אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחד שכיף איתו: ברונו מארס מתבגר ומשתפר צילום: לב גרופ מדיה

אחד שכיף איתו: ברונו מארס מתבגר ומשתפר

באלבומו החדש הופך ברונו מארס מרומנטיקן משעמם לחרמן שובב עם רטרו־שיק והומור עצמי

28.11.2016, 09:05 | דנה קסלר
את ברונו מארס הכרנו עד כה ככוכב ענק — אבל משעמם. אלבום הבכורה שלו מ־2010 הניב להיטי ענק שסימנו אותו בתור זמר טוב, חמוד ורגיש, והמחזר הגדול בדורו. אלבומו השני מ־2012 היה הצלחה גדולה אף יותר. הוא הגיע למקום הראשון במצעדים בשני צדי האוקיינוס וזיכה את מארס בגראמי ובהמשך בהזמנה להופיע במחצית של הסופרבול. גדול, אבל כאמור — לא מעניין במיוחד.

עכשיו מגיע אלבומו השלישי, "24K Magic" (לב גרופ מדיה), שנותן תחושה שהעניינים מתחילים להשתפר, ודימוי החנון הרומנטיקן מקבל טוויסט מעניין בעלילה.

האלבום נפתח בשיר הנושא שנותן את הטון לאלבום כולו: על רקע דיסקו־Fאנק אייטיזי מתרחשת מסיבת בלינג מטורפת, מותגי יוקרה, בחורות מנענעות, שמפניה מבעבעת, כשעל הכל מנצח מארס בחיוך קולגייט, כאילו היה אחיו הכהה של ג'סטין טימברלייק. זאת הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים ברונו מארס שובבי. הנחנח הופך למלך השכונה שרוקד בחלוק משי במסדרון של מלון 6 כוכבים (מלונות 5 כוכבים זה ללוזרים). הרוח הזו ממשיכה לאורך האלבום, וזה נעשה רוב הזמן עם קריצה והומור עצמי. בסלואו־ג'ם הרטרואי והחרמני "Versace on the Floor" מארס מפציר בנערתו להוריד את שמלת הוורסצ'ה שלה ולהפיל אותה על הרצפה. אין לה מה לדאוג, היתה היום עוזרת. בסלואו־ג'ם השני "Calling All My Lovelies", עם מפלי הסינתים האייטיזיים, מצלצל מארס ליפות שלו כי הבחורה שהוא באמת רוצה מסננת אותו. הקטע הזה הוא על סף הפרודיה, כולל הקלטה של התא הקולי של האלי ברי. לא הייתי מופתעת למצוא שיר כזה באלבום של צמד האלקטרו־Fאנק הקנדי המצחיקולי Chromeo, ולא בקטע רע.

עטיפת האלבום. מחבר בין ג עטיפת האלבום. מחבר בין ג'יימס בראון לאינסטגרם וטוויטר עטיפת האלבום. מחבר בין ג

באופן כללי האלבום החדש של מארס הוא מסיבת רטרו כיפית שמעלה באוב ענקים כמו פרינס ומייקל ג'קסון, ועושה הומאז' לאר נ' בי שאחרי תקופת הדיסקו, בעיקר מהתקופה של אמצע האייטיז עד תחילת הניינטיז, שם הוא מתעכב על סגנון ה"ניו ג'ק סווינג". השיר "Finesse", למשל, הוא הומאז' לאחד מלהיטי הז'אנר הגדולים — "Poison" — של Bell Biv DeVoe. המקור מתעלה על החיקוי, אבל בקונטקסט של אלבום מיינסטרים עכשווי יש משהו נחמד בזה שמארס מתווך ז'אנרים שהוא גדל עליהם לדור החדש.

הדיסוננס המתמיד בין המוזיקה הרטרואית לטקסטים העדכניים עובד לגמרי לא רע. קחו למשל את "Perm" — שיר א־לה ג'יימס בראון, המתובל באזכורים של טוויטר ואינסטגרם.

הבלדה הסוגרת את האלבום, "Too Good To Say Goodbye", היא בלדה יפה ומרגשת, ונראה שבלעדיה האלבום לא היה שלם. בזכותה אפשר לסכם שמדובר פה באלבום הטוב ביותר של מארס: עם מינונים נכונים של רטרו־שיק, להיטים ממכרים, הומור וגם רגש, ועם גרוב חם, ביצועים קוליים מרשימים וסאונד מהסרטים.

תגיות