אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת האיתור של רכבת ישראל נוטה להמליץ על גיל שרון כמועמד לתפקיד המנכ"ל צילום: גיל נחושתן

ועדת האיתור של רכבת ישראל נוטה להמליץ על גיל שרון כמועמד לתפקיד המנכ"ל

לפי הערכות בענף התחבורה, מנכ"ל פלאפון לשעבר הגיע לקו הגמר מול ניצב בדימוס שחר איילון; ועדת האיתור נוטה לתת עדיפות למועמד שניהל בעבר חברה בורסאית וצבר ניסיון בהתמודדות מול ועדי עובדים

26.11.2016, 22:37 | ליאור גוטמן

ועדת האיתור של רכבת ישראל נוטה להמליץ על גיל שרון כמנכל הבא של רכבת ישראל. אם לא ירשם מחר אירוע לא צפוי, ביום שני יעלה שמו של שרון לאישור דירקטוריון החברה.

קראו עוד בכלכליסט

ועדת האיתור לתפקיד כוללת את חברי דירקטוריון הרכבת (בניכוי הדח"צים), כך שהדיון בדירקטוריון עצמו לא אמור להיתקל בבעיות בדרך לשלב הסופי - אישור שני השרים שאחראים על הרכבת באופן ישיר, שר התחבורה, ישראל כץ, ושר האוצר, משה כחלון.

על פי הערכות בענף התחבורה, שרון הגיע לקו הגמר מול ניצב בדימוס שחר איילון. מאחר ששניהם נטולי רקע עשיר וותיק בתחום התחבורה המסילתית, ועדת האיתור נטתה לתת עדיפות למועמד שניהל בעבר חברה בורסאית וצבר ניסיון בהתמודדות מול ועדי עובדים. בחודש שעבר פרש המנכ"ל הקודם בעז צפריר לאחר שסיים 5 שנים בתפקיד והוביל את הרכבת מחברה שהפסידה כ-250 מיליון שקל בשנה לחברה רווחית שאף הנפיקה בפעם הראשונה בתולדותיה אג"ח סחיר בהיקף של כמיליארד שקל, פעולה שאמורה לחזור על עצמה ובאותו היקף גם במהלך 2017. מי שמנהל מאז את החברה הוא סמנכ"ל הציוד הנייד בועז לביא.

ברכבת ישראל סירבו להתייחס לידיעה.

גיל שרון, צילום: נמרוד גליקמן גיל שרון | צילום: נמרוד גליקמן גיל שרון, צילום: נמרוד גליקמן

ייאלץ להסתפק במיליון שקל?

המכרז לאיתור מנכ"ל חדש לרכבת נסגר בספטמבר האחרון עם קרוב ל-40 מועמדים. בין השמות שהוזכרו בזמנו כמועמדים ניתן לציין את סמנכ"ל הנוסעים שלי (שלום) אוחובסקי, סמנכ"ל ציוד נייד בני לביא, סמנכ"ל לפיתוח ראובן קוגן וסמנכ"ל לוגיסטיקה ירון הדרי. עוד הוזכרו שמם של סמנכ"ל הרכבת הקלה בירושלים (סיטיפס) ירון רביד, שככל הנראה דחה את הפנייה, כמו גם התעניינות ראשונית של תא"ל (מיל) אבי אשכנזי, שהיה בעבר מפקד בסיס האימונים באלי"ש בדרום. גם שמו של מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר עוזי יצחקי עלה כמועמד ראוי, אך לא ברור אם ניגש.

בין תנאי הסף שנקבעו לתפקיד התבקשו המועמדים הפוטנציאלים להציג השכלה אקדמית הכוללת תואר ראשון במשפטים, כלכלה, הנדסה, מינהל ציבורי או מינהל עסקים וניסיון מצטבר של 12 שנים לפחות בניהול גוף בעל 400 עובדים ומעלה ומחזור של 400 מיליון שקל.

שרון, אם ייכנס לתפקיד, "ייאלץ" להסתפק בעלות שכר של כ-1.043 מיליון שקל בשנה - עלות שכרו האחרונה של צפריר (לפי דו"חות הרכבת לסוף 2015) שהיה אז בעל השכר הבכיר בחברה. 

שרון כיהן עד סוף 2015 בתפקיד מנכ"ל חברת התקשורת פלאפון והוא היה אמור להתמנו למנכ"ל דיסקונט השקעות בעלות שכר של 60 מיליון שקל ל-5 שנים. ואולם השכר לא אושר על ידי בעלי המניות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות