אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת כלכליסט

"עסק צריך להשתמש בביג דאטה אם הוא רוצה להמשיך להיות רלוונטי בעולם תחרותי"

כך לדברי אור עופר, מנכ"ל SimilarWeb בוועידת Mind The Data של כלכליסט. מייסד Wibbitz, יותם כהן: "אנחנו לוקחים כתבת טקסט והופכים אותה אוטומטית לווידיאו. ביג דאטה מסייע לקבל החלטות נכונות יותר"

29.11.2016, 12:56 | עומר כביר

"כל עסק חייב לשמור את כל המידע שהוא מייצר, ולהשתמש בביג דאטה אם הוא רוצה להמשיך להיות רלוונטי בעולם התחרותי של היום", כך אמר מנכ"ל SimilarWeb, אור עופר, בוועידת Mind The Data של "כלכליסט", שנערכת היום במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

עופר דיבר בפאנל שעסק במפגש בין ביג דאטה לעולם התוכן והמדיה, אותה הנחתה עורכת מדור טכנולוגי באתר "כלכליסט", הגר רבט. "העולם התקדם למצב שעלות אחסון המידע נמוכה משמעותית", הוא הוסיף. "ואם העלות כל כך נמוכה אז צריך לשמור כל דבר, וכל חברה מייצרת הרבה דברים לשמור. האם אפשר להסיק מזה מסקנות? התשובה היא כן. כל עסק בעולם צריך לעבור לפעילות מבוססת מידע. אין דבר כזה 'אני חושב', מידע הורג טיעונים. בחברות לא צריכים להיות ויכוחים, יש כלים לקבל את כל המידע שדרוש לקבלת החלטות".

משתתפי הפאנל, צילום: צביקה טישלר משתתפי הפאנל | צילום: צביקה טישלר משתתפי הפאנל, צילום: צביקה טישלר

בפתח הפאנל הוזמנו המשתתפים להסביר איך החברה שלהם עושה שימוש בביג דאטה במסגרת פעילותה. "ביג דאטה מאוד קריטי בעבורנו. יש לנו אתר שאליו מיליוני גולשים מגיעים כדי לקבל מידע על תעבורת אתרים ונתחי שוק בעולם הדיגיטלי. כדי לתת מידע אנחנו צריכים לנתח כמויות בלתי הגיוניות של מידע – כמעט 5 מיליארד אירועים שצריך לנתח מדי יום. החידוש הגדול שלנו הוא היכולות לקחת את כמויות המידע הגדולות האלו ולנתח אותן באמצעות טכנולוגיות חדשות, וככל שיש לנו יותר מידע האיכות של המוצר שאני נותן גבוהה יותר".

מייסדת ונשיאת Kaltura, ד"ר מיכל צור, אמרה: "קלטורה נותנת פתרונות וידאו להרבה לקוחות. יש לנו מפעילי שירותי תוכן, חברות סלולר, חברות מדיה, אוניברסיטאות וארגונים גדולים. אנחנו חברה שנותנת כלים להנגשת שירותי וידיאו למשתמשי קצה. בעולם כזה, יש הרבה אלמנטים של ביג דאטה. וידיאו, כיחידת תוכן, יש בו הרבה מימדים שנוספים לפרטי מידע אחרים – הוא יכול להיות אובייקט פשוט שמוזרם למשתמש קצה, אבל גם מוצר שיש לו חוויה משמעותית של מעורבות כמו פרסומות, תגובות או דיונים. הלקוחות שלנו משתמשים בכלי הביג דאטה שאנחנו נותנים להם כדי להוציא ערך הרבה יותר גדול".

מייסדת ומנכ"לית Evolita, קטיה גולדשטיין: "הפתרון שלנו מבוסס על כך שכדי לקבל החלטה עסקית נכונה, כמו להיכנס לשוק כזה או אחר או איזה מוצר לפתח, המנהל זקוק לחברת מחקר שתנתח את כל המידע שיש בתחום. לרוב אין תקציבים לצורך כך ו-80% מההחלטות מתקבלות ברמה הסובייקטיבית. אנחנו מארגנים את המידע שקיים ליצירת בסיס ידע שנגיש לכולם, ושכולל את ה'מוח' של האנליסט הממוחה, ויוצרים כלי קבלת החלטות שמתקשר עם משתמשים בשפה טבעית, ממש כמו לדבר עם אנליסט בשר ודם".

סמנכ"לית התפעול של קבוצת זאפ, תרי ישכיל: "בשנתיים האחרונות הבנו שהדאטה ברשת האתרים שלנו הוא חומר גלם שמאפשר לייצר מידע חכם יותר. וזה מה שאנחנו עושים, משתמשים במידע כדי לאפיין סוגי צריכה והתנהגות ומשתמשים בו כדי להנגיש שירותים ומוצרים לגולשים באתרים שלנו".

מייסד Wibbitz, יותם כהן: "אנחנו לוקחים כתבת טקסט והופכים אותה אוטומטית לווידיאו. ביג דאטה מסייע לקבל החלטות נכונות יותר, ואחד השימושים הכי גדולים שעשינו כדי לשפר את הסרטונים הוא ניתוח האימפקט שיש על משתמשים. יש המון דאטה ודברים משתנים בקצב מהיר מאוד, והיכולת של הניוזרום לנתח דאטה במהירות היא מאוד חשובה. אנחנו יכולים להגיד בזמן נתון איזה וידיאו כדאי לייצר כדי ליצור את האימפקט הגדול ביותר על משתמשי האתר".

צור הסבירה גם איך הביג דאטה משנה את עולם התוכן המקוון. "כל מי שמפעיל שירות תוכן נזקק לכמויות גדולות של מידע לצורך הנגשת תכנים בצורה איכותית שתיצור כמות גבוהה של צפיות", היא אמרה. "ספקי תשתיות, שמתחילים להיכנס לעולמות התוכן, או חברות מובייל כמו וודאפון, חייבים להשתמש בביג דאטה כדי לשווק חבילות ולגרום למשתמשים להיות פעילים בשירותים שלהם. בעולם המסורתי לא היתה יכולת להמליץ על תכנים, אבל כיום כשאפשר לקבל בזמן אמת מידע על נתוני צפייה וזהות הצופה וחבריו, אפשר להתאים את נתוני התוכן והמלצות התוכן בצורה הרבה יותר טובה. ביג דאטה הוא חלק מרכזי מהיכולת לספק שירות איכותי ללקוחות ולמשתמשי קצה".

כהן הוסיף: "עולם המדיה השתנה מאוד בשנים האחרונות. אנחנו צורכים היום הרבה יותר וידיאו בהרבה יותר פלטפורמות. בעקבות השינויים האלו, אתרי תוכן צריכים לעשות שינויים מהירים, תוך שימוש בביג דאטה ועם הבנה של איזה אימפקט יש לכל פלטפורמה. השלב הראשון הוא להכניס לתוך הדנ"א של החברה את הליך קבלת ההחלטות מבוסס המידע. אחרי שזה קיים, אפשר לגדול עם ביג דאטה ולהשתמש בכל הטכנולוגיות המטורפות שיש. הצריכה של וידיאו עולה בצורה מטורפת, ואנחנו יכולים לנתח יותר מידע על השימוש של הצרכנים, להבין איזה תכנים יש להם אימפקט על הצרכנים".

ישכיל סיפרה על ההשפעה שיש לביג דאטה על עולם הקמעונאות והמכירות המקוונות, במיוחד בכל הנוגע לעסקים קטנים ובינוניים. "ביג דאטה משנה את עולם התחרות", היא אמר. "השוק התחרותי העסקי משתנה בהתאם לעולם השיווק. בעבר, חברות ממותגות יכלו לייצר תדמית בהשקעה גדולה ומשם להניע לפעולה, כיום עסקים קטנים יכולים להשתמש במאגרי מידע וניתוחים על מנת להציג הצעה תחרותית שתתחרה בעסק גדול. הצעת ערך נכונה בזמן הנכון תנצח כל מותג שמשקיע מיליוני שקלים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות