אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיקגו קאבס שוברים שיאי מכירות מרצ'נדייז צילום: גטי אימג'ס

שיקגו קאבס שוברים שיאי מכירות מרצ'נדייז

לפי ההערכות בתעשייה האוהדים של הקבוצה שזכתה באליפות ראשונה אחרי יותר מ-100 שנים, הוציאו 70 מיליון דולר על פריטים הקשורים לוורד סירייס יום לאחר הזכייה באליפות

13.12.2016, 13:29 | שירות כלכליסט
הזכייה של שיקגו קאבס בוורלד סירייס מתרגמת גם למכירות טובות בעונת החגים בארה"ב. "בסיטואציה כמו זו שנוצרה, שהייתה ציפייה במשך זמן רב כל כך, הבייסבול נמצא בעמדה מעולה מכיוון שהעונה מסתיימת בדיוק לפני עונת החגים", אמר נוח גרדן, סגן נשיא בליגת הבייסבול (MLB). "באופן כללי יש עלייה במכירות המרצ'נדייז בחודשי נובמבר ודצמבר. אך הפעם זה אמור להימשך גם לתוך השנה הבאה, כפי שקרה ב-2004 עם הרד סוקס. יהיו חגיגות האליפות באביב וזה לא ייעלם במהרה".

קראו עוד בכלכליסט

שיקגו קאבס. האוהדים של הקאבס רכשו מספיק פריטים כדי לקבוע שיא עבור חודש אחד. למעשה, הם עקפו את השיא לחודש בתוך 24 שעות לאחר הניצחון במשחק השביעי בסדרה מול קליבלנד, צילום: איי פי שיקגו קאבס. האוהדים של הקאבס רכשו מספיק פריטים כדי לקבוע שיא עבור חודש אחד. למעשה, הם עקפו את השיא לחודש בתוך 24 שעות לאחר הניצחון במשחק השביעי בסדרה מול קליבלנד | צילום: איי פי שיקגו קאבס. האוהדים של הקאבס רכשו מספיק פריטים כדי לקבוע שיא עבור חודש אחד. למעשה, הם עקפו את השיא לחודש בתוך 24 שעות לאחר הניצחון במשחק השביעי בסדרה מול קליבלנד, צילום: איי פי

קשה למצוא נתונים מעודכנים, אך לפי ההערכות בתעשייה, האוהדים הוציאו 70 מיליון דולר על פריטים הקשורים לוורד סירייס יום לאחר הזכייה באליפות. מדובר בשיא, לא רק בבייסבול - אלא בספורט כולו.

"לרוב כשקבוצה זוכה באליפות, תקופת הקניות האינטנסיבית הממשית נרשמת מיד לאחר הזכייה, נגיד 48 שעות או אפילו שבוע אחרי", מסביר מאט פאואל, אנליסט לתחום הספורט בחברת מחקרי השוק NPD גרופ. "ההתעניינות המתמשכת בקאבס, שתמשיך כנראה עד האביב, היא בלתי רגילה".

כשהרד סוקס ב-2004 והג'איינטס ב-2010 העניקו לאוהדים שלהם זכייה ראשונה בוורלד סירייס מזה שנות דור, נרשמו זינוקים דומים במכירות. עם זאת, האוהדים של הקאבס רכשו מספיק פריטים כדי לקבוע שיא עבור חודש אחד. למעשה, הם עקפו את השיא לחודש בתוך 24 שעות לאחר הניצחון במשחק השביעי בסדרה מול קליבלנד, כך לפי הנתונים של הליגה. אוהדי הקאבס המשיכו מאז בקניות. "גם זכייה של קליבלנד הייתה שוברת שיאים עבורנו מבחינת הביקוש, אך כנראה בהיקף נמוך יותר", הוסיף גרדן.

בחברת ניו ארה, המייצרת את הכובעים עם שמות קבוצות הבייסבול, אפילו נשמו לרווחה בשנה שעברה לאחר שהקאבס הודחו על ידי הניו יורק מטס לפני הוורלד סירייס. הם הבינו כי אינם מוכנים לביקוש שאליפות של הקאבס תעורר. כתוצאה מכך, הם שלפו תכנית חלופית עבור 2016. התכניות כללו גם משלוחים נוספים לבלאק פריידי במקרה של זכייה של הקאבס.

"ידענו שהביקוש למוצרי הקאבס יהיה גבוה פי 3 או 4 משל קבוצות אחרות", אמר טוני דסימונה, מנהל מוצר בניו ארה.

בדומה, ברשת הקמעונאות לידס, דיווחו כי קרוב למחצית מהעלייה במכירות הקשורות ל-MLB בחנויות הפיזיות ובאינטרנט ברבעון שהסתיים באוקטובר מיוחסת לביקוש למרצ'נדייז של הקאבס. הנתונים האלה לא מתייחסים לסדרת הגמר, שנערכה בשבוע הראשון של הרבעון הרביעי. גנסקו, החברה האם של לידס אמרה כי הקאבס אחראים לעלייה של 15% במכירות של החנויות הפתוחות למעלה משנה שנרשמה בחודש לאחר הזכייה.

"זה קצת בעייתי, כי מאמינים שהביקוש למוצרי הקאבס פגע במכירות של פריטים אחרים", אמר בוב דניס, מנכ"ל גנסקו. "הדוגמה הטובה ביותר לכך היא שהמכירות של קבוצת ההוקי שיקגו בלאקהוקס החלו בגמגום, למרות מאזן חיובי בתחילת העונה".

הזרימה המתמשכת של פריטים חדשים של הקאבס במגוון מחירים היא כנראה גם הסיבה וגם התוצאה לכך.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות