אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הזוכה בתחרות הסטארט-אפ המבטיח בתחום החינוך: PenPal Schools האמריקאי צילום: נמרוד גליקמן

הזוכה בתחרות הסטארט-אפ המבטיח בתחום החינוך: PenPal Schools האמריקאי

מדובר בתחרות הגדולה בעולם ליזמות בחינוך, עם יותר מ-500 משתתפים השנה. הסטארט-אפ מנסה להחזיר את חברי העט לעידן המקוון באופן שמחבר בין תלמידים מכל העולם ללמידה משותפת

07.12.2016, 14:54 | עומר כביר
הסטארטאפ האמריקאי PenPal Schools הוא הזוכה בתחרות Global Ed-Tech Awards, במסלול שיח רב תרבותי. מדובר בתחרות הגדולה בעולם ליזמות בחינוך, עם יותר מ-500 משתתפים השנה.

גמר התחרות נערך במהלך הכנס לחינוך, שותפות ודמוקרטיה של פורום דב לאוטמן בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה, קרן לאוטמן והאוניברסיטה הפתוחה, שמתקיים היום ברעננה, כאשר שלושת המתמודדים – מארה"ב, איטליה וקולומביה – הציגו את החברות שלהם בשיחת וידאו מארצות מושבם.

קראו עוד בכלכליסט

ב-PenPal Schools סבורים שגם בעידן המקוון יש מקום לחברי עט, ומנסים להחזיר את הקונספט לחיים עם טוויסט טכנולוגי חינוכי שמחבר בין תלמידים מכל העולם ללמידה משותפת. הפלטפורמה של החברה בנויה סביב קורסים שבועיים משותפים, שמיועדים לבני 9 ומעלה, ושעוסקים בנושאים כמו היסטוריה ותרבויות, טבע, זכויות אדם או פוליטיקה. את הליך הלימוד יוזם ומכווין המורה בבית הספר, אך בלמידה עצמה מצוות התלמיד לקבוצה של 3 עד 4 תלמידים ממקומות שונים בעולם.

פרופ פרופ' יורם עשת | צילום: נמרוד גליקמן פרופ

ביחד משתתפת הקבוצה בשישה שיעורים שבועיים מקוונים שכוללים סרטוני וידיאו, מאמרים קצרים מלווים בתמונות צבעוניות ומטלות משותפות שנועדו לחזק את הקשר בין חברי הקבוצה ולפתח כישורי כתיבה וקריאה, ידע כללי ועוד. הפלטפורמה לא רק מפתחת כישורים אקדמאיים, אלא גם דוחפת ומעודדות את התלמידים לשמור על קשר זה עם זה גם לאחר השלמת הקורס.

אחת השופטות בתחרות, מנכ"לית מט"ח גילה בן הר, הזכירה שלחברה יש 100 אלף משתמשים מ-170 מדינות, וביקשה לדעת איך יצרה החברה צמיחה גדולה כזו ואיפה היא רואה את עצמה בעוד שנתיים-שלוש. "חווינו גדילה משמעוית בתוך זמן קצר הודות לתשוקה של המורים ושל התלמידים שלהם", השיבה נציגת החברה קריסטל גרמונד. "גדלנו מהר מאוד הודות למורים שמספרים על הפלטפורמה לעמיתיהם. התחלנו כפרויקט קטן בארה"ב ובדרך זו הוא השימוש בו התפשט מהר מאוד. בישראל יש לנו כבר מאות תלמידים ואנחנו מצפים לעוד רבים. אנחנו רואים כל יום את הכוח של הקשרים שנוצרים כשתלמידים לומדים ביחד. הם נרגשים להכיר תלמידים ממדינה אחרת, ומתחברים מאוד מהר גם ברמה האישית וגם סביב חומר הלימוד. אנחנו רוצים להפוך את זה לחוויה טובה ככל האפשר לתלמידים ולמורים, ולאפשר לתלמידים ללמוד על נושאים שחשובים להם ולחלוק את זה עם תלמידים אחרים בעולם".

גמר תחרות הסטארט-אפ המבטיח בתחום החינוך, צילום: נמרוד גליקמן גמר תחרות הסטארט-אפ המבטיח בתחום החינוך | צילום: נמרוד גליקמן גמר תחרות הסטארט-אפ המבטיח בתחום החינוך, צילום: נמרוד גליקמן

המוצר של המשתתפת האיטלקית בתחרות, iTANDEM מאפשר למשתמשים בעלי ידע בסיסי בשפה שאותה הם לומדים לאתר משתמשים אחרים שדוברים את אותה שפה בצורה שוטפת, ומבקשים לשפר את כישוריהם בשפת האם של המשתמש המקורי. באמצעות צ'ט כתוב עם מילון אינראקטיבי ומנוע זיהוי קולי או צ'ט וידיאו, יכול המשתמש למצוא בני שיח, לתרגל אתם את כישורי השפה שלו ולעזור להם לתרגל את קישורי השפה שלהם.

מייסד ומנכ"ל החברה, ג'יובאני קויאנטה, הגה את הרעיון כשהבין שרק מעט אנשים יכולים להרשות לשלם בעבור מורה אנושי דובר שפת אם, בעוד הרשת מאפשרת לכל אחד גישה למורה שכזה. לדברי iTANDEM, השירות, שהושק אחרי שנה של פיתוח, מאפשר לכל משתמש להיות הן מורה והן תלמיד באותו הזמן, ולשים אלמנטים של עזרה הדדית וחילופי תרבויות במרכז חוויית הלמידה. בנוסף מאפשר השירות לאתר משרות ודירות פנויות בערים שונות בעולם.

משופטי התחרות, אביב צמח ממט"ח, צילום: נמרוד גליקמן משופטי התחרות, אביב צמח ממט"ח | צילום: נמרוד גליקמן משופטי התחרות, אביב צמח ממט"ח, צילום: נמרוד גליקמן

אחד השופטים, אביב צמח ממט"ח, ציין שמאוד קשה ללמוד וללמד שפה, שאל האם iTANDEM פיתחה שיטות כדי לתת כלי לימוד נחוצים למשתמשים שלה. "אנחנו עובדים עם סטודנטים שכבר משתמשים בפלפטורמות למידה אחרות, והפלטפורמה שלנו היא בעיקר הזדמנות לתרגל את הכישורים שיש להם", השיבה נציגת החברה, קמילה מולטירוני. "המטרה שלנו היא להתאמן ולפתח כישורים, לא ללמד שפה מהיסוד".

המתמודדת השלישית, Interacpedia הקולומביאנית, מפתחת פלטפורמה מקוונת ללמידה ולעבודה משותפות שפועלת על מנת לחבר בין סטודנטים לחברות עסקיות וארגונים. הפלטפורמה כוללת כלים כמו פעילות משותפת בזמן אמת ותמיכה במובייל ומסייעת לחבר בין סטודנטים לחברות, מוסדות לימוד, ממשלות ומנטורים מכל העולם. בשנה הראשונה להשקתה נרשמו בפלטפורמה 1.2 מיליון ביקורים ועושים בה שימוש 3,000 סטודנטים מ-30 אוניברסיטאות. את הרעיון להקמת החברה הגה המייסד והמנכ"ל, סנטיאגו לאלינד, בעת שלמד לתואר שני.

עימאד תלחמי, יו"ר ומייסד Babcom Centers, צילום: נמרוד גליקמן עימאד תלחמי, יו"ר ומייסד Babcom Centers | צילום: נמרוד גליקמן עימאד תלחמי, יו"ר ומייסד Babcom Centers, צילום: נמרוד גליקמן

בתחרות ביקש פרופ' יורם עשת, ראש התכנית ללימודי תואר שני בטכנולוגיות ומערכות למידה באוניברסיטה הפתוחה, מלאלינד להביא דוגמה לפתרון חדשני לבעיה שנוצר באמצעות הפלפטורמה של החברה. "במקרה אחד חיברנו בין שני אזורים שונים במדינה לשש אוניברסיטאות ומנהיגים מקומיים. הסטודנטים השתמשו במשאבים שלהם כדי להפחית את זיהום האוויר של כלי רכב ולשפר את הבטיחות של אופנועים", הוא השיב.

יו"ר ומייסד Babcom Centers, עימאד תלחמי, ציין שמוצר של החברה לא מכוון סטודנטים לבחירת מקצועות שישרתו אותם בעתיד. לאלינד ענה: "אנחנו מנסים לחבר בין סטודנטים לתעשייה. אנחנו מנסים להתאים את המטרות של הסטודנט לחברה שמתאימה ליכולות ולמעלות שלו. אם יש לסטונדט כישורים, למה שהוא לא יתחיל להשתמש בהם בחברה?"

המנחה עובי ג המנחה עובי ג'ייקוב | צילום: נמרוד גליקמן המנחה עובי ג

תגיות