אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לגו תנסה לכבוש את אסיה עם מפעל ידידותי לסביבה

לגו תנסה לכבוש את אסיה עם מפעל ידידותי לסביבה

ענקית הצעצועים מקווה להמשיך את מכירות השיא במפעל חדש בסין שיהיה הירוק ביותר בתולדותיה

27.11.2016, 20:31 | שירות כלכליסט

יצרנית הצעצועים הדנית לגו חנכה בסוף השבוע את המפעל הראשון שלה באסיה, במחוז ג'ג'יאנג בסין, במסגרת אסטרטגיית ההתרחבות שלה ביבשת בכלל ובסין בפרט.

המפעל, החמישי של לגו בעולם, מצטרף למפעלים בדנמרק, הונגריה, צ'כיה ומקסיקו ואמור לספק עד 80% מהמוצרים שתמכור באסיה. "פתיחת המפעל תאפשר לנו להתקרב לסין, שהיא אחד מהשווקים המתפתחים בקצב המהיר ביותר בעולם. כך נוכל גם להציע שירות טוב ויעיל יותר לצרכנים המקומיים", מסר ריצ'רד וונג, מנהל הייצור של לגו באסיה.

קראו עוד בכלכליסט

המפעל צפוי להעסיק 1,200 עובדים ומייצג השקעה של יותר מ־100 מיליון יורו מצד החברה. הוא גם מתוכנן להיות המפעל הידידותי ביותר לסביבה של לגו באמצעות 20 אלף פאנלים סולאריים שיותקנו על הגג בחודשים הקרובים. לפי התוכנית, הפאנלים יפחיתו את פליטת הפחמן הדו־חמצני של המפעל ביותר מ־4,000 טונות בשנה, וייצרו 7% מכלל החשמל שהמפעל צורך. על פי הצהרת החברה, מאפיינים נוספים ידידותיים לסביבה הם 100% תאורת LED, רמת בידוד כפולה מהנדרש, פאנלים סולאריים תרמיים שיספקו מים חמים בחדרי השירותים והמקלחות, שימוש במי גשם להשקיה וברכבים חשמליים לתחבורה ברחבי האתר.

בובת באטמן של לגו. מלהיטי 2015 בובת באטמן של לגו. מלהיטי 2015 בובת באטמן של לגו. מלהיטי 2015

המפעל הסיני מצטרף לחנות שפתחה לגו בחודש מאי האחרון בשנגחאי, באותה עת החנות הגדולה ביותר שלה בעולם (היא איבדה את התואר לפני שבועיים לחנות הדגל החדשה שנפתחה בלונדון). על מנת למשוך את הקהל האזורי, היצע קוביות הלגו כלל גם דמויות של דרקונים ונינג'ות. עם זאת, לגו עלולה להיתקל בקשיים, זאת בהתחשב במספר הרב של מוצרים מזוייפים שחונקים את השוק הסיני. בעקבות זאת מפקפקים כלכלנים רבים ביכולות ההצלחה של המפעל החדש.

לעת עתה נהנית לגו מתקופת מכירות טובה, ובשנה שעברה דיווחה על זינוק של 25% בהכנסות ל־35.8 מיליארד קרונה מ־28.5 מיליארד קרונה ב־2014, בין השאר בזכות שיתוף פעולה עם מותגים פופולריים כמו מלחמת הכוכבים, הנוקמים ובאטמן. "זו היתה השנה הטובה ביותר אי־פעם ללגו", הכריז המנכ"ל יורגן ויג קנודסטרופ בעת פרסום התוצאות במרץ 2016. "לו יכולתי לרקוד ולשיר, הייתי פוצח בריקוד ושיר, כי אלו תוצאות נהדרות", ציין. לדבריו, ערכות הבנייה והצעצועים של החברה הגיעו ל־100 מיליון ילדים ברחבי העולם.

נראה שהמגמה החיובית תמשיך גם השנה. בנוסף לפתיחת המפעל הסיני, מוצרי לגו נחשבים בין הלהיטים הגדולים של מכירות בלאק פריידיי שנערכו בסוף השבוע בארה"ב, כך על פי נתונים שאספה חברת אדובי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות