אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחתם ההסכם בין הנהלת אל על לטייסים - השיבושים הסתיימו

נחתם ההסכם בין הנהלת אל על לטייסים - השיבושים הסתיימו

בין השאר סוכם כי הטייסים יזכו לתוספת שכר של 8.75%; עוד נקבע כי תקוצר השהות בניו יורק ובטורונטו – מ־44 שעות ל־26 שעות

04.12.2016, 18:13 | תומר הדר

עכשיו זה סופי: שיבושי הטיסות באל על הסתיימו לאחר שהנהלת החברה וועד הטייסים, בתיווך ההסתדרות, הגיעו להסכמות וחתמו על הסכם. בשבוע שעבר כבר הגיעו הצדדים להבנות, אך בעקבות מחלוקות בין הצדדים החתימה על ההסכם נדחתה.

לפני כשלושה שבועות הודיעה ההסתדרות לחברת אל על כי תפעל להכרזת סכסוך עבודה, שיאפשר להסתדרות להשבית את החברה תוך שבועיים מיום הכרזת הסכסוך הרשמית. במקביל החלו טייסי אל על לסרב באופן המוני להגיע לאייש טיסות בהן נדרש הטייס להטיס את המטוס הלוך ושוב - זאת לנוכח המצב שהיה קיים עד כה, במסגרתו טייסי אל על ישבו במחלקת עסקים בטיסת החזור. במהלך שלושת השבועות האחרונים בוטלו 17 טיסות ואל על נאלצה לחכור מטוסים זרים עשרות פעמים – בעלות של 2,800 דולר לשעה. כל זאת בעוד שאל על מפרסמת פעם אחר פעם נתונים אודות אי היענות הטייסים לטיסות הלוך ושוב – ואילו הטייסים מודיעים כי הם מוכנים ומזומנים לטוס.

חתימת ההסכם, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות חתימת ההסכם | צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות חתימת ההסכם, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

בין השאר סוכם כי זמני הטיסה ייקבעו מראש על ידי אל על. כלומר, טייס לא יוכל להאריך באופן מלאכותי את זמן הטיסה. הוא יוכל לחרוג ב־45 דקות ולא יותר מכך. עבור אל על יש לכך משמעות כלכלית: המטוסים צורכים פחות דלק, הבלאי למטוסים נמוך יותר והלקוחות יכולים לבחור ביותר טיסות אל על בידיעה שיספיקו לטיסות קישור.

מעבר לכך, סיכמה הנהלת החברה עם הטייסים שיקוצר זמן שהותם בניו יורק ובטורונטו – מ־44 שעות ל־26 שעות. המשמעות היא שאל על תשלם פחות עבור שהיה במלונות, על אש"ל המוערך כיום ב־2,500 דולר לטייס ולחברה יהיו טייסים זמינים בישראל שיכולים להטיס מטוסים.

אחת המחלוקות הגדולות בין החברה לטייסים הייתה דרישתה סוגיית פיצולי הטיסות. במסגרת התופעה, טייס הטיס את המטוס לכיוון אחד, ובדרך חזור ישב במושב במחלקת העסקים, בעודו מקבל שכר עבור הטיסה. אל על כמובן רצתה לשים לכך סוף ולדרוש מהטייסים להטיס חזרה את המטוס. כעת סוכם כי הטייסים יצטרכו להטיס את המטוס חזרה ויפנו מושב במחלקת העסקים. ושוב, לחברה יהיו יותר טייסים זמינים בארץ וגם יותר הכנסות ממושבים במחלקת עסקים.

הטייסים מצידם יקבלו תוספת שכר של 8.75% - לעומת תוספת של 7.3% שעליה סוכם לפני שבוע - והם יתחייבו ל"שקט תעשייתי". אל על התחייבה להפסיק את חכירת המטוסים הזרים.

בנוסף, ועדת מעקב בראשות נציגי ההסתדרות ונציגי אל על תתכנס אחת לחודש כדי לעקוב אחר ישום ההסכם.

בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם נוסף, ביחס לסוגיות נוספות שעל הפרק הנוגעות למגזרים אחרים – כגון הסדרת תנאים מיטיביים לעובדים זמניים, הסדרת נושא הביטוחים הרפואיים ועיגון של ביטחון תעסוקתי למגזר התחזוקה בגין קליטת מטוסי ה-787.

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שתיווך בין הנהלת החברה לעובדים מסר במועד החתימה: ״לאורך כל המו"מ ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי שמגיעה לו חברה לאומית יציבה וחזקה אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת למען השירות לאזרח. ההסתדרות תמשיך ללוות את כלל הסקטורים של עובדי החברה. בשעה זו אני רוצה להודות לצדדים שמצאו את הכוחות הנכונים והשאירו את המשקעים מאחור. כעת כולם ביחד מגויסים למען הצלחת החברה והשירות לנוסע".

מוועד הטייסים נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת פרק ההסכם של טייסי החברה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של חברת אל על. ליבנו עם אלפי הנוסעים והעובדים שנפגעו בשבועות האחרונים שלא לצורך. טייסי אל על ימשיכו להיות זמינים – כפי שהיו ויהיו תמיד – לרווחת הנוסעים ובמטרה לקדם את החברה. נמשיך לעמוד לצד עובדי החברה המסורים, עד שיגובשו גם ההסכמים איתם, ונפעל יחדיו לקיים יחסי עבודה תקינים".

תגיות