרכני אתרי חדשות ותוכן מגיעים אליהם באמצעות קישורים לכתבות בפייסבוק ולא מכניסה ישירה לאתר.

3. תלויה. עם זאת, התלות של פייסבוק במפרסמים משמעותית הרבה יותר מזו של גופי המדיה המסורתיים. תאגיד התקשורת האמריקאי קומקאסט, שניצב במקום השלישי מבחינת הכנסות מפרסום בצפון אמריקה אחרי גוגל ופייסבוק, מפיק רווחים גם מעמלות, מכירת תשתית ומוצרי צריכה נוסף על פרסום. זאת בעוד שבפייסבוק הפרסומות אחראיות ל־97% מההכנסות.

4. ממתגת. כל עוד היא לא מצליחה לפתח אפיקי הכנסה חלופיים, פייסבוק חייבת לשמר ולהעצים את התלות של גופי המדיה בפלטפורמה שלה. אך במקביל, היא צריכה להפוך את עצמה גם לפלטפורמת פרסום לבעלי עסקים, אתגר חדש למדי עבורה. בשעה שגוגל מיתגה עצמה כפלטפורמת צריכה, פייסבוק מרוויחה מקידום תוכן ומפרסומות שמעוררות מודעות למותג מסוג Brand Awareness ופחות מפרסום מוצרים ספציפיים.

5. מתקדמת. בהנחה שתאגידי התקשורת לא יצליחו לשנות את כיוון המטוטלת ולעקוף את הכנסות פייסבוק בתחום הפרסום, המלחמה של הרשת החברתית בשוק זה עוברת לזירה אחרת: מול גוגל. למזלה של החברה, חרף האזהרה של וונר, בזירה זו עוד יש לה הרבה לאן לשאוף ולהתקדם, באופן שיאפשר לה לנגוס מ־21.5 מיליארד הדולרים שגוגל גרפה ממפרסמים השנה. 

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
פייסבוק לא "גמישה" כמו גוגל
אבל אין ספק שתחום המובייל, שכבש פלוס מינוס 80% מסך הגלישה בעולם, נשלט ביד רמה על ידי פייסבוק. הבעיה היא שפייסבוק צריכה למצוא דרך להראות את הפרסומות למשתמשים כשהם מחפשים אותן, ולא סתם ככה בFEED. יש כאן הרבה מידע על פרסום בפייסבוק, שווה להציץ וללמוד קצת אם אתם רוצים לעשות את זה לבד, או אם אתם צריכים מישהו שיעזור לכם: http://www.actvtec.co.il/%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7.htm
עידן  |  29.11.16
1.
הטענה שגויה: פייסבוק צומחת מהר יותר מגוגל
קצב גידול המכירות של פייסבוק הוא מעל 20% לרבעון. במילים אחרות פייסבוק שועטת קדימה ומתקרבת לגוגל. במספרים: הכנסות פייסבוק בשנה שעברה היו 17 מליארד $ וגוגל: 80 מליארד$. בשנה הבאה הפער יקטן. פייסבוק כבשה תוך 3 שנים את עולם הסלולר, גוגל - לא. פייסבוק גונבת מגוגל הכנסות כבר בתחומים המסורתיים של גוגל. גוגל כמובן צומחת והיא חברה עשירה מאוד, אבל פייסבוק מדביקה את הפער. במונחי מכירות לעובד, פייסבוק מנצחת את גוגל בפער גדול.
אמיר  |  26.11.16