איגוד שחקני ה-NFL פוצח במיזם חדש במסגרתו ישתמשו ביוקרה של השחקנים ולא בכסף, כהשקעה הראשונית לצד מיליונים שיזרימו משקיעים מבוססים כמו קליינר פרקינס קאופילד אנד באיירס וקרן ההון סיכון מדרונה.
המיזם, שייקרא The OneTeam Collective, נועד לסחור בזכויות הדימוי של שחקני הפוטבול בחברות סטארט-אפ העוסקות בספורט. זה רעיון ייחודי. משקיעים טכנולוגיים נוספים מעולם הספורט כוללים את קובי בראינט, קבוצות לוס אנג'לס דודג'רס בבייסבול ופילדלפיה 76' בכדורסל, משקיעים הון ראשוני אבל לא סוחרים בנכסים מוחשיים כמו זכויות שיווק.
בכל הקשור לשחקני NFL, מדובר על זכויות בעלות שווי גבוה. חברות כמו יצרנית משחקי המחשב EA ונייקי משלמות לאיגוד השחקנים סכומים מכובדים כדי להשתמש בשחקנים בפרסומות, משחקים וקידומי מכירות אחרים.
"הרעיון הוא שחברות צעירות יותר יוכלו להשיג את השווי הזה מבלי להצטרך לשים את הכסף", אמר אחמד נאסר, נשיא NFL Players Inc, זרוע השיווק של האיגוד, שמרוויח בסביבות 160 מיליון דולר בשנה. האיגוד יחליט האם להשקיע את ההכנסות בחברות החדשות או לספק שחקנים לצרכי חקר ופיתוח מוצרים.
בעזרת התמיכה של 6 שותפים מייסדים: קליינר פרקינס, מדורנה, אינטל, מעבדת החדשנות של הרווארד, ליד דוג מרקטינג גרופ ומעבדת החדשנות ספורטס (Sports Innovation Lab), המיזם מעוניין בחברות המתעסקות בספורט, טכנולוגיה ומדיה. הקטגוריה הרחבה הזו כוללת חברות מידע, כושר, ליגות פנטזי ספורט (fantasy sports) והימורים, טכנולוגיה לבישה ואפליקציות של מציאות וירטואלית ורבודה.
"השווי מוכפל עבור השותפים", אמר ראוז ג'אזאירי מקליינר פרקינס. חברות סטארט אפ הרשומות במיזם יכולות ליצור קשר עם האיגוד ולהעביר הצעות להשקעות המתמקדות בספורט.
המשקיעים לא מגבילים את גובה ההשקעות שהם מתכוונים לבצע, ואין הגבלה גם על זמן ההשקעה. "זה יהיה דומה יותר לדמי כניסה למועדון", טען סקוט ג'ייקובסון ממדרונה. החברות ינהלו מו"מ על כל עסקה בנפרד, כולל על הסכומים שישלמו עבור ההטבות הנלוות לשיוך ל-NFL, וכן על ההשקעה מצד השותפים המייסדים.
כלי ההשקעות של האיגוד יכלול דירקטוריון שבו ישבו אנשים כמו מארק הרזליך מהניו יורק ג'איינטס, ראסל אוקונג מדנבר ברונקוס וכן השחקנים לשעבר דהאני ג'ונס ואייזאה קצ'יבנסקי.
המיזם יקיים בפברואר יום לקבלת הצעות ביוסטון, שגם תארח את משחק הסופרבול.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה