אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במקום צעדי התייעלות: נמל חיפה יקלוט עשרות עובדים צילום: גיל נחושתן

בלעדי לכלכליסט

במקום צעדי התייעלות: נמל חיפה יקלוט עשרות עובדים

הוצאות השכר הגבוהות בנמל חיפה לא מפריעות להנהלה לגייס עשרות עובדים חדשים. תגובת הנמל: "נשפר השירות ונשפר זמינות של כלים תפעוליים"

20.12.2016, 07:27 | ליאור גוטמן

הנהלת נמל חיפה מנהלת בשבועות האחרונים מו"מ לקליטת עשרות עובדים חדשים. כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בקליטה של 30 עד 40 עובדים חדשים לסקטור הציוד, שאמורים להצטרף לכאלף עובדי הנמל הקיימים כבר במהלך השנה הבאה. במקביל מגבשת ההנהלה הסכם חדש לעובדי המוסך, כך שעלות קליטת העובדים והסכם השכר החדש יהיה על פי ההערכות כ־4 עד 5 מיליון שקל בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

גורמים בנמל הביעו תמיהה על קליטת העובדים, הן בגלל דוח שהוזמן על ידי הנהלת הנמל בשנה שעברה, ונחשף ב"כלכליסט" בדצמבר 2015, בו נקבע שהקמת הנמל החדש במפרץ חיפה, שבנייתו כבר החלה על ידי חברות שפיר הנדסה ואשטרום בעלות של כ־4 מיליארד שקל שיופעל במשך 25 שנים על ידי חברה סינית - עלולה להוביל לפיטורים של 50% מעובדי הנמל הקיימים. והן בשל דוח עלויות השכר בנמל, שגובש על ידי רשות החברות הממשלתיות במאי 2016, המגלה נתונים מדאיגים: מול מחזור של 737 מיליון שקל (נתוני סוף 2015), הוצאות השכר של נמל חיפה היו 421 מיליון שקל, והיוו 57% מהמחזור. בנוסף, ככל הידוע, גיוס העובדים החדשים לא הותנה בהתייעלות או בשיפור ביצועים של הנמל ועובדיו.

 , צילום: גיל נחושתן צילום: גיל נחושתן  , צילום: גיל נחושתן

מנמל חיפה אישרו את קיום המו"מ לקליטת עובדים כמו גם את הסכם השכר המתגבש ואמרו בתגובה ש"ההסכם החדש עם סקטור הציוד נדרש עדיין לאישור הממונה על השכר, והוא הסכם התייעלות חשוב מאוד ובמרכזו שיפור זמינות של כלים תפעוליים, וכאלה נוספו רבים לנמל חיפה בחודשים האחרונים, זמינות שתאפשר לנמל חיפה להמשיך לתת שירות מצויין ללקוחות. זו מטרתו של ההסכם וזו תועלתו. בהקשר לקליטת עובדים, הנושא נבחן בימים אלה שוב, על מנת להבטיח שירות מצוין למשק הישראלי אל מול האתגרים שמחכים לנמל בתקופה הקרובה״.

תגיות