אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היקף ההנפקה הצפוי של Trivago בנאסד"ק: 428 מיליון דולר צילום: limelightescapes

היקף ההנפקה הצפוי של Trivago בנאסד"ק: 428 מיליון דולר

הגיוס של חברת חיפושי מקומות הלינה שבשליטת אקספדיה יכלול הנפקה של מניות חדשות בהיקף 235 מיליון דולר, ומכירת מניות של בעלי מניות קיימים בהיקף 193 מיליון דולר

06.12.2016, 13:07 | שירות כלכליסט

טריווגו (Trivago), מנוע החיפוש והשוואת המחירים של מקומות לינה, חשף היום (ג') את פרטי ההנפקה הציבורית הראשונה (IPO) המתוכננת שלו, שתכלול מניות בשווי כולל של 428 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

על פי מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), הכוונה היא למכור כמות כוללת של 28.5 מיליון מניות, שהמחיר שלהן ינוע בין 13-15 דולר למניה. מתוכן, 18.1 מיליון יהיו מניות חדשות שתנפיק ועוד 10.4 מיליון מניות שימכרו בעלי המניות הקיימים.

בטריווגו מעריכים כי ההכנסות מההנפקה, שיעמדו סביב 235.4 מיליון דולר, ישמשו כדי לעזור לה להגביר את הגמישות הפיננסית שלה. עם זאת, היא לא צפויה להרוויח ממכירת המניות של בעלי המניות הקיימים, שתכניס להם בסביבות 192.6 מיליון דולר. טריווגו תישאר גם לאחר ההנפקה בשליטת אקספדיה (Expedia), שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר שלה.

הפלטפורמה של החברה, המיועדת למחשבים ולמכשירים ניידים, מאפשרת ללקוחות לעבור על פני אפשרויות רבות של הזמנת מלונות לאותה תקופה ולהשוות מחירים.

ההכנסות נובעות מסוכנויות נסיעות מקוונות, רשתות מלונות ובתי מלון עצמאיים שמפרסמים באתר. התשלום הוא על פי מודל "תשלום לפי הקלקה", שפירושו שהמפרסמים משלמים רק לאחר שמשתמש לוחץ על הפרסום ומועבר לאתר של אותה חברה, שם ניתן להשלים את ההזמנה. טריווגו הגישה בקשה לבצע את ההנפקה בנאסד"ק תחת הרישום TRVG.

מלון וולדורף אסטוריה במנהטן, צילום: ויקימדיה מלון וולדורף אסטוריה במנהטן | צילום: ויקימדיה מלון וולדורף אסטוריה במנהטן, צילום: ויקימדיה

תגיות