אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שברולט הטעתה ותפצה מאות לקוחות ישראלים

בלעדי לכלכליסט

שברולט הטעתה ותפצה מאות לקוחות ישראלים

במהלך ראשון מסוגו בארץ, לקוחות שברולט יקבלו פיצוי כספי בשל פרסומים מטעים לגבי צריכת הדלק של דגם טראוורס. בנוסף, יבוצעו תיקונים והחזרים כספיים ל־20 אלף כלי רכב של החברה

14.12.2016, 06:47 | תומר הדר

שברולט תפצה מאות לקוחות ישראלים בסכום של כמיליון וחצי שקלים, בגלל פרסום שגוי על צריכת דלק. כך עולה ממסמכים פנימיים של UMI, יבואנית שברולט לישראל שהגיעו לידי "כלכליסט" ונחשפים לראשונה. מדובר בתקדים: עד כה מעולם לא פוצו לקוחות ישראלים עבור דיווח שגוי על נתוני צריכת דלק.

קראו עוד בכלכליסט

ברחבי העולם קיבלו לקוחות פיצויים בעקבות מספר מקרים בהם יצרני רכב "שגו" בהצגת נתוני צריכת דלק של דגמיהם השונים. בין היתר, במסגרת פרשת דיזלגייט פיצתה פולקסווגן העולמית לקוחות בארה"ב, מיצובישי התחייבה לפצות לקוחות ביפן עבור נתוני צריכת דלק שגויים שפרסמה החברה, ואילו יונדאי וקיה פיצו גם הן מאות אלפי לקוחות בארה"ב בגלל נתוני צריכת דלק שגויים שפרסמו צמד היצרניות הקוריאניות.

שברולט טראוורס שברולט טראוורס שברולט טראוורס

על פי מסמכי UMI, הפיצוי תקף לבעלי שברולט טראוורס, המיני־וואן הגדול של החברה. מפירוט הנתונים עולה כי מדובר ב־158 לקוחות פרטיים, שיפוצו ב־1,062,262 שקל ו־119 רכבים הרשומים על שם ציי רכב, שיפוצו ב־386,722 שקל. עוד עולה מפירוט נתוני הפיצויים, כי לקוח פרטי המחזיק בטראוורס יפוצה בסכומים המגיעים עד 10,039 שקל בהתאם לגרסה, ואילו בקרב ציי הרכב יפוצו החברות בסכומים המגיעים עד 6,023 שקל בהתאם לגרסה. 

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי תוכנית הפיצוי ללקוחות שברולט בישראל היא חלק מתוכנית עולמית שבמסגרתה ג'נרל מוטורס נדרשה השנה לפצות בעלי מיניוואנים משלושה דגמים: שברולט טראוורס, ביואיק אנקלייב ו־GMC אקאדיה (סה"כ 146 אלף מכוניות בארה"ב), שלגביהם פרסמה בשעתו נתוני צריכת דלק שגויים.

בנוסף, הודיעה אתמול UMI באופן רשמי על מהלך לביצוע תיקונים והחזרים כספיים לכ־20 אלף מכוניות הנוסעות בכבישי ישראל, כולן יוצרו על ידי שברולט בין השנים 2010 ל־2013. מדובר בדגמים קרוז, סוניק, קפטיבה ואורלנדו המצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית מדגם FG6. בשברולט העולמית זוהה כי דגמים אלה סבלו ממספר תקלות — ולכן הוחלט על הארכת האחריות משלוש לחמש שנים, וגם על מתן פיצוי כספי ללקוחות שבמכוניתם התגלו תקלות מסוימות בתיבה, כגון סירוב להשתחרר מהילוך חמישי, או "החלקה" של הילוכים.

ב־UMI אישרו את מתן הפיצוי לבעלי שברולט טראוורס.

תחילתה של הפרשה, שהדיה מורגשים רק כעת בשוק הרכב הישראלי - במאי השנה, אז הודיעה ג’נרל מוטורס במפתיע, כי תעצור את מכירתם של שלושה דגמים בארה”ב: GMC אקאדיה, שברולט טראוורס וביואיק אנקלייב, מביניהם רק השברולט מיובא ארצה. הבעיה טמונה במידע שפרסמה ג’נרל מוטורס, ובו פירוט צריכת הדלק של הרכבים לרווחת הקונים.

הסטיה שהציגה ג’נרל מוטורס בנתוני צריכת הדלק היא מזערית למדי - כ־1.2 ליטר לקילומטר, אך זו הספיקה לשכנע את החברה כי עליה לפצות את לקוחותיה. בשעתו ציינה ג’נרל מוטורס העולמית כי הטעות נובעת משגיאה בהעברת מידע.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות