אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לרתום את הטכנולוגיה לשיפור יכולת הלמידה

לרתום את הטכנולוגיה לשיפור יכולת הלמידה

שלוש חברות - מקולומביה, איטליה וארה"ב - הגיעו לקו הגמר במסלול הרב־תרבותי של תחרות הסטארט־אפים GESAwards בתחום החינוך: מסיוע לסטודנטים להתחבר למנטורים, דרך תרגול שפה חדשה ועד חוויית למידה שיתופית

05.12.2016, 12:00 | עומר כביר

תחרות GESAwards, שמתקיימת השנה זו הפעם השלישית, נחשבת לאחת התחרויות החשובות בעולם לסטארט־אפים שפועלים בתחום החינוך. התחרות נערכת בשלושה מסלולים, בהם המסלול לשיח רב־תרבותי שמובל בידי השותפים הישראלים MindCet, פורום דב לאוטמן ומט"ח. הזוכות במסלול זה מבין 450 החברות שניגשו לתחרות יוכרזו בכנס דב לאוטמן לחינוך, שותפות ודמוקרטיה בישראל, שייערך ביום רביעי הקרוב בשיתוף קרן לאוטמן, המכון הישראלי לדמוקרטיה והאוניברסיטה הפתוחה. "כלכליסט" מציג את שלוש החברות שהעפילו לגמר.

Interacpedia

חיבור סטודנטים עם חברות לעבודה משותפת

Interacpedia הקולומביאנית פיתחה פלטפורמה מקוונת ללמידה ולעבודה משותפות שפועלת כדי לחבר בין סטודנטים לחברות עסקיות וארגונים. הפלטפורמה כוללת כלים כמו פעילות משותפת בזמן אמת ותמיכה במובייל, ומסייעת לחבר בין סטודנטים לחברות, מוסדות לימוד, ממשלות ומנטורים מכל העולם. בשנה הראשונה להשקתה נרשמו בפלטפורמה 1.2 מיליון ביקורים ומשתמשים בה 3,000 סטודנטים מ־30 אוניברסיטאות והיא גייסה עד כה 95 אלף דולר.

את הרעיון להקמת החברה הגה המייסד והמנכ"ל סנטיאגו לאלינד, בעת שלמד לתואר שני. "ציפיתי למצוא סביבת למידה חדשנית ושיתופית, עם חיבור לתעשייה וליזמים", הוא מספר, "אבל נחשפתי רק למודל המסורתי שבו מרצה מסכם את מה שכתוב בספר. יום אחד הגעתי לקורס אחר: ווב אנליטיקס. 60 סטודנטים, מרצה בעל ידע עצום ופרויקט אחד — לנתח עיצוב של אתר. נבחר אתר רנדומלי, וכשהסטונדטים הגישו את הניתוח שלהם, המרצה רק נתן ציון כרגיל.

"תהיתי מה יקרה אם נוכל להזמין את החברות שמאחורי האתרים השונים לעבוד עם המרצה, ולבקש מסטודנטים לנתח עבורן את האתר, ובחינם. האם מישהי תסרב? מה יקרה אם נחבר כיתות לימוד באוניברסיטאות לאקוסיסטם גלובלי של חדשנות?".

לדברי לאלינד, היכולת של Interacpedia לחבר בין סטודנטים לחברות מסחריות היא רק חלק קטן מהפלטפורמה שלה: "אנחנו מניעים סטודנטים לפתור בעיות ולהתמודד עם אתגרים על סמך תחומי העניין שלהם. אנחנו שוברים מחסומים בין כיתות, אוניברסיטאות, ערים ומדינות. אנחנו מספקים לחברות מודל גיוס חדש שמבוסס על יכולות מוכחות, מנהיגות והתאמה ארגונית. אנחנו לא רק פלטפורמה, אנחנו חוויה שמשנה את האופן שבו סטודנטים מתחברים לעולם".

iTANDEM

למידה ותרגול משותפים של שפה חדשה

מאיטליה מגיעה לתחרות iTANDEM. כיום ניתן למצוא ברשת שירותים רבים ויחסית מוצלחים ללימוד שפות זרות, ובהם Babble ו־Douling. ואולם אף ששירותים אלו כוללים לרוב אלמנטים חברתיים שונים, חוויית הלימוד היא לרוב עצמאית ומנותקת — בלי מורה אנושי או תלמידים אחרים. iTANDEM מנסה להתמודד עם בעיה זו באמצעות שירות שפותח, כפי ששמו רומז, על מנת להתמקד בחוויה של למידה משותפת.

סטודנטים קולומביאנים מתנסים בעבודה באמצעות Interacpedi סטודנטים קולומביאנים מתנסים בעבודה באמצעות Interacpedi סטודנטים קולומביאנים מתנסים בעבודה באמצעות Interacpedi

המוצר של החברה, שנמצא כרגע בבטא, מאפשר למשתמשים בעלי ידע בסיסי בשפה שאותה הם לומדים לאתר משתמשים אחרים שדוברים את אותה שפה בצורה שוטפת, ומבקשים לשפר את כישוריהם בשפת האם של המשתמש המקורי. באמצעות צ'ט כתוב עם מילון אינטראקטיבי ומנוע זיהוי קולי או צ'ט וידיאו יכול המשתמש למצוא בני שיח, לתרגל איתם את כישורי שפה ולעזור להם לתרגל את כישורי השפה שלהם.

מייסד ומנכ"ל החברה ג'יובאני קויאנטה הגה את הרעיון כשהבין שרק אנשים בודדים יכולים להרשות לעצמם לשלם עבור מורה אנושי דובר שפת אם, בעוד הרשת מאפשרת לכל אחד גישה למורה שכזה. לדברי iTANDEM השירות, שהושק אחרי שנה של פיתוח, מאפשר לכל משתמש להיות הן מורה והן תלמיד באותו הזמן, ולשים אלמנטים של עזרה הדדית וחילופי תרבויות במרכז חוויית הלמידה. בנוסף מאפשר השירות לאתר משרות ודירות פנויות בערים שונות בעולם.

קהל היעד העיקרי של השירות הוא סטודנטים מדרום אמריקה ואירופה, כאשר השאיפה היא להתרחב לכלל העולם. קהל היעד המשני הוא אנשי עסקים. לחברה אין משקיעים כיום, והיא מימנה את עצמה באמצעות 6,152 יורו שגייסה בקמפיין קיקסטארטר מוצלח ועוד 30 אלף יורו שקיבלה בתחרויות ואקסלרטורים שונים באירופה.

PenPal World

למצוא חברים לעט מכל העולם ללמידה קבוצתית

הנציגה האמריקאית בגמר התחרות היא PenPal. חברי עט, שהיו תחביב לוהט בעידן טרום־האינטרנט, איבדו את מוקד המשיכה לאור היכולת לתקשר בקלות ובפשטות עם כל אדם בעולם עם חיבור לרשת. אבל ב־PenPal סבורים שגם בעידן המקוון יש מקום לחברי עט, ומנסים להחזיר את הקונספט לחיים עם טוויסט טכנולוגי חינוכי שמחבר בין תלמידים מכל העולם ללמידה משותפת.

הפלטפורמה של האתר בנויה סביב קורסים שבועיים משותפים, שמיועדים לבני 9 ומעלה, ושעוסקים בנושאים כמו היסטוריה ותרבויות, טבע, זכויות אדם או פוליטיקה. את הליך הלימוד יוזם ומכווין המורה בבית הספר, אך בלמידה עצמה מצוות התלמיד לקבוצה של 4–3 תלמידים ממקומות שונים בעולם.

ביחד משתתפת הקבוצה בשישה שיעורים שבועיים מקוונים שכוללים סרטוני וידיאו, מאמרים קצרים מלווים בתמונות צבעוניות ומטלות משותפות שנועדו לחזק את הקשר בין חברי הקבוצה ולפתח כישורים דוגמת קריאה וכתיבה וידע כללי. הפלטפורמה שואפת לא רק לפתח כישורים אקדמיים, אלא גם דוחפת ומעודדת את התלמידים לשמור על קשר זה עם זה לאחר השלמת הקורס.

מורה שמעוניין לצרף את תלמידיו יכול לעשות זאת בתשלום וולונטרי של 10 דולר לקורס, ללא הגבלת מספר. בתי ספר יכולים לפתוח לתלמידיהם גישה בלתי מוגבלת לכל הקורסים בעלות של 1,400 דולר בשנה, ומחוזות יכולים לעשות זאת בעלות של 2 דולר לתלמיד לשנה. עד עתה גייסה החברה 870 אלף דולר מאקסלרטורים, משקיעים ומומחים בתחום הטכנולוגיה והחינוך.

תגיות