אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אבי כץ: "הלקוחות ביקשו להוסיף עוד מוצרים, למה אני צריך להתנצל?" צילום: אוראל כהן

אבי כץ: "הלקוחות ביקשו להוסיף עוד מוצרים, למה אני צריך להתנצל?"

מייסד קופיקס מגיב על שינוי מדיניות התמחור ברשת המרכולים סופר קופיקס וטוען: "נמשיך למכור את הקפה ב־5 שקלים"

20.12.2016, 08:46 | אורנה יפת

"השיטה לא השתנתה. קיבלנו עשרות פניות של אנשים שאמרו לנו שחסרים להם מוצרים בסופרמרקטים שלנו, ושאם נמכור אותם, הם לא יצטרכו ללכת לחנות אחרת. ראינו שחסרים פריטים ועשינו פיילוט על עשרה מוצרים. זה כל הסיפור". כך אומר אבי כץ, יזם קופיקס וסופר קופיקס, בהתייחס לשינוי בתמחור של חנויות הסופרמרקט סופר קופיקס. עד כה, ברשת נמכרו כל המוצרים ב־5 שקלים, בדומה לבתי הקפה. "אם אדם רוצה שירות, אני נותן לו שירות. זה עסק שנועד לשרת את הציבור וצריך להקשיב לו. למה אני צריך להתנצל על זה? עשינו פיילוט וזכותנו להסיק מסקנות", אומר כץ.

לדבריו, ברשת בתי הקפה קופיקס התמחור יישאר אחיד על 5 שקלים. "אין שום שינוי בתמחור בתי הקפה. הפיילוט מכוון אך ורק לסופרמרקטים ששם הלקוחות אמרו לנו שיש להם מחסור". אתמול, בעקבות הפרסומים, הודיעה הנהלת הרשת באמצעות מנהלי האזורים לכל זכייני רשת בתי הקפה כי מדובר בשינוי שמתבצע רק בסופרמרקטים ואינו נוגע בבתי הקפה.

לדברי עובדים של הרשת, הנהלת החברה עושה מאמץ להפחית עלויות אל מול הספקים במחירים שהיא קונה את המוצרים ומגלגלת את ההוזלות לזכיינים. השאלה שעולה היא מה יקרה עם התמחור של בתי הקפה של קופיקס בעתיד. מצד הרשת קיימת התחייבות — לא רק כלפי הצרכנים אלא גם כלפי הזכיינים — לשמור על מחיר אחיד של 5 שקלים. אבל בסופו של דבר נשאלת השאלה מה יקרה כאשר מחירי החלב או הקפה יעלו ומי יספוג את העליות הללו — החברה או הזכיינים. 

מייסד ומנכ"ל קופיקס אבי כץ בסניף סופר קופיקס. "נסיק מסקנות מהפיילוט", צילום: אוראל כהן מייסד ומנכ"ל קופיקס אבי כץ בסניף סופר קופיקס. "נסיק מסקנות מהפיילוט" | צילום: אוראל כהן מייסד ומנכ"ל קופיקס אבי כץ בסניף סופר קופיקס. "נסיק מסקנות מהפיילוט", צילום: אוראל כהן

 

המתחרים טוענים: "הסופר יאבד את הייחודיות"

 

בשבוע האחרון החלה רשת סופר קופיקס למכור בסניפיה מוצרים שמחירם נע מ־10 עד 36 שקל ובכך שברה את הקונספט שייחסה לעצמה של "סופרמרקט במחיר אחיד" של 5 שקלים. בכך למעשה הודתה הרשת שהמודל העסקי שלה נכשל. בקופיקס לא מבינים על מה הרעש הגדול, ולמה העובדה שהרשת הכניסה למדפים מוצרים שמחירם גבוה מ־5 שקלים, מעוררת תהודה, ואומרים כי החברה עומדת בתוכניות העבודה וכי כל סניף בפני עצמו רווחי.

אחת הבעיות העיקריות שנתקלה בהם סופר קופיקס היא חוסר שיתוף פעולה מצד ספקיות המזון והמשקאות הגדולות שלא הסכימו לייצר מוצרים מוקטנים לרשת ולכן לא נכנסו למגוון. בסופר קופיקס קיוו כי יצליחו לשכנע את הספקיות לייצר מוצרים ייעודיים לרשת, אך התקשו לשכנע את כל החברות להצטרף למהלך ולכן נאלצו להכניס מוצרים רגילים שנמכרים גם בסופרמרקטים מתחרים, במחירים זהים. הצרכנים, מצדם, על אף המחאות החברתיות, עדיין מחפשים את המותגים על המדפים ומוכנים לשלם עליהם, ולא ממהרים לפצל קניות בין חנויות שונות על מנת לחסוך בעלויות.

"עכשיו הוא (אבי כץ — א"י) הופך למתחרה שלי", אומר מנכ"ל של אחת מרשתות השיווק על השינוי שמבצעת סופר קופיקס. "ברגע שהוא מתחיל למכור קורנפלקס ומוצרים אחרים במחירים שחורגים מהקונספט של 5 שקלים, אני מתחיל להסתכל עליו כמתחרה. אם הוא ירחיב את מגוון המוצרים, הוא יהיה כמו כל סופרמרקט רגיל, ויאבד את הייחודיות שלו".

פעילות בתי הקפה רווחית, הסופרים הפסדיים

 

בעוד רשת בתי הקפה פועלת בשיטת הזכיינות, במרכולים הבעלות היא של קופיקס גרופ שהכניסה בשנה האחרונה כשותפה ב־50% את קרן גרין לנטרן. בתחום בתי הקפה מפעילה הרשת 132 סניפים. בתי הקפה של קופיקס רשמו מתחילת השנה עלייה של 19% במכירות שהסתכמו ב־95.4 מיליון שקל, שנבעה בעיקר מפתיחת סניפים חדשים.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2016, לרשת סופר קופיקס 23 סניפים, זאת לאחר שסגרה סניף בקריית טבעון. בעוד פעילות בתי הקפה הניבה לקבוצה רווח תפעולי של 9.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, פעילות המרכולים הסבה לקבוצה הפסד של 1.5 מיליון שקל. עם זאת, 19 סניפי סופר קופיקס שנפתחו מאז הרבעון המקביל, הגדילו את מכירות הרשת בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל־87.5 מיליון שקל. לדברי גורמים ברשת, הפעילות של סופר קופיקס קרובה לרווחיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות