אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת ישראל סיימה את הרבעון ברווח נקי של כ-22 מיליון שקל וגידול של כ-16% בהיקף הנסיעות צילום: ערן יופי כהן

רכבת ישראל סיימה את הרבעון ברווח נקי של כ-22 מיליון שקל וגידול של כ-16% בהיקף הנסיעות

מדובר בזינוק של 214% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות ממכירת כרטיסים, הובלת מטענים ושכירות הסתכמו בכ-595 מיליון שקל, עלייה של כ-6.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

29.11.2016, 09:43 | ליאור גוטמן

המנכ"ל המיועד של רכבת ישראל שחר איילון, שרק אתמול הוצג כמועמד המוביל לניהול החברה ישמח בוודאי לשמוע שהחברה שהוא מגיע אליה מציגה גידול ברווח הנקי.

מדו"חות החברה לרבעון השלישי שפורסמו הבוקר (ג) עולה שאת הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה ברווח נקי של 22 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-214%.

ברכבת מספרים שסך הנסיעות ברבעון הגיע ל-14.7 מיליון נוסעים, גידול של כ-15.7% לעומת הרבעון השלישי של 2015. לצערה של הרכבת ההכנסות מהגידול קוזזו מירידת תעריפי התחבורה הציבורית בינואר 2016 (בשיעור של 14.5%). סך הכנסות החברה ממכירת כרטיסים, הובלת מטענים ושכירות הסתכמו ברבעון השלישי בכ-595 מיליון שקל, עלייה של כ-6.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחינה של שלושת הרבעונים עלולה להטעות כיוון שהיא מלמדת על רווח נקי של כ-86 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-247 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015. לכאורה מדובר בצניחה אולם בשנה שעברה נהנתה הרכבת מהכנסות אחרות שהן חשבונאיות במהותן, אלו נולדו מביטול חלקי של ההפרשה לירידת ערך נכסים בסך של 160 מיליוני שקל, וכן מרישום הכנסות בסך של כ- 30 מיליון שקל למימון תשלום שומות המס לשנים קודמות, פעולות שלא נרשמו בשלושת ברבעונים הראשונים של 2016 ותורמים לעיוות מסוים בהצגת הנתונים לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

רכבת ישראל, צילום: ערן גרנות רכבת ישראל | צילום: ערן גרנות רכבת ישראל, צילום: ערן גרנות

עוד מודיעה החברה שאושר לה לקדם גיוס חוב באמצעות הנפקת אג"ח סחיר ובהיקף של כמיליארד שקל, אולם טרם התקבלה החלטה האם המהלך יתקיים כבר ב-2017 והאם ימשיך גם לתוך 2018. מאחר והגיוס נדרש גם עבור מימון הפעילות השוטפת הודיעו משרדי האוצר והתחבורה שהמדינה תגרע מתקציב הרכבת כמיליארד שקל כבר בשנה הבאה.

מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, בני לביא, אמר ש"בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2016 האיצה רכבת ישראל מספר תהליכים משמעותיים, ובהם פרויקט חשמול תשתיות הרכבות, הצפויים להשפיע רבות על אופי החברה ואופן השירות, במטרה להכפיל את מספר הרכבות ומספר הנוסעים ברכבת, עד לסוף העשור"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות